Spire Cooler snelle vraag

Pagina: 1
Acties:

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 11:33
ik wilde een Spire PCI slot cooler aanschaffen, nu is het zo, dat deze de warme lucht naar buiten blaast, ik wil dus dat deze cooler net andersom werkt, als ik de stroom toevoer omdraai, alsin rood en geel omwisselen (kleuren weet ik even niet zo) gaat de koeler dan de andere kant opdraaien ??

Afbeeldingslocatie: http://images.funprice.nl/product_images/Standaard/Standaard_CoolerPCI.jpg

PVoutput

Verwijderd

Nee, dat werkt zo niet. (dacht ik met soort fans)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 02:08 ]

• knights16
oke

mooi snel beantwoord.. heb je enig idee waar ik pci slot coolers kan vinden, of 1.44 mb formaat koeler kan vinden die lucht van buiten naar binnen blazen ?

PVoutput

Verwijderd

Van buiten naar binnen zorgt altijd voor veel stof in je kast, ik raad het je af.

• knights16
het probleem is nl,

ik moet toch meer 'fresh' air in mijn case zien te krijgen, heb een thermaltake soprano, oftwel een 12 cm front inlaat en een 12 cm fresh uitlaat + me voeding die nog iets wegtrekt..

heb me chipset met een erg warme kamer op 55 graden celcius, de rest word ook goed heet :)

zat ook te zoeken naar een 1.44mb drive formaat inlaat .. moeilijk te vinden :)

PVoutput

Verwijderd

Waterkoeling :)

Verwijderd

knights16 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 02:30:
het probleem is nl,

ik moet toch meer 'fresh' air in mijn case zien te krijgen, heb een thermaltake soprano, oftwel een 12 cm front inlaat en een 12 cm fresh uitlaat + me voeding die nog iets wegtrekt..

heb me chipset met een erg warme kamer op 55 graden celcius, de rest word ook goed heet :)

zat ook te zoeken naar een 1.44mb drive formaat inlaat .. moeilijk te vinden :)
het zal dan sowieso weinig zin hebben om achteraan zo'n inlaatkoelertje te plaatsen, deze lucht wordt dan weer naar buiten gezogen door de outtake-koeler die ook achter in je kast zit. Je zult dus om de airflow te behouden een andere/tweede koeler voorin de kast moeten plaatsen.

• knights16
Nou .. mijn situatie is als volgt ( ik ben niet goed in tekenen ):

Afbeeldingslocatie: http://www.wintersportreis2005.nl/case.JPG

Daar waar de zwarte stip staat, is een leeg pci slot, ik dacht dat als je hier de koude lucht naar binnen blaast je wellicht een lagere systemp zou kunnen halen..

of ik zat te denken om een kleine case fan te kopen, ter grote van een diskette station.. die plaats ik dan dus boven mijn front intake..

zou het was zijn ?

[ Voor 25% gewijzigd door knights16 op 08-03-2006 14:51 ]

PVoutput

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Zo'n PCI slot cooler maakt trouwens veel herrie en heeft een laag rendement. Hoe zit het met je kabels? Alles netjes weggetie-rapped om je airflow te optimaliseren?

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• knights16
nou, echt netjes is het niet .. maar heb wel rounded IDE kabels.. het kan misschien iets worden opgeschoond, maar zit verder goed...

het is het niet echt waard om hier nog in te investeren dus , een 1.44mb size koeler zal ook wel weinig rendement hebben.

PVoutput

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 02:10:
Van buiten naar binnen zorgt altijd voor veel stof in je kast, ik raad het je af.
Hoe bedoel je van buiten naar binnen zorgt voor veel stof in je kast?

Op het moment dat je meer lucht uit je kast wil krijgen dan erin te laten gaan dán krijg je stof in je kast, dus als je onderdruk hebt. Beste kun je een licht overdruk proberen te creëren, echte overdruk krijg je niet voor elkaar maar als je dat probeert komt er dus zo min mogelijk stof in de kast.

@TS:
Als ik jouw was zou ik een dremel of iets dergelijks in je soprano zetten en onderin een mooi rond gat van 12 cm maken en daar een 12 fan inzetten die verse lucht onderin je kast brengt. Handig om aan te houden is voor en onderin lucht in achterin en bovenaan lucht uit. De Soprano staat toch op een soort pootjes dus dan kan die fan ook genoeg lucht onder je kast uithalen.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:09

bakvis

Tweakers.Nerd

knights16 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:08:
nou, echt netjes is het niet .. maar heb wel rounded IDE kabels.. het kan misschien iets worden opgeschoond, maar zit verder goed...

het is het niet echt waard om hier nog in te investeren dus , een 1.44mb size koeler zal ook wel weinig rendement hebben.
Je hoeft ook niet te investeren, de kabels netjes bij elkaar binden zorgt ervoor dat ze veel minder weerstand geven aan de airflow, wat dus weer betekend dat er meer lucht door je kast kan gaan en dat je dus meer koele lucht binnen krijgt (de voeding kabels zitten vaak voor de warme onderdelen).

Mijn Specs

• knights16
GH45T : dat kan inderdaad Heel goed zelfs.. dan heb je wel een aardige airflow : )

ik ben zelf niet erg handig met dremels, maar ik ga me er in verdiepen

bedankt

PVoutput

Pagina: 1