nog een keer CMS

Pagina: 1
Acties:

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 23:06
ondanks dat hier regelmatig CMS topics voorkomen heb ik eigenlijk ook nog vragen of iemand hier meer ervaring mee heeft :/
ik heb eens rondgezocht en er blijken een kleine 1000 OSS pakketten uit te zijn en om daar een keuze in te maken is knap lastig.
mijn ogen waren uiteindelijk gevallen op http://www.magnolia.info/ echter na even naar zwiterserland te bellen leverde me op dat voor een student hier een kleine 500 usd voor moest betalen.
vervolgens heb ik openIMS gevonden ook heel mooi maar kost blijkbaar ook veel geld :/
al voldoen deze wel keurig aan hetgeen wat ik zoek namelijk een eenvoudige cms/dms die in staat is cad-bestanden bij te houden repository-like. voor studenten met op cad-tekenen na geen technische kennis.
iemand misschien tips van pakketten waar ik eens naar moet kijken?

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 10:20
http://www.opensourcecms.com

joomla is misschien wel iets, maar loop de linkjes eens af en kijk maar wat het beste bij je wensen past

If you don't stand for something you'll fall for everything

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
www.cmsmatrix.org
Kun je er heel veel met elkaar vergelijken.

Gebruik de uitgebreide zoekmogelijkheid om gedetailleerder te zoeken.

[ Voor 57% gewijzigd door RobIII op 08-03-2006 12:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-07 15:30
MS Sharepoint Services??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je zoekt dus helemaal niet naar een (web) CMS maar iets voor specifiek het bijhouden van versies/locking/etc rondom CAD tekeningen?

Dan denk ik er hard aan om de topictitel te veranderen, want 'nog een keer CMS' is iets dat hier dus bepaald niet het geval is :P

SharePoint (niet Services maar de Portal) lijkt me inderdaad een optie, als dat binnen de Surf licentie valt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mr. Happy
F_J_K schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:08:
Je zoekt dus helemaal niet naar een (web) CMS maar iets voor specifiek het bijhouden van versies/locking/etc rondom CAD tekeningen?

Dan denk ik er hard aan om de topictitel te veranderen, want 'nog een keer CMS' is iets dat hier dus bepaald niet het geval is :P

SharePoint (niet Services maar de Portal) lijkt me inderdaad een optie, als dat binnen de Surf licentie valt.
Is de Services icm de Document Library (http://www.microsoft.com/...CFA05E7943&displaylang=en) niet een DMS???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ah my bad, je hebt gelijk. Ik zat wat meer out-of-the-box te denken, maar inderdaad heb je het met wat werk ook daar vast best mee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mr. Happy
Bijkomend voordeel van Sharepoint Services is dat het gratis is, wat de haken en ogen tov de Portal zijn weet ik niet... Services werkt zowel met wMSDE als SQLserver.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 23:06
F_J_K schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:08:

hmm cms/dms is misschien inderdaad beter
maar ik zit inderdaad aan iets te denken wat je hier aangeeft, iets wat mogelijkheid geeft rondom cad-tekeningen. probleem is echter ik wil deze server die ik heb aangeschaft op mijn hoge school planten, sofar so good. we gebruiken hier zelf laptops maar ook een deel computers van school met zeer beperkte rechten.
op onze eigen laptops hebben we dan mogelijkheid om bv repository-software te installeren wat het bijhouden makkelijk maakt voor de ietwat technischere tekenaars onder ons.
mogelijkheid om bv via samba dan tekeningen te plaatsen en de software is dan in staat om versies bij te houden zou helemaal ideaal zijn ofc. maar zoals ik al zei, er zijn zoveel opties maar de twee leuke tot nu toe kosten helaas veel geld.

*checked SharePoint alvast*

--edit--
nog een eis, moet onder linux werken. sure windows is een optie maar wil ik het legaal houden en aangezien ik niet van plan ben om hiervoor een windows licentie aan te schaffen beperk ik mezelf liever tot linux.

[ Voor 9% gewijzigd door n4m3l355 op 08-03-2006 17:39 ]

Pagina: 1