Toon posts:

Pieptoon van videokaart in geluidssignaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben bezig met het opzetten van een homestudio...alles werkt prima, alleen is er een gruwelijk irritant probleem. er is een vreselijk irritante hoge pieptoon in mijn geluidssignaal van de geluidskaart. Afluisteren/Opnemen alles komt met die piep.

Wat mij opviel toen ik mijn kast openschroefde, is dat er uit de computer zelf precies dezelfde pieptoon komt...alleen mijn geluidskaart pikt die op. Na allerlei hardware eruit en erin gezet te hebben kwam ik erachter wat het was: de videokaart, en dan niet de ventilator (want door die uit te schakelen hoor je het nog).

Ik las op een ander topic dat dit te maken kan hebben met een kapotte spoel/condensator...waarschijnlijk van de videokaart. Wie o wie weet een oplossing...of moet ik een nieuwe videokaart kopen.

systeem:
AMD athlon 2600+
Audio: SB audigy 1 player
video: Nvidia geforce fx 5600

willem

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Aangezien het geen functie van videokaarten is om te fluiten en je het dus nergens uit kan zetten plus het feit dat videokaarten dit helemaal niet horen te doen lijkt het er dus verdomd veel op dat je videokaart niet helemaal lekker is. Condensator zou je evt. kunnen vervangen, anders toch nieuwe videokaart kopen!