[Firewire] Digiconnect Firewire + WinXP = nogo

Pagina: 1
Acties:

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Topicstarter
Ik heb laatst bij de MyCOM een Digiconnect 3-ports PCI Firewire kaart gekocht, maar ik krijg 't ding met geen mogelijkheid aan de praat onder Windows XP... eerst dacht ik dat 't mischien aan m'n PC lag, maar toen ik een 2e (nieuwe kaart) inbouwde in de PC van m'n vriendin, bleek dat ook dat ding (met een compleet ander moederbord en WinXP installatie (mijne is UK SP2, die van haar is nog NL SP1)) de Firewire kaart niet ziet..

In de device manager vind ik niks terug van een 1394 host controller, of van de Texas Instruments chipset die d'r op die 2 dingen zit...

Hebben jullie enig idee wat ik nog kan doen (behalve hun support afdeling emailen waar ik vervolgens geen reactie op krijg)?

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Om wat voor moederborden / processoren gaat het? Kan zijn dat die kaartjes bijv PCI 2.2/2.3 ofzo vereisen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Topicstarter
In de manual staat dat ze geschikt zijn voor PCI 2.1 en 2.2 sloten.. moederbord weet ik niet zo 123 uit m'n hoofd, maar mijn mobo heeft een NForce2 chipset, en die van haar heeft een Athlon XP 64 3200+, dus ze zijn redelijk nieuw.. de mijne is van 2002/2003 ofzo, die van haar van 2004 of 2005.. 'k weet 't niet precies meer :)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zou wel moeten werken dan :)
Maar check eens of je ook iets over PCI eisen kunt vinden qua die kaart (specs op site fabrikant, manual, FAQ, ...)

En kijk ff of in je BIOS alle PCI en PnP settings op AUTO staan :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Heb dezelfde problemen van cappie met de Digiconnect 3-ports PCI Firewire kaart.

Detectie van de kaart gaat goed (Texas instruments) onder XP Pro, maar er blijft een uitroepteken voor het device staan. Heb allerlei zaken al geprobeerd, ander PCI slot, kaartje erin en eruit etc. etc. Tijdens de safemode van XP gaat de detectie wel juist, geen uitroepteken meer.

Lijkt mij een IRQ probleem ? Iemand nog tips ?

ALvast dank....

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

IRQ probleem? Dan zou je de kaart nog wel moeten zien in Apparaatbeheer, eventueel nog als Onbekend Apparaat of Unknown PCI Device of iets dergelijks :)

Pagina: 1