Toon posts:

[Win2003] Lokale email wordt niet binnengehaald

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig geweest met een Win2003 server waar oa Exhange op draait. Bijna alles werkt, inclusief de roaming profiles.

Wat ik maar niet voor elkaar krijg is dat gebruikers -intern- email naar elkaar kunnen sturen. Email van buitenaf wordt netjes opgehaald maar als Rob@domeintje.nl intern naar Kees@domeintje.nl een email stuurt wordt deze wel verzonden, maar niet ontvangen door Kees.
Ik kan wel voor elkaar krijgen dat ze email zelf extern ophalen, maar dan staat de email meteen lokaal en heeft het hele roaming profile geen nut meer.

Ik heb niet bijzonder veel ervaring met Exchange. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

Hoe heb je het spul opgezet, en wanneer krijg je wel en wanneer krijg je nu geen mail binnen?
Gebruik je een pop connector om de mail van buiten op te halen of laat je de mail rechtstreeks op poort 25 binnenkomen?

Verwijderd

Zo te zien wordt de mail door de clients opgehaald.
Niet echt de bedoeling van een exchange server...
Ik zie ook niet wat roaming profiles hier mee te maken heeft...

Misschien verstandig om eerst eens een MSpress "supporting exchange 2003" door te lezen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:04:
Ik ben bezig geweest met een Win2003 server waar oa Exhange op draait. Bijna alles werkt, inclusief de roaming profiles.

Wat ik maar niet voor elkaar krijg is dat gebruikers -intern- email naar elkaar kunnen sturen. Email van buitenaf wordt netjes opgehaald maar als Rob@domeintje.nl intern naar Kees@domeintje.nl een email stuurt wordt deze wel verzonden, maar niet ontvangen door Kees.
Ik kan wel voor elkaar krijgen dat ze email zelf extern ophalen, maar dan staat de email meteen lokaal en heeft het hele roaming profile geen nut meer.

Ik heb niet bijzonder veel ervaring met Exchange. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Zonder ook maar enige toelichting van je setup kunnen we hier niets mee.
Is je local DNS in orde ? Hoe is je exchange ingeregeld ?
Waarom mail je intern naar een SMTP adres ipv via de GAL de persoon op te zoeken ?
Waar gaat de mail heen als je naar buiten stuurt ?

Echt veel meer info nodig, zo kunnen we niets.

Tijd voor een nieuwe sig..

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik gok dat de gebruikers outlook expres gebruiken om hun mail op te halen ofzo ipv outlook klopt dat? :?

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing was te simpel naar mijn idee en ik wist ook niet dat het hier aan kon liggen. Er wordt overigens gewoon Outlook gebruikt Dennis..

In de gebruikerslijst stond de Exchange bovenaan. Ik heb deze lager gezet en nu werkt het opeens.

Bedankt voor de reacties!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:55:
In de gebruikerslijst stond de Exchange bovenaan. Ik heb deze lager gezet en nu werkt het opeens.
Van dit soort "opeens oplossingen" gaan bij mij m'n nekharen overeind staan.

Ik zou er toch eens wat dieper op ingaan als ik jou was, desnoods vraag je het aan iemand die meer kennis van Exchange heeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

Qwerty-273

Meukposter

Als er nu een andere dan Exchange boven aan staat gaat waarschijnlijk de mail eerst via de andere (een externe connectie via SMPT oid) en wordt vervolgens weer naar de Exchange server gestuurd die het afleverd in de mailbox van de ander. Dus je mailt dan niet meer intern. Het lijkt me inderdaad verstandig om eens wat te lezen hoe Exchange werkt en hoe het opgezet dient te worden icm Outlook als client met de juiste instellingen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1