[ASP/PHP] On-The-Fly createn van PDF

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het volgende vraagstuk:

Ik heb 1 groot pdf bestand (500 pagina's). Deze pdf bevat samenvattingen, meerdere hoofdstukken en nawoorden. In een tabel in een db staan op basis van meerdere entiteiten verwijzingen naar 1 of meerdere pagina's nummers. Deze tabel vul ik op basis van onderlinge relaties tussen hoofdstukken, thema's etc etc.

Ik ben op zoek naar script, component of plugin die voor mij on the fly een nieuw pdf document kan maken op basis van opgegeven parameters. Deze parameters zullen bestaan uit 1 of meerdere paginanummers die op basis van selectiecriterea gekozen kunnen worden.

Ik zit nu nog niet vast aan een taal, mijn voorkeur gaat uit naar een asp of php oplossing. geen dot.net, daar heb ik niet genoeg verstand van.

Bestaan er com componenten of dergelijke die vanuit 1 bestaande pdf die online staat een nieuw pdf document genereerd op basis van meegegeven paginanummers? Deze pdf moet vervolgens te downloaden, te printen of te bekijken zijn. Er hoe zit het met eventuele serverbelasting als er meerdere bezoekers tergelijkertijd dit doen..

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat heb je zelf al gedaan om tot een oplossing te komen? Je zegt wel mooi wat je zoekt maar voor PHP is er meer dan genoeg te vinden alleen al in de manual, en voor ASP vind ik al heel wat met een simpele zoekquery. Dus, wat lukt er niet? Wat is precies je probleem?

Daarnaast: als je insteek voor dit topic is dat je een script of component zoekt, dan blijft het niet lang open. In Programming zijn we niet echt gesteld op scriptrequests, zie ook Programming FAQ - Scriptrequests. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-Nme- Ik snap je punt, niet helemaal onterecht.
Naast het zoeken op de manier zoals jij het aangeeft ook het doorlezen van bv de werking van pdflib en andere soortgelijke oplossingen. Door de hoeveelheid aan oplossingen - gratis of tegen betaling - zorgt altijd voor een aanzienlijke tijd aan investering in uitzoeken van werking en mogelijkheden. In mijn geval - tenmiste dat denk ik - gaat mijn vraag verder dan het standaard laten createn van een PDF document. Ik wil een bestaande pdf opnieuw opknippen, heropmaken en als nieuw document als download beschikbaar maken. Ik vond het geen verkeerde insteek om dit als vraag te deponeren in dit forum mede ook doordat ik denk dat ik niet de enige ben die op zoek is naar zo'n oplossing en er zeker mensen zijn die hier al ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15
je zoekt dus een library/applicatie die kan spliten en mergen. kijk eens naar pdftk http://www.accesspdf.com/index.php?topic=pdftk

Dit moet dus geinstalleerd zijn op je webserver, en dan kan je met "exec" deze tool aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Op http://www.fpdf.org/ staat een hele uitgebreide beschijving van een php class die je kan toevoegen in een PHP bestand. Deze heb ik op stage ook gebruikt om een krant te bevoorraden met pagina's die direct uit de database werden gemaakt.

Op hun zogenoemde "forum" zijn er meer mensen geweest die gevraagd hebben naar manieren om ook oude PDF's mee te bewerken, waar een aantal (OS) oplossingen ook genoemd worden.

Zo is er bijvoorbeeld hier ook een soort (ik weet het, niet helemaal) antwoord gegeven op een dergelijke vraag: http://www.fpdf.org/phoru...d.php?f=1&i=26838&t=26838

Op hun links pagina staan ook nog links naar bijvoorbeeld ASP implementaties van dit systeem en op hun scripts pagina is een lijstje met ook dergelijke oplossingen.

Misschien dat je hiermee wat verder komt.

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 12:54
Tip: zie ook de hints in het topic [php] pdf combine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Met de Dynamic PDF Merger van ceTe software kan je bestaande PDF documenten modificeren, samenvoegen, uitelkaar halen, etc.
Deze is zeer handig te gebruiken in combinatie met de Dynamic PDF Generator, waarmee je dan weer PDF documenten kunt genereren (Ook on-the-fly).
Dit is een assembly voor .NET, prima te gebruiken in ASP.NET (icm VB.NET of C#).

Te vinden op: http://www.cete.com/Products/MergerForNET/

edit:

Oh, lees ik je startpost niet goed: Je wilt geen .NET. Excuses dan
Het lijkt wel een beetje op ASP, is niet moeilijk te leren als je beetje verstand hebt van programmeren 8)

[ Voor 20% gewijzigd door ZroBioNe op 08-03-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onwijs bedankt voor de reacties. Ik ga alle genoemde links eens doorspitten.
ZroBioNe: ik was deze inderdaad al tegengekomen en ja ook gezien dat dit .net ben zelfs al aan het proberen geslagen maar liep direct vast met .net server instelling ellende....en daar heb ik simpelweg nu geen tijd voor arggggggg.
Pagina: 1