Toon posts:

opstartproblemen knoppix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Steeds als ik op mijn laptop een live distributie van linux probeer op te starten stuit ik op hetzelfde probleem. De kernel begint te laden, alle hardware wordt gechecked en dan gaat het mis. Hij loopt vast en doet helemaal niets meer, zowel onder knoppix als SUSE

de foutmelding (knoppix):

Running linux kernel 2.6.7
processor 0 is intel pentium(R)M processor
1.73 GHz 1729MHz 64 kb cache
ACPI BIOS found, activating modules:
AC battery button fan processor thermal
PCMCIA found, starting cardmgr...

tijdens het starten van de cardmgr loopt de laptop vast.

Ik heb een mogelijkheid gevonden om het probleem te omzeilen, namelijk opstarten dmv:

boot: failsafe 'dan slaat hij de hardwarechecks over, maar nu functioneert de meeste hardware niet, of niet naar behoren. Is er een andere manier om dit op te lossen??

bedankt!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 20:32
Gebruik je het PCMCIA-slot? Zo nee dan kun je deze eens proberen uit te schakelen in je BIOS...
Dat is natuurlijk het probleem omzeilen in plaats van oplossen, maar goed...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien een andere versie van knoppix pakken. Ik heb hier meerdere malen gelezen dat kernels die achter de punt oneven waren, niet de stabielste zijn. Als je een knoppix versie pakt met 2.6.6 (als die er is) zou het misschien verholpen zijn.

Ey!! Macarena \o/

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Nee jongens helemaal niks van dit alles.
hij moet gewoon ACPI uit zetten.

iets met noacpi of acpi=off
staat tussen de boot opties

@raz
2.1 is de unstable dev van 2.2
2.3 was dat van 2.4
en 2.5 van 2.6

de punt daar achter heeft er weer niks mee te maken.

[ Voor 34% gewijzigd door daft_dutch op 07-03-2006 21:39 ]

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

door de acpi uit te zetten kan ik inderdaad normaal opstarten, alleen kan ik nu niet op internet, zou dat met de uitgeschakelde acpi te maken kunnen hebben?

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:59:
Bedankt,

door de acpi uit te zetten kan ik inderdaad normaal opstarten, alleen kan ik nu niet op internet, zou dat met de uitgeschakelde acpi te maken kunnen hebben?
Wat gebruik je met Acpi? Een wireless kaartje? En zo ja, welke dan. Want volgens mij ondersteunt tegenwoordig Linux wel de meeste kaartjes :?

Verwijderd

Topicstarter
Mithras86 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:02:
[...]

Wat gebruik je met Acpi? Een wireless kaartje? En zo ja, welke dan. Want volgens mij ondersteunt tegenwoordig Linux wel de meeste kaartjes :?
Mijn wireless kaartje werkt wel, de 'normale' ethernetkaart niet, maar dat heeft misschien een andere oorzaak dan

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:04:
[...]

Mijn wireless kaartje werkt wel, de 'normale' ethernetkaart niet, maar dat heeft misschien een andere oorzaak dan
Je zou ff moeten kijken of ifconfig -a hem wel weergeeft.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1