Nova snelheids beperking op nieuwsgroepen?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lastramada
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-12-2021
Heb wat heen en weer gemaild met Planet.
Vond de snelheid op nieuwsgroepen niet constant en langzaam, niet hoger dan 450 kb/s.
Heb daar nu het volgende antwoord op gekregen,

Geachte heer/mevrouw,

De snelheid van nieuwsgroepen is evenals de internet verbinding van een aantal factoren afhankelijk. U geeft zelf aan dat u uw snelheid via de browser heeft getest en dat de uitkomst daarvan ongeveer 600kb/s is. Wij gaan er dan vanuit dat er op dat moment geen andere programma's de bandbreedte gebruiken.
Deze snelheid haalt u echter niet op de nieuwsgroepen. Er is namelijk een downloadsnelheid per thread van 150kb/s ingesteld. U kunt daarnaast maximaal 3 threads tegelijkertijd open hebben staan. Dit verklaard de door u genoemde snelheid van 450kb/s. Voorts bestaan de nieuwsgroepen uit een conglomeraat van servers die niet allemaal onder het beheer van Planet Internet vallen. Als de communicatie tussen deze servers op het moment van downloaden langzamer is dan 150kb/s merkt u dit in uw download snelheid.
Lokale factoren zoals een Virusscanner of Firewall kunnen overigens de snelheid van het downloaden bij nieuwsgroepen beinvloeden. Dit verschil hoeft niet direct opgemertk te worden bij een snelheidstest via uw browser.
We raden u daarom aan om de downloads bij wijze van test ook eens te proberen met uw beveiligingsprogramma's (korte tijd) uitgeschakeld.

We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

Het kan zijn dat ik niet helemaal bij ben maar ik ben gewend dat Planet top is.
Ze hebben onlangs de snelheid royaal verhoogd om ze vervolgens weer af te knijpen.
Zo maak ik het altans op uit het antwoord.
Samen met Eweka loopt ie 630 kb/s, lekker dus.
Ik ben nu benieuwd of er nog meer van deze "tevreden" Planet klanten zijn.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Stap over naar Wanadoo, 20mbit
Alleen is news.wanadoo.nl gecapped op 50kb/sec per ip

Providers zijn niet verplicht een news-server ter beschikking te stellen hoor.
anton121 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:32:
Off-topic:
[...]
:X
Verder kan ik je niet helpen...
Wat is er mis met: Dit verklaard ?
Er wordt niet in ik-vorm geschreven hoor

[ Voor 45% gewijzigd door RaZ op 07-03-2006 23:14 ]

Ey!! Macarena \o/

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Off-topic:
Dit verklaard de door u genoemde snelheid van 450kb/s.
:X

(idd, niet in de ik-vorm, maar in de hij-vorm ==> dit verklaart)

Verder kan ik je niet helpen...

[ Voor 32% gewijzigd door AntonH op 09-03-2006 19:05 ]

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-02 16:44
Tis gratis, alleen wat 'langzaam'?? Als je sneller wilt neem je een paysever, zoals je gedaan hebt. Dus wat is het probleem.
Zelf heb ik ook toegang tot nova en ik ben uitermate tevreden.

• lastramada
keesheid schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:36:
Tis gratis, alleen wat 'langzaam'?? Als je sneller wilt neem je een paysever, zoals je gedaan hebt. Dus wat is het probleem.
Zelf heb ik ook toegang tot nova en ik ben uitermate tevreden.
Als ik in m'n kennissen kring kijk, die hebben bv Multikabel en kennen dit soort problemen niet.
Gewoon, volle snelheid.
En dan is een vergelijkbaar abbonoment nog bijna een tientje goedkoper ook.
Nu is roepen, dan stap je toch over, te makkelijk.
Ik heb al 5 jaar goede ervaringen met Planet maar ze zijn ook niet de goedkoopste.
Het is erg prettig als internet goed functioneert.
Ik vind het dus jammer dat Planet dik doet met zijn snelheids verhoging en vervolgens de nieuwsgroepen aknijpt.
Ondanks dat dit een gratis service is moet dit toch gewoon goed zijn?

Mijn vraag is alleen, hebben meer mensen moeite met deze gang van zaken.
En is het handelen van Planet verantwoord.
ik wil niet te snel conclusies trekken, ik wil juist weten waarom Planet zijn nieuwsgroepen anders ondersteunt dan andere providers.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
je mist maar liefst 150 kbyte/s
wees blij, de retentie van nova is tenminste goed
bij @home haal ik die volle snelheid wel, maar de retentie is hooguit een dag
dus daar ondersteunt planet zijn nieuwsgroepen inderdaad anders
ik weet ook dat het bij chello niet veel beter is, samen met vele anders providers
wees blij met wat je krijgt

trouwens, je hebt eweka er ook bij, dus waar heb je het nog over?
als planet het altijd goed heeft gedaan bij jou, en je hebt een payserver, dan zou ik het zeker niet opzeggen

btw, kijk eens in de AV van planet, dan weet je ook waar je aan toe bent

PSN: djmurcielago

• Punica-
  • Laatst online: 27-11-2023
lastramada schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:11:
[...]

Als ik in m'n kennissen kring kijk, die hebben bv Multikabel en kennen dit soort problemen niet.
Gewoon, volle snelheid.
En dan is een vergelijkbaar abbonoment nog bijna een tientje goedkoper ook.
Nu is roepen, dan stap je toch over, te makkelijk.
Ik heb al 5 jaar goede ervaringen met Planet maar ze zijn ook niet de goedkoopste.
Het is erg prettig als internet goed functioneert.
Ik vind het dus jammer dat Planet dik doet met zijn snelheids verhoging en vervolgens de nieuwsgroepen aknijpt.

Mijn vraag is alleen, hebben meer mensen moeite met deze gang van zaken.
En is het handelen van Planet verantwoord.
ik wil niet te snel conclusies trekken, ik wil juist weten waarom Planet zijn nieuwsgroepen anders ondersteunt dan andere providers.
Bij MK krijg je 'r wel een extra gratis datalimiet op haar eigen newsgroepen bij.
Aangezien je niet voor deze dienst betaald en ook niet binnen het product aanbod van planet valt lijkt het mij dat ze deze dienst onder het mom 'best effort' leveren.
Het onderhouden van newsservers kost ENORM veel geld en bandbreedte en levert voor ISP's als Planet eigenlijk niets op, dus eigenlijk zou je nog steeds enorm blij moeten zijn met de huidige kwaliteit van nova, en met het feit dat ze nova uberhaupt onderhouden, bij een hoop ISP's is dat toch echt anders gesteld.

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Punica- schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:39:
Het onderhouden van newsservers kost ENORM veel geld en bandbreedte en levert voor ISP's als Planet eigenlijk niets op, dus eigenlijk zou je nog steeds enorm blij moeten zijn met de huidige kwaliteit van nova, en met het feit dat ze nova uberhaupt onderhouden, bij een hoop ISP's is dat toch echt anders gesteld.
Gelukkig heeft niet iedereen zo'n instelling wat betreft consumenten-producten.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 15:48

Not Pingu

Dumbass ex machina

mind_ schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:15:
[...]

Gelukkig heeft niet iedereen zo'n instelling wat betreft consumenten-producten.
Leg uit? Planet heeft geen enkele verplichting om uberhaupt een newsserver te onderhouden. Dat ze het toch doen is alleen maar aardig van ze. In consumentistisch Nederland wordt een gratis extra dienst echter al snel een grondrecht

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Opmerking van Punica- is ietwat gekleurd aangezien hij voor USP Eweke werkt en hun ook stellen dat hun klanten niet te veel mogen verwachten van de dienst omdat ze er maar 7,50 per maand voor betalen
Murcielago schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:21:
wees blij, de retentie van nova is tenminste goed
Dan ben je volgens mij de enige die de retentie goed vind van Nova

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 08-03-2006 13:45 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gunner schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:44:
Opmerking van Punica- is ietwat gekleurd aangezien hij voor USP Eweke werkt en hun ook stellen dat hun klanten niet te veel mogen verwachten van de dienst omdat ze er maar 7,50 per maand voor betalen

[...]

Als je niet blij bent met die retentie, dan neem je toch een pay-server.

Ik snap dat hele gezeik niet, en ja ik vind het gezeik, een dienst die een ISP niet verplicht is te leveren, en dan nog klagen ook. Al zou planet het zelfde doen als Wanadoo, heb je nog geen recht van spreken. Het wordt geleverd met snelheid beperking, so what. Je betaald er niets meer of minder voor. Er staat namelijk nergens in de abo voorwaarden dat er een news-server moet zijn. Zou die opgeheven worden, heb je nog niets te klagen, omdat het los staat van je abo.

Net zo als de meeste providers voor de helpdesk een 0900 nummer hebben, je kan klagen, en zeuren en weet ik veel wat. Als het je niet bevalt, neem een andere ISP.

Bij die 7,50 van Eweka staat prima bij wat je krijgt voor het geld. Als het je niet bevalt, neem je een andere.

Ey!! Macarena \o/

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RaZ schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:56:
Bij die 7,50 van Eweka staat prima bij wat je krijgt voor het geld. Als het je niet bevalt, neem je een andere.
* Gunner heeft Giganews, iets beters is er dus niet :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 08-03-2006 14:00 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Punica-

[...]

Jezus christus man ? Waar slaat dat hier op ik heb het over Nova en nieuwsservers van providers in het algemeen. Ga ergens anders lopen trollen als je toch niets relevants weet te melden.

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Gunp01nt schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:39:
[...]

Leg uit? Planet heeft geen enkele verplichting om uberhaupt een newsserver te onderhouden. Dat ze het toch doen is alleen maar aardig van ze. In consumentistisch Nederland wordt een gratis extra dienst echter al snel een grondrecht
imho is een provider zonder beetje fatsoenlijke usenet server niet serieus te nemen.
zoiets als soep zonder ballen :+

ben het wel mee eens dat voor echte kwaliteit je natuurlijk een betaalde usenet dienst moet nemen (zoals anderen hier al opmerkten)

[ Voor 13% gewijzigd door mind_ op 08-03-2006 14:56 ]

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

mind_ schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:53:
[...]

imho is een provider zonder beetje fatsoenlijke usenet server niet serieus te nemen.
zoiets als soep zonder ballen :+
En dan nog moet je niet zeuren als je soep koopt zonder ballen.
(Even van uitgaand dat je bliksoep koopt)

Dan koop je dus andere soep. Dus neem je andere ISP.

Edit:
Zoals de wijze woorden die onder me staan, lees de verpakking van de soep VOORDAT je het koopt :P

[ Voor 13% gewijzigd door RaZ op 08-03-2006 15:06 ]

Ey!! Macarena \o/

• Punica-
Punt is gewoon, als het zo zwaar meeweegt dat de provider een goede ONDERSTEUNDE binary nieuwsserver heeft.
Dan moet degene die gaat afnemen gewoon kijken of dit ook word vermeld in zijn of haar contract en de AV van de ISP.

Anders weet je gewoon van te voren dat je wbt een eventuele binary newsserver nergens aanspraak op kan maken.

• lastramada
Punica- schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:03:
Punt is gewoon, als het zo zwaar meeweegt dat de provider een goede ONDERSTEUNDE binary nieuwsserver heeft.
Dan moet degene die gaat afnemen gewoon kijken of dit ook word vermeld in zijn of haar contract en de AV van de ISP.

Anders weet je gewoon van te voren dat je wbt een eventuele binary newsserver nergens aanspraak op kan maken.
Dat is het em juist.
Planet heeft zijn snelheden bijna verdubbeld.
De snelheid van de threads is max 150 kb/s gebleven.
En het maximum threads 3
Dus maximaal 450 kb/s in totaal.

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Planet bied wel een mogelijkheid op nieuwsgroepen maar zo ver ik weet zijn die groepen niet van planet zelf.
het kan zijn dat ik het mis heb.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

lastramada schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:02:
[...]

Dat is het em juist.
En het maximum threads 3
Maar wat is je punt nou?

Er wordt een dienst geleverd waar je niet voor betaald, wees blij DAT planet een usenet server heeft.

Spijt me zeer hoor, maar je zeurt gewoon.

Ey!! Macarena \o/

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Wil je meer en beter dan verwijs ik je naar of tweak dsl of eweka.
waar is zelf bij zit en goed werkt en betaal er een eerlijke prijs voor.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

[...]

Dat is het em juist.
En het maximum threads 3
Ofwel, je download ook sneller van de newsgroups, alleen niet net zo snel als via browser / ftp mogelijk is?
Das dan heel jammer, maar pech hebben :)
Goed dat het nu op GoT bekend is waar die beperking aan ligt, maar verder kan je er niets aan doen. Planet Internet is nou eenmaal baas op eigen servers...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:55

eisbaer

Zie signature

lastramada schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:11:
Er is namelijk een downloadsnelheid per thread van 150kb/s ingesteld. U kunt daarnaast maximaal 3 threads tegelijkertijd open hebben staan. Dit verklaard de door u genoemde snelheid van 450kb/s.
Dat is enorm balen. Als je voor een provider kiest dan bekijk je wat ze leveren dus ook of ze een newsserver hebben en met wat voor snelheid.
Sommigen schijnen te denken dat je de nieuwserver gratis krijgt. Gelul van een dronken aardbei natuurlijk want niks in dit leven gratis. Een provider als xs4all schermde er zelfs mee dat ze een geweldige newsserver hebben. Het kost een provider geld en die investeert dat geld alleen omdat het klanten trekt.
Het lullige is dat bij planet de toegang of snelheid nergens zwart op wit zal staan dus je hebt geen rechten waar je op terug kunt vallen maar dat betekent natuurlijk niet dat je er nu ineens blij van moet worden.
Ik zou zeggen zo snel mogelijk opzeggen die planet en overstappen naar bijv. tweakdsl waar je wel uncapped toegang hebt tot een top newsserver.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Punica-
eisb4er schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:35:
[...]

Dat is enorm balen. Als je voor een provider kiest dan bekijk je wat ze leveren dus ook of ze een newsserver hebben en met wat voor snelheid.
Sommigen schijnen te denken dat je de nieuwserver gratis krijgt. Gelul van een dronken aardbei natuurlijk want niks in dit leven gratis. Een provider als xs4all schermde er zelfs mee dat ze een geweldige newsserver hebben. Het kost een provider geld en die investeert dat geld alleen omdat het klanten trekt.
Het lullige is dat bij planet de toegang of snelheid nergens zwart op wit zal staan dus je hebt geen rechten waar je op terug kunt vallen maar dat betekent natuurlijk niet dat je er nu ineens blij van moet worden.
Ik zou zeggen zo snel mogelijk opzeggen die planet en overstappen naar bijv. tweakdsl waar je wel uncapped toegang hebt tot een top newsserver.
Je zegt het zelf, zwart op wit.

Zolang in jouw product specificatie de term nieuwsserver niet voor komt, krijg je die 'r gewoon gratis bij , hoe je het ook wend of keert, daar kan je dan dus ook nooit aanspraak op maken.

Ik vind dat een typische hollander instelling. Men bied een product aan en bied er gratis 'iets' bij, en meteen word het als gemeengoed beschouwd.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 21:34

woutur

Klauwtjes uit!

Even wat feiten op een rij:
1) Newsservers leveren wat op voor ISP's. De gedachte dat je dit 'gratis' krijgt is onjuist. Je betaalt voor de dienst. Providers die uit altruisme een dienst leveren moeten nog uitgevonden worden. Gratis is pas als ik als xs4all klant van de newsserver van planet gebruik kan maken. Als de restrictie hierop is "alleen klanten kunnen gebruik maken van deze dienst" dan lijkt me de term "gratis" niet van toepassing.
2) Newsservers beperken dataverkeer buiten het ISP netwerk, derhalve hebben ze een bestaansrecht. Zie 1)
3) Als de prijs van invloed zou zijn op de kwaliteit van de service zou je verwachten dat er meerdere prijzen voor verschillende producten zouden bestaan. Een provider die aangeeft "dat je niet veel kan verwachten voor die prijs", vervolgens geen alternatieven heeft, is je geld niet waard.
4) Je hebt als consument een keus. Ik weiger ook te sympatiseren met gedupeerden omtrent dit gebied. Straf je leverancier maar, stap over op de concurrentie. Dat is hoe commercie werkt.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

woutur schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:31:
Even wat feiten op een rij:
1) Newsservers leveren wat op voor ISP's. De gedachte dat je dit 'gratis' krijgt is onjuist. Je betaalt voor de dienst. Providers die uit altruisme een dienst leveren moeten nog uitgevonden worden. Gratis is pas als ik als xs4all klant van de newsserver van planet gebruik kan maken. Als de restrictie hierop is "alleen klanten kunnen gebruik maken van deze dienst" dan lijkt me de term "gratis" niet van toepassing.
Ik kan als telfort klant gratis de klantenservice bellen, maar de klantenservice van vodafone kost geld.
2) Newsservers beperken dataverkeer buiten het ISP netwerk, derhalve hebben ze een bestaansrecht. Zie 1)
Alle news-server cappen verbindingen, zo ook Eweka en TweakDSL.
3) Als de prijs van invloed zou zijn op de kwaliteit van de service zou je verwachten dat er meerdere prijzen voor verschillende producten zouden bestaan. Een provider die aangeeft "dat je niet veel kan verwachten voor die prijs", vervolgens geen alternatieven heeft, is je geld niet waard.
Newszilla is is als experimentele server ingezet, als zal dat altijd blijven, als ie weggaat, was het leuk dat ik er gebruik van kon maken.
4) Je hebt als consument een keus. Ik weiger ook te sympatiseren met gedupeerden omtrent dit gebied. Straf je leverancier maar, stap over op de concurrentie. Dat is hoe commercie werkt.
Pcies..

Ey!! Macarena \o/

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:55

eisbaer

Zie signature

RaZ schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:42:
[...]
Maar daar zit wel even een flink verschil in.
Tweakdsl capt op 10 Mbit (met m'n adsl1 8mbit haal ik daar dus volle snelheid).
Planet op 450Kbyte/s
Demon de laatste keer dat ik daar keek was het 3x50=150Kbyte/s

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 21:34

woutur

Klauwtjes uit!

Ik kan als telfort klant gratis de klantenservice bellen, maar de klantenservice van vodafone kost geld.
En jij denkt dat de mensen van Telfort bij de klantenservice gratis werken? Die worden gewoon betaald door de klanten van Telfort. Telfort kan noch mensen die gratis werken ergens vandaan toveren noch geld. Dat komt gewoon bij de klanten vandaan. Dat ze dat bij Telfort blijkbaar efficienter services kunnen aanbieden dan bij Vodaphone siert Telfort.
Dat geloof ik graag. Ik wil ook niet ingaan over hoe ze hun service aanbieden maar feit blijft (en dat bedoelde ik ermee) dat het voor een provider goedkoper is om dataverkeer binnen hun netwerk te houden dan dat mensen bijv. met torrents internationaal dataverkeer genereren. Dat voelen providers namelijk in hun portemonnaie.
Newszilla is is als experimentele server ingezet, als zal dat altijd blijven, als ie weggaat, was het leuk dat ik er gebruik van kon maken.
En dan treedt punt 4) in werking, dan was dat leuk, en kun je bijv. overstappen als dit een belangrijk deel was van je overweging om bij de provider te gaan. Maar daar waren we het al over eensch :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

woutur schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:37:
[...]

Dat geloof ik graag. Ik wil ook niet ingaan over hoe ze hun service aanbieden maar feit blijft (en dat bedoelde ik ermee) dat het voor een provider goedkoper is om dataverkeer binnen hun netwerk te houden dan dat mensen bijv. met torrents internationaal dataverkeer genereren. Dat voelen providers namelijk in hun portemonnaie.
Dat valt behoorlijk mee. Die news-servers worden namelijk veel intensiever gebruikt als die goed beschikbaar zijn. Daarvoor moeten systemen met vele en vele terabytes en een betrouwbare aansturing en veel onderhoud voor worden neergezet. Die dingen zijn behoorlijk duur (zo besteedt casema het uit, die hebben dus liever dat een andere partij dat doet en betalen zo voor verkeer, wat toch niet veel kost).

Het zit inderdaad niet standaard in de dienst en volgens de contractvoorwaarden betaal je er niet voor. Uiteraard wordt de dienst uiteindelijk betaald door het geld dat door klanten betaald wordt, maar dat betekent niet dat je er aanspraak op kan maken. Als een ISP geld geeft aan een goed doel en jij vindt dat helemaal geweldig en om die reden ben je lid geworden en na 6 maanden blijkt dat ze er ineens mee stoppen. Dan kan je als klant ook niet zeggen "hey, dat mag niet! Daar betaal ik voor!! :(", wat indirect zo is, alleen is het niet een dienst waar je voor betaalt. Wel kan je uit onvrede opzeggen (waarna je erachter komt dat er weinig isp's zijn die uberhaupt news in die kwaliteit leveren).
[...]

Dat is het em juist.
En het maximum threads 3
Dat is het punt dus helemaal niet. Jij brengt het hier heel dramatisch alsof de dienst verslechterd is, terwijl de snelheid van de internetverbinding verhoogd is en de snelheid van de news servers gelijk gebleven is, ga jij klagen. Sorry hoor, maar dat heeft niets met redelijk en consumentenstandaarden of wat dan ook te maken, maar is gewoon puur, puur zeuren... Nog buiten beschouwing gelaten dat news een extra dienst is...

Ik ga dus met Punica en RaZ mee,

[...]

Volgens mij hebben ze een dag of 3 tot 6 retentie hebben, samen met een behoorlijke betrouwbaarheid/compleetheid en een meestal stabiele 450Kbyte/sec downloadsnelheid. Niet te vergelijken met veel andere consumenten-isp's

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 10-03-2006 10:52 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1