Toon posts:

wazig herhalend beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een 22" Monitor gekocht bij de plaatselijke kringloopwinkel, hij koste 20 euro maar hij is afgedingt naar 15 euro >:) ,het is een Compaq P1210.
Er zat geen vga-kabeltje bij dus die heb ik voor 5,95 euro gekocht bij Blue Plus.
Mijn Videokaart is een Geforce 5200.
Ik heb bij hogere resoluties en hogere verversingsfrequenties last van een zich herhalend beeld.
De letter zijn haarscherp (de foto is niet zo goed).
De foto is genomen bij 1920x1200@85Hz
Alleen bij 800x600@60Hz is het beeld vrij van deze storing maar al bij 1024x768 is het niet meer te pruimen.
Is dit gewoon een slechte kabel en moet ik gewoon een beter (duurdere) kwaliteit kopen?
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/dubbelbeeld.jpg

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 23:11
Een kabel van 5,95 zal vast geen kwaliteitskabel zijn. Leen even een andere of koop een betere. Grote kans dat dit je kabel is.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 07:20

mace

Sapere Aude

dit heb ik ook met een cheap ass KVM switch, het ligt aan je kabel :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:00:
[..]
De letter zijn haarscherp (de foto is niet zo goed).
[..]
Onzin, ik kan er nog steeds een herhaling zien van de letters (vooral bij de g is het nog wat te zien), echter omdat deze dus geen grote blok van een andere kleur is, valt het een stuk minder op.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, iemand enig idee waar ik een betere kabel kan kopen en wat zoiets kost?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52
Vrees dat dit de reden is dat je de monitor voor €15 hebt kunnen kopen, en het niet aan je kabeltje ligt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Andere kabel halen kan natuurlijk geen kwaad - als het geen verbetering geeft, heb je dat iig uitgesloten. En als het wel verbetering geeft: mooi toch :)
Waar te koop: bij je lokale PC-boer, of check de pricewatch :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Heb je niet nog ergens zo'n kabel liggen? Of leen anders even van iemand? :?

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Denk inderdaad dat dit aan het beeldscherm zelf ligt, heb zat goedkope kabels in m'n handen gehad en vooral als ze nieuw zijn werken ze nog perfect

Verwijderd

Topicstarter
Kabeltje teruggebracht en een betere gekocht, probleem opgelost. :)
Beeld is trouwens wel erg groot. 8)7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moraal van dit verhaal:

Hoe groter je beeld, des te belangrijker je kabel :o

* dion_b heeft een 24" breedbeeldmonitor (Sony W900) en ziet op hogere reso's (>1600x900) het verschil tussen een goede VGA kabel die voor alle andere monitoren in huis voldoet en een loeizware BNC kabel; ben daarom erg blij met die BNC :)

Ook bij lagere resoluties is op zulke schermen de kabel belangrijk omdat de openingen in de mask niet samenvallen met de pixels van het beeld. Zo'n grote scherm heeft *veel* openingen. Als je analoge toevoer wazig is, 'lekt' het beeld ook naar naburige openingen. Dat kun je zelfs op lage resoluties zien.

[ Voor 32% gewijzigd door dion_b op 08-03-2006 17:47 ]

Oslik blyat! Oslik!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
dion_b schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:45:
Moraal van dit verhaal:

Hoe groter je beeld, des te belangrijker je kabel :o

* dion_b heeft een 24" breedbeeldmonitor (Sony W900) en ziet op hogere reso's (>1600x900) het verschil tussen een goede VGA kabel die voor alle andere monitoren in huis voldoet en een loeizware BNC kabel; ben daarom erg blij met die BNC :)
Afbeeldingslocatie: http://hwithaar.tweakdsl.nl/got/stupid.gif

Probeer eens een BNC kabel, mits die Compaq zo'n aansluiting heeft uiteraard. Heb tijden terug precies hetzelfde gehad met m'n Iiyama VM Pro 510. D-Sub kabel vervangen door een BNC loste destijds het probleem op.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Mss zou ik met zo'n BNC kabel dan ook mijn zeer slechte monitor een beetje impuls kunnen geven. Nu merk ik dat andere kabels interfereren met de VGA kabel. Ik merkte het toen ik weleens aanmijn muis trok en dat het beeld erg paars werd, Mss ligt dit ook aan de aansluitingen.
Moet je persee in/uitgangen voor BNC hebben of kun je ook met mannetje/vrouwtje pluggen gaan werken, en heeft dit wel nut?

Of zijn er ook betere normale VGA shielded kabels en is dat voor conventioneel gebruik niet beter?
Ik ga eens zoeken, uit ervaring van een andere hobby weet ik dat kabels voor een degelijk signaalverlies of storing kunnen leiden, of juist voor aanzienlijkere verbeteringen kunnen zorgen

Dus niet zoiets als deze maar gewoon VGA to VGA:

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/4231/psvga15s5bnc22fd.jpg
Pagina: 1