IP Camera met IR en Geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Topicstarter
Een kennis heeft een paar paarden die wel eens bevallen. Die paarden hebben dan een zendertje die een pieper af laten gaan zodra ze gaan liggen (bevallen?).

Heel vaak is dit dus loos alarm op de vreemdste tijden.
Ik kwam dus op het idee om een IP camera te installeren waarmee je dus op je computer kan zien wat er aan de hand is. Via een pc die er niet al te ver van staat kunnen de gegevens via een webserver bereikbaar zijn.

Nu heb ik dus lopen googlen, en de pricewatch doorgespit, maar of de camera heeft IR of hij heeft geluid, of het is zo'n draadloos geval met radiofrequentie.

Weet iemand of deze IP Camera's bestaan en waar je ze kunt krijgen, of misschien een alternatief waar ik nog niet aan gedacht heb?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Is een losse IR-lamp een optie? Ik weet niet wat of die dingen kosten, maar dat wordt wel gedaan. Ook in de beveiliging...

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Topicstarter
Rum schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:23:
Is een losse IR-lamp een optie? Ik weet niet wat of die dingen kosten, maar dat wordt wel gedaan. Ook in de beveiliging...
Dit is misschien inderdaad de beste oplossing. Ik vind het alleen vreemd dat er niet eentje te vinden is die alle 3 ingebouwd heeft. Een paar ledjes er standaard inbouwen is natuurlijk ook niet zo moeilijk.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Rum schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:23:
Ik heb er pas 1 gekocht van €50 euro bij Conrad (www.conrad.nl, art. nr 750488-8A), maar ik kan je vertellen dat 't z'n geld niet waard is. De lichtopbrengst is miniem, en de "breedte van de straal" is ook niet meer dan "zaklamp".
Je kunt (om het wat te verbeteren) het IR filter uit de lens slopen van je cam*, dat scheelt wel i.c.m. die lamp dan, maar echt fantastisch is het beeld niet. Though waarschijnlijk goed genoeg om paarden te "monitoren".

Oh, en mocht je 't toch willen proberen, bestel dan een adapter mee :X

* Lens open maken, "glaasjes" er uit halen, de "groene" er tussen uit halen en daar een stukje foto-negatief voor in de plaats zetten, alles weer inelkaar zetten. ("tutorial")

Overigens zijn er wel IR cams te vinden hoor, zoals deze bijvoorbeeld (inc. mic), maar die zijn 99 van de 100 keer USB en niet IP :'(
Afbeeldingslocatie: http://www.siragon.com.ve/imagenes/galeria/camaraavila350K3.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door RobIII op 08-03-2006 12:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 17:40

Khaine

Python liefhebber

Het ligt eigenlijk allemaal aan je budget wat je wilt hebben.

Mobtix heeft namelijk een camera voor over IP (zelfs stroom over UTP), met een enorm scala aan functies, waar IR ook bij zit dacht ik. Ik heb toendertijd bij mijn stagebedrijf CNI Europe Dordrecht ook al eens deze camera's opgehangen in een stal van iemand die shetland pony's had. Hij zat geregeld in Canada en wilde online bekijken of z'n paarden al aant bevallen waren. Als dat zo was kon hij dan direct de dierenarts in NL bellen zodat deze assistentie kon verlenen.

Ze zijn alleen best aan de prijzige kant omdat ze voornamelijk door bedrijven gebruikt worden. Zelf even op de site spitten naar gegevens en prijzen :).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?