Ik zit met nog al een raar probleempje,
M'n oom belde laatst op en zij dat z'n pc niet meer wou starten, ik zou er even naar kijken en ik dacht er moet even Windows 98 Se opnieuw op. Dat ging niet allemaal rare BSOD screens, en ja hoor, het geheugen was kapot.
Nieuw geheugen er in, en hij deed het weer, maar nog steeds een BSOD. Alle pci kaarten er uit, en alleen nog maar mobo+cpu+vga+hdd er op, en windows weer installeren. Dat lukte. Alle kaarten er weer in en hij deed niets meer, na lan kaart ( 3com ) kapot
opeens, en de geluidskaart deed het ook niet meer, en het 56k modem doet het ook niet meer.. raar allemaal. Kan het niet installeren,want dan loopt de pc weer vast. Als ik de vga drivers installeer, ( Nvidia TNT2 ) dan start hij bij de 1e keer normaal op, met het leuke 32 bit beeld en 1024 x 786 res. Als ik de pc uit zet, en dan weer aan, krijg ik de melding dat er wat mis is met mijn video kaart en het beeld staat weer terug.
Nu weet ik onderhand niet meer wat er nou de oorzaak van het crashen van de pc is. Ik denk zelf dat het mainbord de oorzaak is van het vast lopen, want het lijkt me sterk dat 1 geheugen module, 3 pci kaarten, en de vga kaart de zelfde dag kapot gaan.
Mischien weten jullie nog wat , wat ik er aan kan doen, of mischien wat het probleem kan zijn.
De specs van de pc,, wel oud dingetje,, 1996 ofzo :):)
AMD Athlon 500 Mhz Slot a
MSI Mainbord
64 Mb SD Ram kingston
Nvidia TNT2 Vga kaartje
Modempje 56k Connexant
Creative Soundblaster 128 Pci
3com netwerkkaartje
Cd / dvd spelertjes, en 20 gb hdd.
Als iemand mij nog wat tips kan geven, of mischien een idee heeft van wat er mis mee is, hoor ik het graag..
Alvast Bedankt
M'n oom belde laatst op en zij dat z'n pc niet meer wou starten, ik zou er even naar kijken en ik dacht er moet even Windows 98 Se opnieuw op. Dat ging niet allemaal rare BSOD screens, en ja hoor, het geheugen was kapot.
Nieuw geheugen er in, en hij deed het weer, maar nog steeds een BSOD. Alle pci kaarten er uit, en alleen nog maar mobo+cpu+vga+hdd er op, en windows weer installeren. Dat lukte. Alle kaarten er weer in en hij deed niets meer, na lan kaart ( 3com ) kapot
Nu weet ik onderhand niet meer wat er nou de oorzaak van het crashen van de pc is. Ik denk zelf dat het mainbord de oorzaak is van het vast lopen, want het lijkt me sterk dat 1 geheugen module, 3 pci kaarten, en de vga kaart de zelfde dag kapot gaan.
Mischien weten jullie nog wat , wat ik er aan kan doen, of mischien wat het probleem kan zijn.
De specs van de pc,, wel oud dingetje,, 1996 ofzo :):)
AMD Athlon 500 Mhz Slot a
MSI Mainbord
64 Mb SD Ram kingston
Nvidia TNT2 Vga kaartje
Modempje 56k Connexant
Creative Soundblaster 128 Pci
3com netwerkkaartje
Cd / dvd spelertjes, en 20 gb hdd.
Als iemand mij nog wat tips kan geven, of mischien een idee heeft van wat er mis mee is, hoor ik het graag..