Host weigert domein lock uit te schakel

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 16:49
Goeiedag allemaal,

Het zit zo: ik heb al 2.5 jaar een .net domein onder gebracht bij een hostingprovider icm een hostingpakket. Nou ben ik van plan om over een tijdje een nieuwe host te nemen, en ik wil graag mijn domein meenemen,. Omdat ik mijn domein graag in eigen beheer willen hebben wil ik deze verhuizen naar transip. Nou heb ik mijn huidige host gewvraagd om de lock van mijn domein af te halen, alleen zeggen ze mij dat ik eerst mijn hosting op moet zeggen.

Tot zover ik weet ben ik de eigenaar van het domein en mag ik ook bepalen of ik mijn domein wil verhuizen. Ik heb er voor betaald, en als ik het domein wegverhuis en de huidige hosting wordt daardoor onbruikbaar dan is dat toch mijn eigen beslissing?

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je de voorwaarden er al is op doorgelezen of niet?
Maar normala gezien is het idd waar wat je zegt, kwestie van even de voorwaarden doornemen.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Isengrim
Ik kan niet iets vinden in de algemene voorwaarden waar staat dat ik eerst mijn hosting zou moeten beeindigen alvorend er een domeinlock word opgeheven.

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:31

radial

Watch out

Dit probleem komt mij ook nogal bekend voor, had een domein bij mn goede vriend ahum "worldnet.nl" waar ik dus ruim 1.5 mnd van te voren had aangegeven dat ik mijn domein wou gaan verhuizen.

Dus netjes bij nieuwe hostingprovider alles aangemeld incl verhuizing en na beindiging van de periode zat er ineens een lock op, waardoor er niks meer aan gedaan kon worden. Na een hele mailwisseling kwam het er op neer, dat de schuld bij mij lag en dat ik niks van me had laten horen qua verhuizing, terwijl het toch echt bij hun bekend was (o.a.verstuurd via de contact page op hun site)

Ik heb het er maar bij laten zitten, mijn woord tegen het hunne en wat kan ik er verder aan doen, weinig lijkt me zo.
Dus voor mij nooit meer iets bij worldnet.nl

20xSF170s - ozo

• Isengrim
Tja, ik kan het er niet bij laten zitten. Ook al draait er niks zinnigs op mijn domein, alle email loopt er wel door. En verder zou het naar mijn idee niets hoeven uitmaken dat ik mijn hosting eerst moet op zou moeten zeggen alvorens de lock verwijdert wordt. Ik heb aan al mijn financiele verplichtingen gedaan, een nieuwe host en een verhuizing kosten mij alleen maar extra.

Ik heb ze vanavond een mailtje gestuurd, dat ik nergens in het contract noch de algemene voorwaarden iets kan vinden dat ik eerst op zou moeten zeggen. Ben in afwachting van een antwoord.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Is bij de meeste providers bij zo'n tld dat je gewoon je hosting opzegt, waarbij je aangeeft dat je je domeinnaam wilt verhuizen (aangetekend versturen per post!).. Zelfs XS4ALL doet het op deze manier, opzeggen en aangeven dat je de domeinnaam wilt verhuizen in plaats van opheffen..

Dan unlocken ze hem, met daarbij de melding dat als ie op de einddatum nog niet verhuisd is, dat ze'm opzeggen..

Opzich toch niet verkeerd? Je weet allebei waar je aan toe bent..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Isengrim
Heb je gelijk in, maar goed, als k dat nergens terug kan vinden. En zij komen er mee aanzetten dat ik erst mijn hosting moet opzeggen omdat het hun regels zijn, dan mag ik daar toch wel mijn vraagtekens bij zetten of niet?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09
Eerst opzeggen en dan pas verhuizen hoeft ook helemaal geen probleem te zijn. Eerst neem je ergens nieuwe hosting, waar je je oude domein aan hangt (zodat de servers van de nieuwe hoster goed staan ingesteld). Vervolgens verzet je de DNS-gegevens van je domein, dan (na wat wachten zodat iedereen het heeft overgenomen en je dus geen hits/mail meer krijgt bij de oude hoster) zeg je je hosting op en als laatste verhuis je je domein.

Het veranderen van die stringetjes in je whois staat helemaal los van die getalletjes in de DNS :) Mijn vraag aan de TS is dan dus ook: Waarom is dit een probleem? :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Isengrim
Het probleem is dat ik mijn domein op dit moment niet in eigenbeheer heb. Als ik een nieuwe hosting neem, kan ik daar niet zelf mijn domein aan koppelen. Vandaar dat ik hem wil verhuizen naar transip, zodat ik zelf kan bepalen wanneer het domein over laar gaan op de nieuwe host.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09
Die hoster bied dus alleen hosting aan in combinatie met een domeinnaam? Lekker flexibel :P

Bied die hoster op zijn site wel een hostingpakket zonder domeinnaam aan?

Verhuizen wanneer jij wilt kan toch wel, maar inderdaad moet je het dan aan je hoster overlaten.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Volgens mij is nog een bijkomend probleem van de TS dat zijn domein ook nog op naam staat van de provider (zo te zien).. In principe zou dat wel eens vervelend uit kunnen pakken.. Denk dat je een beetje overgeleverd bent aan de grillen van die hoster.. Fijn he, zo'n 1 euro p/m hostingpakketje? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door axis op 08-03-2006 13:03 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Isengrim
De hoster bied geen hosting aan zonder domein, of je moet een domein registreren, of een mee verhuizen. In de tijd dat ik mij aanmelde werkten ze nog wel met subdomeine. dus een adres als iets.hoster.ext. Maar dat hebben ze tegenwoordig afgeschaft.

Verder staat het domein wel op mijn naam, alleen staat de bedrijfsnaam van de hoster er wel bij.
Pagina: 1