Toon posts:

[Powerpoint] Knoppen menu maken in powerpoint

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Na lang hebben gezocht op internet, moet ik het toch aan jullie vragen. Ik zit namelijk met het volgende punt.

Ik zou graag willen weten hoe je een menutje van knoppen (onder elkaar) kan maken, die vervolgens kan worden afgebeeld in elk dia van de presentatie in Microsoft Powerpiont.

In deze menu wordt dan de aantal dia's weergeven van de presentatie, zodat het publiek kan zien wanneer de presentatie eindigt of waar men in de presentatie zich bevindt. Dit doormiddel van kleurverandering van de knoppen.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik precies bedoel, ik heb het namelijk ooit een keer gezien in een presentatie. Maar zelf krijg ik het niet voor elkaar, hopelijk hebben jullie een oplossing voor mij.

Alvast bedankt voor de reacties. _/-\o_

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gewoon afbeeldingen van knoppen erin zetten? En dan in photoshop met color overlay of iets een ander kleurtje geven en zop elke pagina kijken wel knoppen er moeten komen?

bv

pagina 1 : knop,knop,knop
pagina2: knoprood,knop,knop
pagina3: knoprood,knoprood,knop

Je snapt het wel, dit geeft idd een duidelijk overzicht.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik eigenlijk bedoel is het volgende.

Stel ik heb een presentatie van totaal 3 dia's.

Dan zou ik een menu in de presentatie willen hebben met bijv:

Knop 1 dia 1
Knop 2 dia 2
Knop 3 dia 3

Wanneer ik bijv dia 2 aan het presenteren ben, zal ik dus knop 2 in de dia graag willen oplichten of van kleur willen veranderen.

Nou weet ik dat MS powerpiont of de functie actieknoppen beschikt, maar volgens mij kom ik daar ook niet ver mee. Want deze kan ik niet als een menu weergeven.

Is photoshoppen van knoppen dan de enige manier of zijn er nog andere mogelijkheden?

• Sjoerd
  • Niet online
Geen id maar het photoshoppen lijkt mij de makkelijkste en snelste manier eigenlijk, je faked wel het geen wat je wil maar niemand ziet het en je hebt mee vrijheid :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen, zal wel veel werk in gaan zitten maar goed..

Nieuwe ideeén zijn altijd welkom. Maarre langezwieper alvast bedankt voor de snelle reactie. :P

• Sjoerd
  • Niet online
Np, zoveel werk is het niet als je het een beetje slim aanpakt, maak 2 knoppen en zet er pas in Powerpoint verschillende teksten op is zo klaar hoor

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Gewoon heel basic (en dus F1 werk!):
Voeg een afbeelding van een knop in, rechtermuisknop en dan Actieinstellingen en dan Hyperlink na kiezen. Daar vervolgens de juiste Dia uit het dropdown menu selecteren...
Pagina: 1