Counter-Strike console verdwijnt zodra ik een toets indruk

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Dit probleem heb ik al meer dan een jaar, eigenlijk al zolang ik Steam gebruik in plaats van het oude Counter-Strike systeem.

Ik open console met ` en zodra ik dan een letter typ, verdwijnt het consolescherm. Weer op ` drukken en dan pas kan ik verder typen. Soms is het zelfs zo dat het steeds weer achter elkaar gebeurt.

Voor mij is de console op dit moment dus totaal niet bruikbaar, echt om te janken. Ik heb het zoals gezegd al zolang ik Steam gebruik, met Windows XP. Tijdje terug een reinstall van Windows *en* alles van Steam gehad en het probleem bestaat nog steeds.

Hoe kan dit?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 23:17
dit probleem heb ik ook, en ik verwacht niet dat wij twee de enigen zijn die met dit probleem moeten leren leven, je kan de console wel gebruiken nadat je de eerste keer op ~ hebt gedrukt maar dan moet je eerst 2× backspacen... wat het is ik weet het niet... het is irritant ;p

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
of je drukt "e" dan typt de console é en doe je die weg en kan je typen, dat is mijn workaround...

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 18:13

AzzKickah

06-CENSORED

langezwieper schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:50:
of je drukt "e" dan typt de console é en doe je die weg en kan je typen, dat is mijn workaround...
Precies. Een keer de 'e' indrukken als je de console omlaag hebt

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 17:05
control + ` werkt ook of alt + `

deze bug is al zo oud als de weg naar rome

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Er staat waarschijnlijk in de rechter hoek van je console text balk: NL (van je toetsenbord dus)
verander dit naar: EN.
Zo ben ik er in elk geval altijd vanaf!

Veel suc6 er mee,

mzzls

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 11:05

TdV

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:03:
Er staat waarschijnlijk in de rechter hoek van je console text balk: NL (van je toetsenbord dus)

Veel suc6 er mee,

mzzls
deze oplossing kan ik bevestigen; dit helpt bij mij ook

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Komt (waarschijnlijk) omdat je toetsenbord op NL staat, waarbij dat (in mijn ogen GRUWELIJK IRRITANTE) gedrag actief is waarbij de lettercombinatie "e een ë wordt. En de console toets ` "wacht" dus op de volgende letter, om er eventueel een è van te maken, of wat dan ook, à, ì, ù enzovoorts.

Zet je keyboard op US of United States International en je bent, als het goed is, van dat gedrag af en daarmee ook van je console problemen.

edit: * JumpStart traag enzo

[ Voor 7% gewijzigd door JumpStart op 07-03-2006 20:10 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Captain Pervert
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:03:

Veel suc6 er mee,

mzzls
Jij... jij... held!!

Dat moet het inderdaad zijn. Hoe verander je het eigenlijk naar EN? ;)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dus; Druk een klinker in en verwijder die weer en je kunt gewoon in de console werken. :)

• Captain Pervert
Een kick, oke...

Ik heb er nog steeds last van.

1. Ik moet nu iedere keer NL veranderen in EN om te voorkomen dat een dubbele punt en een E samen ë worden enz. Hoe kan ik instellen dat het automatisch op EN blijft staan? Mijn Windows staat ook op EN dus dat kan het niet zijn.

2. Als ik na het invoeren van een willekeurig console commando uit console ga en er daarna weer in, kan ik niets meer: bij iedere willekeurige toets die ik indruk, sluit console zich dan af.

Deze problemen heb ik al sinds Steam bestaat, na meerdere Windows reinstalls. Ik heb er deels mee leren leven, maar wil er nu toch erg graag vanaf.

• Annihilator17
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Inderdaad, het is al vanaf het begin. gewoon 2x backspacen of op e drukken en deze dan weer backspacen. helpt allemaal.
Console gebruik je toch niet zoveel. Misschien voor hud_fastswitch ofzo

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Om dit probleem volledig op te lossen kan je beter definitief je toetsenbord instellingen veranderen. Daar wen je vanzelf aan! Op dit moment heb ik mijn instellingen staan op:

Configuratiescherm --> Landinstellingen --> Talen / Details --> Instellingen

Engels (Verenigde Staten) - Verenigde Staten

En Engels (Verenigde Staten)
Toetsenbord
Verenigde Staten

De rest heb ik allemaal verwijderd, dan switcht windows ook niet stiekem terug. Succes!

www.maartenlangelo.nl

Pagina: 1