Toon posts:

Moederbord 8pinv12 voeding4pinv12

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus p5n32 SLI - deluxe moederbord en deze heeft een 8 pins atx12v aansluiting maar op mijn antec voeding heb ik een 4 pins connector zitten.
zijn er eventuele verloopstekkertjes voor van 4 naar 8 pins, of moet er een andere voeding komen?

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Je kan een verloop gebruiken, die kan je vast wel ergens vinden B)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 11:02

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb gewoon de 4-pins stekker in de 8-pins aansluiting gestoken, past maar op 1 manier als het goed is :) Bij een DFI Lanparty in mijn geval, maar dat doet er niet toe..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wat zegt het boekje over die aansluiting? bij mij is het bovenste rijtje pinnen allemaal voor de 12VDC, en de onderste rij voor de GND, oftewel je kan er zowel een 4-pin als een 8-pin in doen.

Bij mijn moederbord (P5WD2) is het zelfs zo erg dat je er een plastic kapje af moet halen om een 8-pin te gebruiken.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Hallo,

Heb het net geprobeerd en kan er ook maar op 1 manier in, helemaal aan de rechtse kant.
in t boekje staat dat de bovenste allemaal +12v DC zijn en de onderste GND.
Maar kan dit dan geen kwaad als je er een 4 pin stekker in doet ipv een 8 pin?

mvg Ronald

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
die 8 pin connector zit er niet voor niks. die is in feite een dubbele 12V connector die bedoeld is om og meer stroom aan je mobo te leveren, iets wat Pentuim 4s nodig hebben (ik heb nog een AMD mobo gezien die er een had, buiten server mobos dan, 8 pins is immers EPS wat oorpsronkelijk voor servers was). er bestaan wel verloopstekkers van 4 naar 8 pins, maar dat betekent wel dat je dan meer stroom dan gewoonlijk gaat trekken door je kabels van de 4 pins, en die zijn er soms niet op gemaakt. Modernere voedingen hebben echter zo'n 8 pins stekker hoor, vaak waar ze splitbaar zijn in 2x4. Mijn Tagan U530 heeft zoeen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » 20 pins ATX en 24 pins ATX, welke moet ik gebruiken?

Hier is de FAQ duidelijk genoeg over :) Of je voortaan wat meer voorwerk wil doen, voordat je een topic start. Dat wordt hier wel zo gewaardeerd namelijk. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.