Sinds een tweetal weken ben ik in de weer met Visual Basic 2005 Express Edition (die gratis versie), om me de taal een beetje eigen te maken. Nu werd ik vanmiddag op een aanbieding gewezen bij Computer Collectief: VB.Net 2003 Standard Deluxe Learning Edition, voor 107 euro. Dit bestaat uit het pakket VB.NET 2003 Standard en het boek VB.NET Step by Step voor deze versie van VB. Op zich heel interessant, maar deze aanbieding roept bij mij de volgende vragen op:
Dit zijn op het moment de belangrijkste vragen waarmee ik worstel en die ik op de website van MS niet zo 1,2,3 terug kan vinden (vooral omdat zij natuurlijk het liefste zien dat ik zo snel mogelijk versie 2005 koop.
Graag hoor ik de mening van jullie, de ongetwijfeld meer ervaren mensen met VB.
- 1. Is het zinvol om met 2003 te beginnen, of kan ik het beter houden bij 2005 Express (waar ik al een beetje mee aan 't stoeien ben)?? Hierbij dien ik wel op te merken dat ik in de toekomst met name voor Windows Mobile wil gaan schrijven.
- 2. Kan VB.NET 2003 zonder problemen samen met .NET Framework 2.0? M.a.w. kan ik die er gewoon op laten staan en zitten de functies/onderdelen van 1.1 daar ook in op dezelfde manier, of ben ik verplicht om terug te gaan naar 1.1??
Dit zijn op het moment de belangrijkste vragen waarmee ik worstel en die ik op de website van MS niet zo 1,2,3 terug kan vinden (vooral omdat zij natuurlijk het liefste zien dat ik zo snel mogelijk versie 2005 koop.
Graag hoor ik de mening van jullie, de ongetwijfeld meer ervaren mensen met VB.
Relax. nothing is under control.