Toon posts:

bios instellingen asus a8n vm-csm

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik snap geen reet van al die nieuwe termen. Volgens de beschrijving van bios nummer 0702
( meuktracker: Asus A8N-VM CSM 0702 ), moet je onder dram settings het dual geheugen kunnen instellen, maar ik ben niets tegengekomen.

Wat zijn de beste aanbevolen waarden voor een amd 64 3200+ met 2x kingston valueram?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:32
Aan dual-channel zelf valt niks in te stellen, je kunt hoogstens de timings en DIMM-clock aanpassen, maar dat staat verder los van het dual-channel verhaal

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
dualchannel is op je mobo meestal heel hangid aangegeven dmv gekleurde geheugenbankjes;
gooi je 2 (volgensmij identieke) reepjes in de bankjes van dezelfde kleur, en ze werken in dual channel :)

als je bankjes niet gekleurd zijn, moet je ff kijken in je handleiding, daar staan ook vast wel in welke 2 bankjes bij elkaar horen

Verwijderd

Topicstarter
ok, thanks, dat staat nog wel in het boekje inderdaad. Het zou dus in principe al in dual mode moeten werken. Wat ik niet begrijp, zijn al die nieuwe afkortingen / begrippen en de ns of ms die je daar aan kunt hangen.

Vandaar dat het misschien wel makkelijk is als iemand een goede screendump van de ideale settings kan maken. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Antwoord lijkt me onderhand duidelijk :)

Voor de antwoorden op de rest van je vragen-zonder-research kun je in de PMG FAQ en RAM FAQ terecht. Daarin staat de essentiële basisinformatie beschreven dat iedere rechtgeaarde Tweaker zou moeten kennen :Y) En neem verder ook eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) aandachtig door om een beeld te krijgen van wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 08-03-2006 11:19 ]

Dit topic is gesloten.