Toon posts:

Wel dezelfde werkgroup maar geen access

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoonlijk een LAN met mijn 3 pc's die onder een bepaalde werkgroep vallen.
Ze zien elkaar en files overzetten is easy.

Nu heb ik op 1 van mijn pc's een nieuwe versie windows installatie gedaan en heb hier ook weer de workgroup even aangemaakt/veranderd. Echter op geen manier krijg ik access tot mijn andere computers terwijl daar niets aan is veranderd.

Waar kan het anders nog aan liggen want ik heb wel gewoon een goede internetverbinding.
Is het misschien dat ik een Engelse versie heb, zal toch niet.

Wie kan mij helpen? want dit doe ik meerdere keren per jaar en nooit problemen mee gehad. Echter nu lijkt het uit te komen op een probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden.

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04 16:45
Ik ga er even vanuit dat je Windows XP gebruikt.
Heb je niet toevallig Windows firewall aanstaan?

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Toevallig heb ik het probleem ook van de week gehad, als je die computer wilt aanspreken en je hebt bijvoorbeeld d geshared, kan je als het goed is wel die map bekijken door \\computernaamshare\D

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Kan het er niet mee te maken hebben dat gast in het engels guest is?

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik inderdaad winXP
windows firewall staat aan maar die heb ik altijd aan staan en toen werkte die gewoon goed

verder zie ik wel die andere computer staan
echter als ik erop klik zegt ie dat ik geen access kan krijgen waar dit bij de vorige installatie wel gewoon was want op die andere pc is niets veranderd

en gast , guest is......hoe bedoel je dit precies, moet ik ergens dit aanpassen volgens jou.
laat het me even weten.

Verwijderd

Topicstarter
oja, en mijn ftp clients blijken ineens ook niet meer te werken
wellicht hetzelfde probleem

ik heb hier echt een probleem, gelieve even bij te springen als jullie even tijd hebben
jullie advies is zeer welkom

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Heel irritant, ik heb dit ook regelmatig gehad in het verleden.

9 van de 10 keer ligt het aan de firewall en denk nu niet alleen aan je uitgaande firewall, maar denk ook eens aan de ingaande firewall van de computer waar je op wilt. Bij mij lag vaak daar aan.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-04 12:24
Zet je gast account aan / probeer het eens zonder firewall!

Verwijderd

Bij de vorige installatie had je aan de firewall verteld dat access mogelijk moest zijn, bij de nieuwe installatie is dat nog niet gebeurt. Dit kun je testen door de firewall tijdelijk uit te zetten en kijkenm of je dan toegang krijgt.

Je kunt ook proberen om op IPadres toegang te krijgen ipv op naam.

Verwijderd

Topicstarter
heb symantec firewall disabled en heb nu toegang to zowel ftp als andere computers in mijn werkgroep. zal ik daar dus de permissies moeten gaan zetten.

gelukkig opgelost. bedankt voor jullie hulp allemaal
dit topic maar op slot van mij
Pagina: 1