Toon posts:

dvd/divx speler ondertiteling

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb al maanden thuis zon dvix/dvd speler liggen en laatst wilde ik er een avi op kijken..en dat lukte gewoon.. maar nu heb ik van iemand gehoord dat je dan ook met een ondertiteling kan bekijken..dus ik heb een film(avi) op cd gezet met de bijbehorende ondertiteling .srt ... maar hij speelt alleen de divx af geen ondertiteling...weet iemand hier raad mee?

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Kun je even vermelden welke speler je hebt????

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 22:45
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:19:
hoi

ik heb al maanden thuis zon dvix/dvd speler liggen en laatst wilde ik er een avi op kijken..en dat lukte gewoon.. maar nu heb ik van iemand gehoord dat je dan ook met een ondertiteling kan bekijken..dus ik heb een film(avi) op cd gezet met de bijbehorende ondertiteling .srt ... maar hij speelt alleen de divx af geen ondertiteling...weet iemand hier raad mee?
Zorg dat je de zelfde naam gebruik als de film, Voorbeeld: gladiatorcd1dvdrip.avi dan moet de sub file zijn gladiatorcd1dvdrip.srt

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Vergeet ook niet op het knopje subtitles te drukken :P het moet ook in je gebruiksaanwijzing staan.

Verwijderd

Topicstarter
thnx gelukt :)

maar soms zijn de subtitles zo klein, dat ze moeilijk te lezen zijn ..is er een manier om ze groter te maken ? want in de divx speler lukt dat niet

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude

Zeg nou eerst eens welke speler je hebt 8)7

Verwijderd

Topicstarter
het heeft toch niks met de divx/dvd speler te maken ? weet trouwens niet welke het is ..gwn zon thompson denkz

maar is der een manier om de ondertitelingen groter te make of niet?

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11-2025
Misschien wel, maar dan zul je toch echt eerst eens moeten aangeven welk model speler het is....

Verwijderd

haha hoe kun je dit topic serieus nemen?? als je de vragen van de medesprekers niet eens kunt beantwoorden?

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

't is geen DVD speler die je ondertitels onder je film plakt.
Je DivX speler heeft wat Intelligentie aan boord om een srt (eigenlijk een tekstbestand, maar dan een afgesproken formaat) te vertalen en te berekenen welke tijd welke regel moet verschijnen.

De vraag is dus: kan je speler het? en misschien zou je zelfs nog een firmware update kunnen doen, om wat extra features te krijgen...

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er zijn progjes op het internet te vinden die je ondertitels groter/kleiner maken, ook kun je de kleur veranderen. Als je het wilt kun je zelfs de ondertitels in het filmbestand coderen, doe ik zelf ook vaak. Weet zo even niet meer hoe dat programma heet, maar ik heb het met Google gevonden, dus dan moet jij het ook kunnen vinden :)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Het hangt af of de software in je speler dit ondersteund.. dus vertel eens het exacte model,
misschien is er door iemand een leuke firmware gemaakt die het kan, maar is die firmware niet specifiek voor jouw speler, zoek welke andere spelers dezelfde chipset hebben etc..

De methode die hierboven geschreven staat vind ik geen goede oplossing... het hangt echt van de dvdspeler af hoe het eruit komt te zien, het kan dan wel groter zijn maar dan kunnen zinnen buiten het beeld komen bijvoorbeeld. Tis beter als je dvdspeler je deze mogelijkheden biedt.

[ Voor 85% gewijzigd door Jazco2nd op 15-03-2006 22:10 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De grootte van de ondertiteling is afhankelijk van de DivX speler. Als dit niet in je speler in te stellen is, kun je het niet groter weergeven. Wat misschien wel mogelijk is een firmware update te doen voor je DivX speler, waar bij dat soort opties mogelijk zouden kunnen worden :)

Maar veel hoop heb ik niet voor je.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1