[TV-out] Golvende rechterkant

Pagina: 1
Acties:

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 22:14
Ik heb mijn TV aangesloten op m'n 6600GT (via S-video). Deze gaat in een SCART-blokkie wat achterop mijn TV hangt. Vervolgens kloon ik 't beeld naar mijn TV via de nVidia drivers. Dat gaat goed :D . Het probleem is alleen dat bij bewegend beeld (eigenlijk veranderende kleuren) de rechterkant gaat golven alsof je er een magneet langshaalt. Het probleem is alleen dat er geen apparaten in de buurt staan die dat kunnen veroorzaken. Bovendien is 't alleen via TV-out, als ik de Xbox aansluit via SCART zijn er geen problemen.

Ik heb de search wel gebruikt, maar ik kwam alleen maar topics tegen van 2 jaar oud zonder oplossing. Help :'( .

• MarcoC
Schop (mag toch na 24 uur?). :)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Weet je zeker dat die s-video kabel goed is? Test eens met een composiet kabeltje.

Heb je je grafische kaart overklokt? Ik overklokte zonder problemen mijn 6800 naar ultra, games gingen soepel, maar de TV-out zag er meteen gaar uit.

Ook heb ik videokaarten met tv-out chips gezien die om te huilen zijn, zoals jij beschrijft ook golven en dergelijke.

Is er een mogelijkheid om je videokaart te schakelen naar PAL. Misschien staat hij nog op NTSC ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Pixal op 08-03-2006 19:21 ]

• MarcoC
Ik heb 2 s-video kabels en beide geven het probleem, verder heb ik geen composietkabeltje :'(. Hij stond al op PAL, op NTSC is het probleem juist minder :P.

Verwijderd

MarcoC schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:27:
Ik heb 2 s-video kabels en beide geven het probleem, verder heb ik geen composietkabeltje :'(. Hij stond al op PAL, op NTSC is het probleem juist minder :P.
Probeer anders gewoon met een tulp kabel. Bij mij geeft dit op mijn radeon 9600 en 10 jaar oude tv even goed/slecht beeld als met de s-video kabel. Iig prima voor films.