Trage HDD

Pagina: 1
Acties:

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Hallo, ik heb al meerdere topics gelezen over trage performance van de HDD.
Ik heb een 300gb maxtor diamond 9/10 ? niet zeker, 16mb cache, al vrij lang.
Vroeger ging die nog vrij stil, en ratelde die soms, maar sinds een paar maanden ratelt hij echt beduidend hard.
En vaak, terwijl ik 1gb ram heb, ik heb geprobeerd de pagefile van 100 mb tot 2500 mb te zetten..
De oude regel 2.5x de hoeveelheid ram, ook heb ik meerdere malen m`n schijf gedefragmenteerd met Diskkeeper 10, het enige rare wat ik zie, is dat mijn pagefile in 2 stukken is.
En dat ik na een dag weer veel fragmentatie heb, rode blokjes.

Nu de vraag, is mn hdd stuk als ik na 1 dag al veel Fragmentatie heb ?
En is het erg als mn pagefile in 2 stukken op de HDD zit. ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Staat hij niet op PIO modus?

• caspergt
Het is een SATA schijf, volgens mij is PIO modus niet mogelijk daar, hoewel al mn IDE apparaten, zoals DVD spelers/brander , op ULTRA DMA mode 5 staan.

Verwijderd

Ok sorry ik wist niet dat jij een SATA schijf had. Stond ook nergens vermeld. Ik heb weleens een virus gehad die een hele rommel van mij pc maakte maar helaas ging dat virus ook aan mijn MBR prullen. Maar ik vind het een raar probleem.

Verwijderd

Heb je toevallig het register al gescant op fouten? En zitten alle kabels wel goed vast?

Verwijderd

Het kan misschien ook zijn dan je slechte sectoren heb.

• caspergt
Hoi patrickn :] , het spul zit allemaal goed vast, kan eigenlijk bijna niet fout gaan met zon klein SATA connectortje.
Ook had ik vergeten te vermelden dat ik met regcleaner het register heb gescant, en alle foute keys eruit gegooid heb.
Enige vraag is , hoe scan ik op slechte sectoren ?
De HDD doet in Sisoft Sandra 2005 , 52mb/s , hij presteert dus goed volgens mij .

Verwijderd

Met HD tune is dat goed te doen het is een klein maar fijn progje http://www.hdtune.com/

Edit: Het scannen kan lang duren als er fouten in zitten met Windows foutencontrole laten rapareren maar als er slechte sectoren er op zitten kun je verwachten dat er snel meer komen daarom zou ik snel een back-up maken als HD Tune er gevonden heeft en terug vallen op de garantie want een nieuwe schijf mag dat nog niet vertonen.

Hier staan ook nog handige dingen :

OM FAQ / Beleid

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 18:01 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

patrickn: wil je aub het edit-knopje gebruiken ipv om 3x achter elkaar te posten? :)

caspergt: neem eens OM FAQ / Beleid » Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? aandachtig door. Wellicht is het Compatibiliteit gedeelte hier van toepassing. De DMP9 bestaat niet met 16MB cache, dus het is ongetwijfeld een DM10 (of toevallig Maxline). Hiervan zijn dus compatibiliteitsproblemen bekend met o.a. het nForce4 chipset.
Pagina: 1