Opstarten met nForce3 van Raid0

Pagina: 1
Acties:

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-02 16:32
Ik ben nu al een paar dagen bezig en aan het zoeken, maar ik krijg XP niet opgestart.

Ik heb 2 WD4000YR schijven (Western Digital 400GB Sata) en deze aan m'n onboard sata/raid controller gehangen, in raid0, (AsRock K8 upgrade NF3) versie 4.81.
De drivers (versie 6.67, sataraid van nvidia) heb ik met nLite geslipstreamed op een XP x64 CD, dat gaat goed, drivers worden keurig herkend, geen foutmeldingen, raid wordt netjes gezien als een 800GB schijf. De installatie wordt ook helemaal afgemaakt.

Maar wanneer windows "voor het echie" moet booten, maakt ie een reboot, en gaat daarna melden dat windows de vorige keer niet helemaal is oipgestart, en of je het in veilige modus wilt proberen, dat werkt ook niet, elke keer een reboot. Erg frustreerend.

Zie ik iets over het hoofd?
edit:
Ik kan wel gewoon via de windows CD in de repair console komen, en daar lijkt eigenlijk niks mis.
Even opgestart met F8, en disable automatic reboot. Daar kreeg in een mooi blauw scherm met de melding m'n schijfen na te kijken...

[ Voor 16% gewijzigd door NielsNL op 07-03-2006 18:03 . Reden: toevoeging ]

M'n Oma is een site aan het haken.

• NielsNL
En KICK!
Door de vele reacties vrees ik dat het niet mogelijk is... :+)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je ook de drivers geladen tijdens de windows setup?
Dus die je moet installeren wanneer er gevraagt wordt om op F6 te drukken als je een scsi/sata controller hebt...

[ Voor 13% gewijzigd door ShellGhost op 08-03-2006 21:12 ]

• NielsNL
Ja, zoals in m'n startpost staat, heb ik ze geslipstreamed, als ik daarbij nog de drivers van de flop probeer te laden zegt XP dat ie ze al heeft. Zonders drivers wil ie sowieso niet installen.
Ik ben wel benieuwd of het zin heeft een andere versie van de drivers te proberen...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22
Ja ik denk dat dat een goed idee is.

• NielsNL
Ik heb de 6.39 drivers geprobeerd, die stonden op de site van ASRock, dit werkte ook niet. En ik heb dit geprobeerd, maar dan gaat de (pre)installatie spontaan rebooten. :+
Het is toch de bedoeling dat de .inf bestanden dan in X:\AMD64\Oemfiles staan, of doe ik het dan verkeerd?

Verwijderd

staat je raid wel enabled in je bios? want ik heb zelf ook een nforce3 mb en bij mij staat hij uitgeschakeld omdat ik maar 1 hd heb in mijn shuttle kast.

• NielsNL
Ja, die staat hartstikke aan, daarom gaat de installatie (ook het GUI gedeelte) vlekkeloos. Alleen de echte boot gaat verkeerd. :(
Ik ga het nu proberen met XP non-x64.
En dat werkt wel gewoon, ik heb dus een verkeerde driver...

[ Voor 30% gewijzigd door NielsNL op 11-03-2006 22:21 ]

Verwijderd

Haha ik heb precies hetzelfde gehad!
Ook met de 6.37 driver(dat is volgens mij de nieuwste voor nForce3)
Met 5.10 gaat het wel goed. Let erop dat als je je chipset driver update dat je dat niet ook de IDE driver update dan begint het gezeik weer. Ik kreeg dan een corrupte windows na 30 min.
Good luck en laat ff weten of het met 5.10 wel rock-solid-stable draait ;)

• NielsNL
Dus Windows XP x64 draait wel goed met de 5.1 driver?
Ik wil het eerst even zeker weten, alle programma's staan er nu wel weer zo'n beetje op, en tsjonge wat zijn die schijven snel! :9
Maar Windows XP x64 staat gewoon stoer. (8>

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 09:54

leandres

ook nog?

Na veel gezoek kom ik er ook niet uit.

Ik heb een flop gemaakt met de nodige drivers voor de nvraid. Heb het op de chip ingesteld als raid1 (mirror).

Als winxp64 de setup start pakt ie ook keurig de files, mekkert wel later dat een .cat niet te vinden is, dat geskipped (las dat meer mensen dat deden).

Vervolgens bij het hdd voor instal selecteren ziet ie ipv 1 disk (radi1), 2 disks, beide wel op ID0 en channel0 :S

ik kies er 1 en install de bende, na de reboot komt ie niet verder na de posts...

iemand tips???

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
ik zie dat je geslipstreamt hebt. op de site van nlite staat er een topic over de RAID drivers slipstreamen, want er zijn nogal wat problemen daarmee. Je moet wat kunstgrepen uithalen daarvoor. Normaal moest nlite zelf een waarschuwing en een link naar het forum geven daavoor toen je probeerde de drivers toe te voegen.
Pagina: 1