Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hobbyfoam achter moederbord + pci-rack vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 13:12

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb gemerkt dat mijn zelfbouwcase bij elke vervoerbeurt ernstig losrammelt. Dit komt voornamelijk doordat ik van een stukje hoeklijn met afstandsbusjes zelf een pci-kaarten vastschroefrandje heb gemaakt. Ik kan het iedereen afraden, want de gaatjes worden na enkele keren los- en vastschroeven ruimer en je kaarten gaan loshangen. :{
Nu heb ik hier wat oude ATX kastjes staan waaruit ik een PCI-rackje kan slopen. Maar dat slopen moet wel met beleid gebeuren en die dingen zitten zover ik kan zien met puntlasjes aan het frame vast. Ik heb een hamer maar ben bang ze krom te slaan... hoe kom ik tussen die lipjes en kan je genoeg kracht zetten met je blote hand om ze om ze zeg maar los te wrikken?
Anders is dat natuurlijk onbegonnen werk en verbuig ik misschien wel dat hele PCI-rackje.
In de search wordt alleen geroepen dat je het rackje eruit moet tikken, maar eh, ik heb er maar 1 en die moet heel blijven :P

Deel twee is dat mijn moederbord ook gewoon met afstandbusjes op de plaat gemonteerd zit, maar de achterplaat was nooit helemaal bedoeld voor dit moederbord :P en ondersteunt niet op alle plaatsen....dus ik zit er over te denken om tussen het moederbord en de achterplaat een stuk hobbyfoam te doen, dit spul... maar ik weet niet of het door zal smelten als de computer aan staat, of dat het sowieso wel handig is om foam tussen die twee dingen te doen, gewoon omdat er dan geen lucht meer achter langs kan stromen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Je hebt ook van die loodgieters "tape", draaien ze om schroefdraad zodat het lekker tegengaat.
Misschien kan je dit om de boutjes van je pci kaarten draaien, verbreed je je boutje mee zodat hij beter blijft zitten :)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55
Weet je zeker dat het puntlassen zijn en niet popnagels? Want dan kan je ze gewoon uitboren. Ik kan me geen PC's herinneren die met puntlassen vast zitten, maar het zou kunnen natuurlijk.

Ik heb zelf bij een PC ook wel eens foam erachter gedaan, daar waren ook nooit problemen mee. Ook wel eens wat moederborden met alleen een stukje dun plastic ertussen direct op de plaat geschroeft... :P

[ Voor 16% gewijzigd door OnTracK op 07-03-2006 18:38 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:26:
Je hebt ook van die loodgieters "tape", draaien ze om schroefdraad zodat het lekker tegengaat.
Misschien kan je dit om de boutjes van je pci kaarten draaien, verbreed je je boutje mee zodat hij beter blijft zitten :)
Wit teflon tape.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ja, tape om mijn schroefjes kan ik doen, ik ken de optie. Maar ik wil het nu ik een rackje tot m'n beschikking heb, toch even goed doen. :)

Ontrack: nou er zit wel een gaatje in het midden van elk lipje, maar de lipjes zitten nog vast. Ik zie geen duidelijke popnagels, ik herken die dingen wel, maar dit lijkt echt rondom het gaatje gewoon vast te zitten. Ik heb er een platte schroevendraaier onder gezet, een vrij kleine, maar afgezien van dat ik de lipjes ombuig komt er geen beweging in het rackje.
En ik wil ze graag weer vastzetten aan die lipjes...en niet krombuigen. Ah, ik mierenneuk. Straks nog wat harder proberen.

Het foam ga ik proberen. Het is wel een synthetische stof, maargoed ik ga gewoon eerst proefdraaien met open kast en als ik wat verbrands ruik dan zet ik de boel wel gauw uit :+
Ik heb ook al drie extra punten gevonden waar ik, als ik in de achterplaat kan boren, nog extra schroefjes in kan zetten. Mijn moederbord zit nu namelijk maar met 2 schroefjes vast, en het klappert gewoon al als ik de PS2 stekkers erin steek :X

Grom, ik zie in andere topics gewoon mensen met 'ladieda ff pci rackje uit deze case gehaald' ... moet toch wat harder gaan wrikken en minder gaan zeuren, want dit moet ik ook kunnen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Dark Blue op 07-03-2006 20:13 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• OnTracK
Zo ziet een popnagel eruit als hij ergens vast in zit:
Afbeeldingslocatie: http://yostwerks.com/images/Rivet1.jpg

Dat lijkt totaal niet op een popnagel die nieuw is (je kan ze dan ook niet hergebruiken :P).

Het lijkt me toch dat het dit soort dingen zijn, en die krijg je inderdaad niet met een schroevendraaier los. Je moet dus een boor (bij voorkeur met een kolomboor, maar als je die niet hebt gewoon met een boormachine) van de goeie maat in het gaatje zetten en het binnenste eruit boren, dan kun je ze er zo uit halen. (en eventueel nieuwe popnagels halen en een popnageltang lenen zodat je ze via dezelfde gaatjes ook weer vast kan zetten)

[ Voor 13% gewijzigd door OnTracK op 07-03-2006 20:30 ]

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Dark Blue schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:25:Maar dat slopen moet wel met beleid gebeuren en die dingen zitten zover ik kan zien met puntlasjes aan het frame vast. Ik heb een hamer maar ben bang ze krom te slaan... hoe kom ik tussen die lipjes en kan je genoeg kracht zetten met je blote hand om ze om ze zeg maar los te wrikken?
Puntlasjes kun je ook gewoon uitboren hoor. Gewoon een gat boren door het hele metaal heen, door de puntlas heen en je trekt de boel zo los.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• OnTracK
Nog een tip bij uitboren, plak er even een ruw stukje tape overheen (sporttape werkt best goed). Dan schiet je niet zo snel uit met je boor als je druk zet.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
I know, I know, ik heb zelf nog ooit eens lustig gepopnageld toen ik tijdens techniek-les 'ijzeren Koos' in elkaar moest zetten. Ook heb ik al eens zelf popnagels uit deze kast geboord, dus de aanblik van zo'n dingetje is mij niet echt vreemd :P

Voor jou dan speciaal een foto van plaats delict:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c9e7728aeeaea6723b4379657925947a/full.jpg

En ik ben er nu nog steeds niet vrolijk over dat andere mensen dit gewoon lukt en ik dat rackje er niet uit krijg gewrikt. Misschien moet ik eerst wachten tot m'n vriend thuiskomt met a) toestemming en b) een betere oplossing maar ja, hij wilde deze case toch weggooien en er staat er nog eentje waar hij ook een rackje uit kan slopen.

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Simpel, gewoon een gat er dwars doorheen boren, beetje rustig aan zodat het gat ook mooi rond blijft :)
Dat zal prima gaan.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Mja, dat gat zit er dus al in en is van mij part groot genoeg (anders verwoest ik het, er moet nog een nieuw klein schroefie doorheen) maar het zit eromheen tegen elkaar aan...
...het kán...dat mijn vriend deze al heeft geprobeerd uit te boren maar hij stopt niet zomaar als 't m niet lukt, dus dat zou ik erg frappant vinden.

Bij deze is mijn Appelbak trouwens weer een officieuze CiP geworden. Hij was ooit bedacht als lanparty-pc en daaruit uitgegroeid, nu moet ie dat waarmaken ook. Een lanparty-pc die ik nog geen 100 meter kan slepen voldoet niet.
Hier zie je overigens nog het PCI rackje wat ik zelf gebouwd had, bovenop de voeding (beplakt en wel, jammergenoeg is die nu dus dood).

Verwijderd

Misschien niet mogelijk, maar waarom dremel je dat rekje er niet gewoon uit?

Verwijderd

als ik popnagels weghaal pak ik gewoon een 10 tot 15 mm ijzer boor en boor dan langzaam totdat hij los is :)
Pagina: 1