Toon posts:

KVM switch geeft slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn KVM switch, een belkin omniView SE 4 poorts die ik vandaag gekocht heb, geeft nogal onscherp beeld. Op lagere resoluties is dit minder. In het boekje van de belkin staat dat hij tot 1600 x 1200 aankan. En ik draai zelf 1280 x 1024, dus dat zou gewoon moeten kunnen lijkt me.

Wat kan ik hiertegen doen?
En wat is het?

Het beeld is nogal onscherp, met een kleine ghost effect zoals dat bij een JPG afbeelding optreed bij hoge compressie

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:41:
Mijn KVM switch, een belkin omniView SE 4 poorts die ik vandaag gekocht heb, geeft nogal onscherp beeld. Op lagere resoluties is dit minder. In het boekje van de belkin staat dat hij tot 1600 x 1200 aankan. En ik draai zelf 1280 x 1024, dus dat zou gewoon moeten kunnen lijkt me.

Wat kan ik hiertegen doen?
En wat is het?

Het beeld is nogal onscherp, met een kleine ghost effect zoals dat bij een JPG afbeelding optreed bij hoge compressie
Overige Specs:
Matrox G450 op 19 inch TFT samsung 913v + 1 meter kabel van VGA kaart naar KVM (dus de lengte ligt het ook niet aan)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net even dure kabel gehaald, en nu is het probleem opgelost, slechte kwaliteit kabel ofzo. topic kan dus gesloten worden

Verwijderd

Topicstarter
Naja, het beeld is een stuk beter, maar nog altijd eigenlijk niet goed :(
nog andere oplossingen?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:11

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:48:
Naja, het beeld is een stuk beter, maar nog altijd eigenlijk niet goed :(
nog andere oplossingen?
Een lagere refresh rate/resolutie draaien lijkt me geen optie, dus dan zit er niks anders op dan een andere kwm switch te kopen die hoge resoluties wel goed kan weergeven... (alhoewel die belkin die je nu hebt toch geen goedkoop ding was dacht ik)

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat was ie zeker niet, en hij zou tot 1600 x 1200 aankunnen, en ik draai maar 1280 x 1024 max

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 10:33
Dit is bijna altijd het probleem bij KVM oplossingen. Je zal erg goede kabel nodig hebben om er totaal geen last van te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al shielded cable.
Ik wil echt het beste van t beste pakken kwa kabel, zeg me wat ik moet hebben om van dit af te zijn, want wordt er toch beetje gek van, zonde van mn 19" tft :'(

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dat is helaas normaal met een analoge KVM switch. Mijn eigen ervaring is dat al die dingen (tenminste alle types die ik gebruikt heb) moeite hebben met resoluties boven 1024x768. Zo'n Belkin (ik heb zelf een E model) is nog niet eens zo slecht in dat opzicht. Daarom ben ik zelf geswitched naar een Aten DVI/USB switch om m'n TFT'tje aan te sturen. Daarop heb je geen enkel verlies :)
Pagina: 1