Toon posts:

Adsense: hoeveel pagina's maximaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi lezers,

Ik zit samen met een programmeur in de afronding van een beta-versie van een door ons te lanceren site die een klein beetje iets weg heeft van myspace. Op onze site zullen maximaal 135 mensen zich kunnen registreren. Dit is allemaal in php gemaakt. Ik wil graag bij elke user heel subtiel een regeltje 'google ads' d.m.v. Adsense plaatsen. Maar, kan dit eigenlijk wel? 135 x die adsense code doorkopieren in al je verschillende pagina's?

thanks!

Rene :)

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 08:29

TDB

Waarom zou dat niet mogen :?
Ik gebruik op duizenden pagina's één en dezelfde codering.

PSN: TDBtje

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat wist ik dus niet. bedankt.
Ben nog nitwit op dit gebied en wil er alles van weten. Heb inmiddels bijna alle topics hierover gelezen, maar kon nergens vinden of er ergens een limit aan zit. :)

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 16:45

AirX

Tweak Guru

Gewoon een gevalletje van "include()" in PHP.. oftwel.. dat kan/mag best :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De vraag is echter of je betaald zult worden voor het tonen van de content gezien het niet echt om unieke bezoeken gaat (het zijn elke keer dezelfde 135 mensen).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:22:
De vraag is echter of je betaald zult worden voor het tonen van de content gezien het niet echt om unieke bezoeken gaat (het zijn elke keer dezelfde 135 mensen).
Bij Adsense wordt je betaald per klik. Voor zover ik weet is er geen maximum aan het aantal pagina's, op elke pagina worden specifiek voor die pagina relevante advertenties getoond.

• Bor
  • Laatst online: 12:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

GlowMouse schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:24:
[...]

Bij Adsense wordt je betaald per klik. Voor zover ik weet is er geen maximum aan het aantal pagina's, op elke pagina worden specifiek voor die pagina relevante advertenties getoond.
De meeste sponsor banner programma's sluiten gebruikers met te weinig unieke hits uit van deelname. Ik dacht dat je bij adsense ook alleen per unieke gebruiken (click) betaald word. Dit om afspraken tegen te gaan met je gebruikers (klik elke dag even 10x op de ad). Hier zou iets over in de voorwaarden moeten staan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het heeft iets weg van myspace, maar de userprofielen zijn voor iedereen zichtbaar (ook als je niet ingelogd bent) en dit is bij myspace niet. Het is dus wel de verwachting dat er unieke bezoekers langs komen....dit ook aangezien de content van de pagina's ;)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Ik gebruik adsense op een website met zo'n 30.000 paginas en nog geen klachten gehoord. Ik heb alleen problemen in de zin van het tonen van niet-commerciele ads. Er zijn maar op enkele paginas echte ads te zien :(

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 07-03-2006 18:43 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

TDB schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:13:
Waarom zou dat niet mogen :?
Ik gebruik op duizenden pagina's één en dezelfde codering.
offtopic /

bezorg jij mensen troep spyware en dergelijke via jouw site ??

• Xandrios
  • Laatst online: 13-02 14:12
Gerco schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:43:
Ik gebruik adsense op een website met zo'n 30.000 paginas en nog geen klachten gehoord. Ik heb alleen problemen in de zin van het tonen van niet-commerciele ads. Er zijn maar op enkele paginas echte ads te zien :(
Meer hits genereren op je paginas ;) Als een pagina langer dan XX uur niet bezocht wordt gaat hij uit de cache, en pas bij het eerstvolgende bezoek wordt hij opnieuw geindexeerd (En komen er weer ads).

Voor dit soort massive-pagina-sites is adsense ook niet echt geschikt. Je bent daar veel beter af met een CPM banner. Adsense werkt het beste op middelgrote websites met veel content per pagina.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dit zal wel stom gaan klinken ;) maare...wat is een CPM banner?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Xandrios schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:55:
Meer hits genereren op je paginas ;) Als een pagina langer dan XX uur niet bezocht wordt gaat hij uit de cache, en pas bij het eerstvolgende bezoek wordt hij opnieuw geindexeerd (En komen er weer ads).
Aha, vandaar dat het niet zo wil werken :) De meeste paginas worden misschien 1 of twee keer per maand bezocht. Een paar (enkele tientallen) honderden keren per dag en daar staan wel gewoon ads op. Het is vooral een groot archief met enkele actieve paginas. De nieuwere worden een week lang vaak bekeken en dan is het grotendeels over.
Voor dit soort massive-pagina-sites is adsense ook niet echt geschikt. Je bent daar veel beter af met een CPM banner. Adsense werkt het beste op middelgrote websites met veel content per pagina.
Dat is deze site duidelijk niet, dus ik ga maar eens wat anders zoeken dan Adsense. Ik denk alleen dat ik niet genoeg traffic heb voor een succesvolle CPM banner. De site trekt in totaal enkele tienduizenden hits per maand.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1