Toon posts:

Tv Kabel voor Modem?

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee of dit een stomme vraag is, maar wij krijgen binnenkort kabel thuis (jeeeeeeeee!) maar nou vraag k mij af of je op dat modem ofzow gewoon die kabel van je tv (coax?) aan kan sluiten, en of je dan ook nog tv kan kijken dmv een splitter ofzow????:?.
Anders heb ik nl. een probleem, want er is geen mogelijk heid(meer) om in mijn kamer nog een (extra) kabel aan te leggen :(

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Bij mij zit er een splitter aan de muur waar radio/tv/internet apart uitkomt...

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, maar dat betekent dus dat je wel een extra kabel krijgt:?
En kan ik eigenlijk wel over 1 kabel internetten en tv kijken tegelijk:?

• kevin
Er gaat een kort coaxkabeltje naar je modem (de rest is utp voor naar je comp), en een coax naar je tv...en nog een voor de radio :?

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar de comp staat in mijn kamer... Kan ik dan niet gewoon dat modem ook in mijn kamer gooien en gewoon de coax van de tv gebruiken... Dan maar geen tv meer

p.s. coax is dan wel een meter of 15

Verwijderd

Ligt er natuurlijk ook aan van welke kabelprovider je internet krijgt he..

Bij mij heb ik gewoon een splitter in het kastje aan de muur (kabelkastje) gedaan, dus 1 kabel naar TV en 1 kabel naar modem, is volgensmij ook beter want de TV kan storen...

Maar meestal krijg je bij je modem ook een splitter + stuk kabel, anders ga je toch gewoon naar de Gamma? :)

• kevin
Dan kan denk ik niet want die coax tussen de muur en je modem moet je zo kort mogelijk houden dacht, btw ik weet niet bij welke provider je kabel neem en wat voor modem je krijg, dus

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Bij ons was het zo:

Waar de tvkabel het huis binnenkomt word een modem geplaatst. uit dat modem komt een UTP kabel (we kregen 11 meter van die aardige monteur :)) richting je computer..

hoe het precies zit met splitten van de tvkabel weet ik niet, ik weet wel dat TV het nog gewoon doet, zonder dat we zelf extra splitters hebben gekocht of andere dingen hebben gedaan.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Ga je de modem zelf aanleggen of laat je het doen?
Bij mij kwamen ze de hele boel gewoon installeren, maar je kan naar ik heb begrepen tegenwoordig ook een doe het zelf pakket krijgen...
Er komt een splitter in de muur, de ene kabel gaat naar je tv, en de andere gaat naar je modem...
De modem moet dicht bij de kabelingang van het huis liggen, en van daar uit trek je een kabeltje naar je computer...

Tuurlijk kan je en tv kijken en internetten :) Anders zou kabelinternet denk geen lang leven hebben gehad :)

Alleen soms kan je kabelsignaal wel storen, ik heb hier zelf ook weleens last van gehad, kan alleen niet met zekerheid zeggen of het ook echt door de kabelmodem komt...

Verwijderd

Ik zie net dat er ook een TVout in m'n modem zit, dus dan kan je je TV aan de modem koppelen..

Afbeeldingslocatie: http://www.daarheen.nl/kabel.jpg

Ik heb dus geen UTP kabel ertussen (tussen modem en computer) maar gewoon een kabeltje naar de COMpoort

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 12:19 schreef Wirf het volgende:
Bij ons was het zo:

Waar de tvkabel het huis binnenkomt word een modem geplaatst. uit dat modem komt een UTP kabel (we kregen 11 meter van die aardige monteur :)) richting je computer..

hoe het precies zit met splitten van de tvkabel weet ik niet, ik weet wel dat TV het nog gewoon doet, zonder dat we zelf extra splitters hebben gekocht of andere dingen hebben gedaan.
11 meter maar? ;) ik kreeg 20 meter :)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op dinsdag 23 januari 2001 12:23 schreef Llewella het volgende:

[..]
11 meter maar? ;) ik kreeg 20 meter :)
shit!

bij ons was het boven de 11 meter opeens 11 piek/meter |:(

maarja, 11 meter is ook zat (voor ons tenminste)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
als ik het goed begrijp krijg je dus een utp kabel vanaf je tv-kastje in de muur(en dus modem, want die ligt daar dus vlakbij) naar de computer. Die utp kabel mag best een eindje lang zijn, terwijl de verbinding tussen "tv-kastje in muur" en modem zo kort mogelijk moet zijn. :(:(:(:(:(

dan heb ik dus een probleem, want toen de coax naar mijn kamer werd getrokken (voor de tv) is alles zegmaar achter de muur gebouwd enzo en er kan dus (bijna) geen kabel meer vanaf beneden(en dus "tv-kastje in muur") naar mijn kamer getrokken worden zonder het halve huis overhoop te halen....

Zal me vader leuk vinden :(

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 12:29 schreef Keeshond het volgende:
als ik het goed begrijp krijg je dus een utp kabel vanaf je tv-kastje in de muur(en dus modem, want die ligt daar dus vlakbij) naar de computer. Die utp kabel mag best een eindje lang zijn, terwijl de verbinding tussen "tv-kastje in muur" en modem zo kort mogelijk moet zijn. :(:(:(:(:(

dan heb ik dus een probleem, want toen de coax naar mijn kamer werd getrokken (voor de tv) is alles zegmaar achter de muur gebouwd enzo en er kan dus (bijna) geen kabel meer vanaf beneden(en dus "tv-kastje in muur") naar mijn kamer getrokken worden zonder het halve huis overhoop te halen....

Zal me vader leuk vinden :(
Ha dan wil je het bij mij thuis niet zien, heb momenteel de hub in de gang staan om dat mijn vorige utp-kabel stuk was, en nou 2 kortere utp-kabeltjes via de hub heb verbonden...
Overal kabels door mijn huis, tv's, pc's, het is een zooitje qua kabels 8-)

Verwijderd

Nah, die lengte van de kabel tussen tv-kastje en modem mag best 10 meter ofzo zijn, geen probleem!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga bij chello, daar hebben ze volgens mij niet zo'n modem toch (op de compoort)
Op dinsdag 23 januari 2001 12:23 schreef basst het volgende:
Ik zie net dat er ook een TVout in m'n modem zit, dus dan kan je je TV aan de modem koppelen..

[afbeelding]

Ik heb dus geen UTP kabel ertussen (tussen modem en computer) maar gewoon een kabeltje naar de COMpoort

Verwijderd

OK, ik zit bij Rendo.Dekooi, die hebben het vast anders dan de rest :), de meeste hebben idd met UTP naar PC
Pagina: 1