Probleem met opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Telim Tor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-10-2008
Ik heb het volgende probleem met mijn laptop: Als ik opnieuw opstart (of vanuit hibernating verder wil), loopt de opstartprocedure vast, er verschijnt heel kort een blauw scherm met flink wat tekst, waarna het systeem opnieuw begint met opstarten. Er verschijnt nu een tekst met de mededeling dat het systeem niet gestart kon worden vanuit deze locatie. Hierna kan ik verder gaan met opstarten en dit gaat dan ook goed, behalve dat de systeem klok nu terug staat op 1 januari 2000 om 12:00 uur! Het opmerkelijke is dat ik dit probleem alleen heb als de laptop van het lichtnet af is geweest (terwijl de laptop uit staat). De accu van mijn laptop is allang geleden overleden.

Ik heb het idee dat het interne batterijtje (of hoe heet dat ding) dat o.a. de tijd bijhoudt het begeven heeft. Zit zo'n ding eigenlijk in een laptop, of wordt hiervoor de accu gebruikt? Zou zo'n batterijtje eventueel te vervangen zijn? Misschien zit ik er helemaal naast en heeft iemand een ander idee van wat de oorzaak is?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:29

Theo

moederbord

een laptop heeft ook zo'n batterij, anders zou het zo zijn dat als je even de accu verwisseld de bios gereset wordt. Alleen is deze batterij vaak veel moeilijker te vevangen als bij een gewone pc (als deze al te vervangen is)

Nu met WP, PV, EV en PC

• Telim Tor
Maar het is wel waarschijnlijk dat het probleem met het opstarten hierdoor veroorzaakt wordt, of zou in dit geval ook mijn bios gereset moeten zijn?

Verwijderd

Wat voor laptop gaat het om kan je wat specificaties geven?

• Telim Tor
Een Acer Aspire uit de 1300 serie, ongeveer 3 jaar oud.

Verwijderd

specificaties ........

Ik had problemen met mijn Dell laptop en het bleek in de drivers voor mijn proc te zitten. Heb je al gekeken naar de laatste drivers op de acer site???

• Telim Tor
Drivers zijn niet het probleem
Pagina: 1