rechten mbt domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:25
Ik ben aangesloten bij een groep mensen met dezelfde hobby, en we hebben een website via msn spaces. Nu heb ik een forum opgezet met een bijbehorende domeinnaam, en ik vraag me af wat de consequenties kunnen zijn, aangezien ik problemen voel aankomen.

de msn site: konijn4x4eend
mijn domein konijnwarriors.nl

Het punt is dat ik het forum heb opgezet voor de groep (groep, dus geen vereniging, club, bedrijf of wat dan ook, er is geen bestuur, alleen 1 persoon die de oprichting van de groep claimt). Nu blijkt dat door wat problemen binnen de groep de oprichter heeft gevraagd alle verwijzingen naar de naam "konijn" te verwijderen.

Welke rechten heeft deze, en welke rechten heb ik? mocht dit tot een probleem leiden.
Ook zijn er verschillende mensen met tk domeintjes etc. (met dezelfde "konijn" verwijzingen), naar fotosites etc. Ik neem aan dat de oprichter geen poot heeft om op te staan, aangezien ik de naam eerlijk heb verkregen, en er geen financieel gewin bij is.

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Google kon mij hier niet echt mee helpen, en got search leverde geen relevante opties op, die gaan namelijk allemaal over bedrijven, clubs of anderszinds geregistreerde namen.

PS konijn en eend zijn gefingeerd, want de echte naam lijkt me niet relevant voor de uitkomst van mijn vraag.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die gast heeft geen poot om op te staan.

Hij kan jou dus wel van die groep verwijderen als jij geen medewerking verleend, en in het ergste geval:

Laat hem per mail weten je hier niet op wil in gaan, en een rechtzaak met vol vertrouwen tegoed ziet komen.

Ey!! Macarena \o/

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Kijk eens naar deze thread...
Dreigbrief uit de VS vanwege domeinnaam

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nee, dat gaat nog ergens over en dit gewoon heel duidelijk niet ;)

Tenzij 'konijn' in dit voorbeeld een beschermde merknaam is maar dat lijkt me sterk.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Deze thread is wel lekker leesbaar met z'n 5 postings. :) Mijn draadje heeft er 263. _/-\o_

Maarreh inderdaad, de ECHTE naam is WEL relevant voor de uitkomst van de vraag van TS.

[ Voor 16% gewijzigd door JHMvP op 07-03-2006 15:46 ]

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

JHMvP schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:45:
Deze thread is wel lekker leesbaar met z'n 5 postings. :)
En inderdaad, de ECHTE naam is WEL relevant voor de uitkomst van de vraag van TS.
Lijkt me niet, Je gaat als bedrijf toch geen site op een msn-space gooien. Het gaat om een club/vereniging achtig iets.

Totaal niet om je druk over te maken.

offtopic:
Heb je die papieren inmiddels gefaxd ofniet?

[ Voor 10% gewijzigd door RaZ op 07-03-2006 15:47 ]

Ey!! Macarena \o/

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:25
Interessante tread die van JHMvP, en die link naar Domjur ook.

Het is inderdaad geen bedrijf, club of vereniging, er zijn geen statuten, registraties, alleen een msn spaces site

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

volgens mij kan hij je alleen wat doen als hij 'zijn merknaam' gedeponeerd heeft. Het is gewoon een groep met een naampje, die kan jou 99.9% niets maken.

(was daar niet recent iets over mbt nicknames in games/forums?)

Dus, volg RaZ zijn advies op.. niets om je druk te maken :)

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 07-03-2006 16:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1