(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.
en tja, over het algemeen zou er toch iets moeten te vinden zijn.
probeer alle nummers e.d. die je kan vinden op zoek naar datasheets.
Take a parachute, and jump!
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
ik heb problemen met mij camera maar de enige zichtbare chips zijn de lm342n (een of andere versterker) en de maxim "max 865 epa 9741" (maar een kleine acht pins chip) er zitten dan nog 3 andere chips in maar die zijn bedekt door een zwarte laag (als ik dat typenummer zou weten zou ik zo klaar zijn)Sprite_tm schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:12:
En het is misschien handiger als je een scherpe (!) pic van de achterkant maakt ipv de voorkant, kunnen we ook chipnummers opzoeken
(\__/)

Maar dan is het nog gokken welk draadje waar moet
[ Voor 15% gewijzigd door Yoram op 08-03-2006 23:21 ]
Hallo!

ik heb het bruine draadje 5 volt + gegeven en het rode 5volt -
en er kwamen horizontale knipperende lijnen (is dit goed?)
het draadje van on/off en aan de elco zijn aan elkaar verbonden
[ Voor 11% gewijzigd door master6464 op 09-03-2006 11:41 ]
(\__/)
en hou zou ik het moeten meten?Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 00:28:
meten is weten is mij altijd geleert en het werkt altijd
(\__/)
ik heb verkeerd geteld het zijn maar 10 gekleurde draadjesYoramScheer schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:20:
als het met 16 draadjes is kan je het dan niet met zo'n standaard schema voor lcd's op de lpt poort aansluiten. Zoiets als dit:
[afbeelding]
Maar dan is het nog gokken welk draadje waar moet
en zou het kunnen dat het alleen maar de draadjes D0-D7, v+ en v- zijn (dat zijn er dan 10)
[ Voor 14% gewijzigd door master6464 op 09-03-2006 11:10 ]
(\__/)
ik denk dat de gekleude draden de volgende pinnen zijn :Oguz286 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:25:
Lijkt me niet want hoe wil je opdrachten sturen dan? Ik denk eerder dat het 4bits is aangedreven, dus van D0 t/m D3, en dan de controlpinnen en V+ en V- maar welke dat zijn zou ik zo niet weten.
DB0 (databit 0)
DB1 (databit 1)
DB2 (databit 2)
DB3 (databit 3)
E (Edge Enable)
R/W (Read/Write)
RS (Register Select)
Vee (LCD contrast)
+5 Volt
-5 Volt
ik heb trouwens nog een andere site gevonden:
http://www.weethet.nl/dutch/basicstamp2_lcdcontrol.php
[ Voor 35% gewijzigd door master6464 op 09-03-2006 19:01 ]
(\__/)
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
ik denk het ook maar ik ben niet van plan zo'n basic stamp bordje te kopen (zijn me te duur op het moment)Sprite_tm schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:22:
Mmm, ik denk dat het een LCD zonder controller is; die 2 chipjes zijn iig geen controller. Je zal eerst een controller moeten maken om dit display aan te sturen, en daar is best wel veel kennis van elektronica voor nodig.
er zitten wel 4 identieke chips op die ik hier effe snel geschetst heb:

en weet iemand een site waar staat hoe ik zo'n controller zou kunnen bouwen? (ik dacht dat het aansturen via de parallelpoort een soort vervanging voor de controller is, maar dit is dus niet zo)
(\__/)
ik heb nu een oude laptop met kleurenscherm gekocht en die zou elk moment binnen kunnen komen, waar ik mee verder ga!
(\__/)
Wat voor één is het en weet je hoe je hem aan moet sluiten?master6464 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 08:46:
na heel veel gekloot laat ik dit scherm maar effe voor wat het is![]()
ik heb nu een oude laptop met kleurenscherm gekocht en die zou elk moment binnen kunnen komen, waar ik mee verder ga!
Met een beetje pech zit je straks met een scherm wat net zo complex is om te besturen als je V-tech schermpje.
Ik heb in ieder geval verhalen gezien van laptopschermen die via de Vesa Feature Connector worden aangestuurd, maar die vind je alleen op oudere ISA- en PCI- videokaarten. Dit staat ook uitgelegd in de Elektronica FAQ, dus ik hoop dat je doorhebt wat je je op de hals haalt
[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 13-03-2006 08:58 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
ik ga het in iedergeval proberenJapie_17 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 08:56:
[...]
Wat voor één is het en weet je hoe je hem aan moet sluiten?
Met een beetje pech zit je straks met een scherm wat net zo complex is om te besturen als je V-tech schermpje.
Ik heb in ieder geval verhalen gezien van laptopschermen die via de Vesa Feature Connector worden aangestuurd, maar die vind je alleen op oudere ISA- en PCI- videokaarten. Dit staat ook uitgelegd in de Elektronica FAQ, dus ik hoop dat je doorhebt wat je je op de hals haalt.
de laptop is een Toshiba T4900C en ik heb inderdaad dat topic al gevonden van sprite_tm:
Laptop LCD aan VGA-kaart
(\__/)