Toon posts:

Client/Server image naar printer oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst een nieuw systeem aangeschaft met AMD 64 proc, dus ook meteen XP x64 erop gezet. Nu werkt het meeste wel. Alleen is het erg lastig om oude apparaten aan de praat te krijgen waarvoor geen 64-bit drivers meer voor worden gemaakt.

Het gaat gelukkig alleen maar om een printer en scanner die we niet zo vaak gebruiken. Als oplossing om de apparaten te kunnen gebruiken heb ik nu VMware geinstalleerd met Win98SE en de beide apparaten geinstalleerd. (misschien nog wel een tip voor anderen die nog ff hun oude randapparaten willen gebruiken met windows x64 ;) )

Scannen gaat nu erg fijn en hij dumpt mijn scans ook meteen in een netwerkmap naar mijn PC, dus dat probleem is opgelost. (al blijft het een omslachtig lapmiddel).

De printer is alleen nog een probleem. Ik heb hem nu gedeeld als netwerkprinter, maar zoals ik al had verwacht vraagt XP64 natuurlijk weer om een driver te installeren die niet bestaat :'(

Nu is mijn vraag of jullie misschien nog een goed idee hebben? Ik zat zelf te denken aan een stuk software die als printer geinstalleerd kan worden en dan een soort van image (ala pdf ofzo) doorstuurt naar de printer op de VM. Bestaat zoiets? of zijn er misschien nog andere geniale oplossingen?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? :'(

Heb nu als tussenoplossing een pdf printer geinstalleerd die het in een share opslaat. Dan moet ik dus ook elke keer op me VM het pdf-je openen en naar de printer sturen... zoiets moet toch op een of andere manier te automatiseren zijn :/

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kun je geen generiekedriver vinden ?.. eg "hp laserjet" zonder enige type toevoeging

wat voor printer gaat het eigelijk om ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 00:05:
kun je geen generiekedriver vinden ?.. eg "hp laserjet" zonder enige type toevoeging

wat voor printer gaat het eigelijk om ?
Ja dat is dus het vervelende... het gaat om een lexmark z35 (zeg maar niets :( )
Vind het gewoon onzinnig om mijn hele windows install af te laten hangen van een printer... maar heb ook nog niet direct de behoefte een nieuwe aan te schaffen op dit moment.

Een generieke driver zou perfect zijn, maar die is niet te vinden. Misschien bestaat er ook wel iets dat direct de printerdriver van een andere pc in het netwerk kan aanspreken?

Verwijderd

Topicstarter
nog maar een schopje dan O-)