Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is het mogelijk om draadloos via pc een tv te sturen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb een vraagje, op m'n stage willen ze meer reclame/bekendheid krijgen d.m.v. tft schermen of lcd tv's. De bedrading is te duur om aan te leggen (20m), dus daarom zit men hier na te denke om draadloos te gaan.

Ook is het zo dat het makkelijk te besturen moet zijn. Dat zelfs leken het bij wijze van spreke zoude bij moete kunne houde. Enige tips voor software om reclame boodschappe mee te maken, zouden zeer welkom zijn.

Greetz,

Yvo

• pcnerd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

erm..
je kunt altijd wel van die draadloze tv verbindingen kopen.
ongeveer vanaf 40 euro
maar een kabeltje of wat is toch niet zo duur?

Take a parachute, and jump!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-11 10:28
@pcnerd: Ik denk dat hier bedoeld word een signaal genereren zoals iedere TV via de ingebouwde antenne kan oppikken.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

Topicstarter
Juist ja, :)

Ik heb het er net bij mn stage over gehad, en een tv signaal leek hun ook het best, enig idee hoe dit te realiseren is?

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 21:23
Je kan toch gewoon de tv-out van de pc gebruiken en deze verbinden met een lcd tv dmv een s-videokabel? Een svideo kabel is niet duur en het signaal blijft goed genoeg denk ik. Maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
pc_wracker schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:49:
Je kan toch gewoon de tv-out van de pc gebruiken en deze verbinden met een lcd tv dmv een s-videokabel? Een svideo kabel is niet duur en het signaal blijft goed genoeg denk ik. Maar dat weet ik niet zeker.
Zon'soort idee had ik al gehad, maar kan jij aan een Svideo kabel komen, langer dan 30 meter?
Das dus de reden dat ze het hier draadloos willen hebben.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat dacht je van gewoon een oude videorecorder? Ingang vanuit PC naar videorecorder video in. En dan lekker via antenne op kanaal 36 oid uitsturen. Hoef je alleen maar de antenne-uitgang te splitten / versterken. En antenne coax kan wel iets langer zijn als 30 m :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Je kan zo'n kabel per meter kopen bij expert bijvoorbeeld.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

20 meter monitorkabel kost maar 35 euro bij 1to.nl.

https://www.1to0.nl/productinfo.php?id=963&cat=9
of de kabel verlengen:
https://www.1to0.nl/productinfo.php?id=961&cat=9

Als het nog langer moet zijn vraag ik me zelfs af of dat draadloos wel zo goed gaat werken aangezien die draadloze tv dingen vaak storen als iemand voor het signaal loopt en het slecht werkt met muren.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Nog een edit voor hierboven
GEEN TV-out op je LCD-paneel gebruiken.
Je wil dat de klanten aangetrokken worden, niet dat ze wegrennen van het gruwelijke beeld :X

Weetje hóeveel hoger een VGA-input (jaja, ook op LCD-tv's) qua kwaliteit is tov. tvout?
Probeer met je pc thuis maar eens uit als je een LCD-tv hebt.

Maargoed, hieronder mijn oplossing, iets ingewikkelder dan een kabeltje, maar wel veel professioneler :)

Al het zoveelste topic wat ik hiermee kan beantwoorden: :Y)
ThinClients!

Zijn mini-pc'tjes voor aan het netwerk..

Maak op een server (Windowsserver) een account 'terminal' oid. aan.
Op de server zet je je presentatie (gewoon Powerpoint) in het start>opstarten mapje van die user.
Verder kun je voor het gemak alle rechten uitzetten, maar is eigenlijk niet eens nodig.

Op het clientje stel je in dat hij via RDP moet verbinden, user 'teminal' gebruiken.
Netwerkkabel naar client trekken, en natuurlijk powâh.

Als je het clientje aanzet (10Watt) start hij in een halve minuut op, logt in, en start je presentatie.
's Avonds gewoon de stroom eraf gooien, niks 'nette shutdown' :)
(Niet bij server natuurlijk, alleen TV + Client ;))

Werkt alsn gek.
Als je nu nog iemand op de server makkelijk dingen kan laten wijzigen in het bestand, ben je klaar.

Kosten (nieuwe client) : Ongeveer 100-120€.
Kosten (oude, bv tweedehands) : Tientje :Y)

Oude clients kunnen bv geen streaming video weergeven, maar voor wat infopagina's met plaatjes is het meer dan genoeg.

Zoekvoorbeelden:
Compaq T1010 / Compaq T20
Wyse 3360SE (zelfde als T1010)

Nieuw:
HP 5000 serie (www.compaq.com > ThinClients)

+10 Behulpzaam ;)

edit: Ik raad je, en sowieso iedereen die dit wel grappig ziet klinken, aan om eens online te zoeken naar zo'n oude client. Kosten niets, en het is geweldig klooispul.
Ooit al eens gedacht aan mediacenter-functie? Of draadloos internetten op je LCD-TV?

Ook vergeten: De software op de client zelf is zéér beperkt, dus je zou denken dat een client uit 2000 'al' 5 jaar oud is, maar dit maakt juist niet uit.
Om in te stellen moet je dan wel een oude interface gebruiken, maar als hij eenmaal ingesteld is start hij vanzelf door naar de server, en zie je dus de W2003-desktop ;)
XP-Pro gebruikers kunnen dit ook, voor max 1 user. Dan zie je op een 5 jaar oud apparaat je eigen XP-desktop, razendsnel, wat vind je daarvan ;)

En wireless kunnen die dingen ook trouwens. De oudere alleen met een 11mbit kaartje (Prism chipset dacht ik), de nieuwere ook via USB, of 54Mbit.

[ Voor 40% gewijzigd door DarthPlastic op 07-03-2006 17:16 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:55
Dan kun je wel beter zo min mogelijk overgangseffecten en zo veel mogelijk statische pagina's gebruiken, RDP is wat dat betreft nu niet je van het ;)

• DarthPlastic
GH45T schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:14:
[...]

Dan kun je wel beter zo min mogelijk overgangseffecten en zo veel mogelijk statische pagina's gebruiken, RDP is wat dat betreft nu niet je van het ;)
Hmm, kwestie van proberen he ;)
Denk eraan dat bij een fade elk 'gezien' framepje moet worden verstuurd.
Clientje kan ongeveer voor 50mbit uit de lijn trekken (ruwe gok), dus 5mb/s, 1 beeldje zal ongeveer 0.5mb zijn, dus 10fps :)
Gaat dus zeker schokken.

Maar ruwere effectjes is geen probleem.
Bij nieuwe clients kan je sowieso video weergeven met een beetje pielen en een goede verbinding, dus moet goedkomen.

'Oude' clients hebben maar 200MHz (laat je vooroordelen achterwege), is méér dan zat.
Nieuwere (voor video) vaak rond de 400/600. Nog niet echt veel, maarja, de server doet immers al het werk ;)

• pcnerd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

hmm, signaal opkrikken voor de binnenantenne voor de televisie
slecht id, zodra je interference krijgt met andere tv's in de buurt hang je aan de hoogste boom.
(lees: het is absoluut verboden)
beter is toch echt om een ontvangertje aan je tv te prutsen en eeen zendertje (let hierbij ook op verboden frequenties)

Take a parachute, and jump!

Verwijderd

Gewoon een RF modulator aan je tv out, en dan met een coax kabel naar de schermen

• DarthPlastic
Hierboven heb ik net uitgelegd waarom je geen TV-out moet gebruiken.
Onder TV-out vallen S-Video-kabeltjes, verlengsnoertjes, SCART-zooi, RF-modulators, alles.
Die dingen kunnen geen resolutie van 1280x1024 aan!

Tis geen journaal wat op die TV komt, het moet een monitor worden met een presentatie...

Hiervoor kun je óf een hele lange kabel kopen met een paar splitters, of voor elke TV een pc'tje neerzetten.
Aangezien een pc te duur is, noemde ik al thinclients.
Die hangen individueel aan een server, kunnen alles vlot en mooi laten zien, en zijn makkelijk aan te leggen (WLAN is er meestal al wel, en netwerkkabels ook vaak, iig vaker als een SVideo-kabel ;)).
Ook voor de toekomst zijn ze veel makkelijker te vervangen als er iets anders gepresenteerd moet worden, of als het verplaatst moet worden.
En het is professioneler, dat wil je ook hebben bij een bedrijf ;)

offtopic:
@PCNerd: Je site doet het niet, veel van je sub-sites geven MySQL errors, heb al een mailtje ervoor gestuurd via jouw form ;)

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Wellicht een simpele oplossing hoor :
http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=12953

Je stopt er VGA in en er komt S-Video uit, zowel lokaal als draadloos naar een remote ontvanger een meter of x verderop.

Er zijn overigens zat oplossingen om normale VGA signalen over lange afstanden te versturen. Van eenvoudige distributieversterkers tot systemen die over UTP VGA signalen versturen..

IP Rocks

Pagina: 1