Nog een edit voor hierboven
GEEN TV-out op je LCD-paneel gebruiken.
Je wil dat de klanten aangetrokken worden, niet dat ze wegrennen van het gruwelijke beeld
Weetje hóeveel hoger een VGA-input (jaja, ook op LCD-tv's) qua kwaliteit is tov. tvout?
Probeer met je pc thuis maar eens uit als je een LCD-tv hebt.
Maargoed, hieronder mijn oplossing, iets ingewikkelder dan een kabeltje, maar wel veel professioneler
Al het zoveelste topic wat ik hiermee kan beantwoorden:
ThinClients!
Zijn mini-pc'tjes voor aan het netwerk..
Maak op een server (Windowsserver) een account 'terminal' oid. aan.
Op de server zet je je presentatie (gewoon Powerpoint) in het start>opstarten mapje van die user.
Verder kun je voor het gemak alle rechten uitzetten, maar is eigenlijk niet eens nodig.
Op het clientje stel je in dat hij via RDP moet verbinden, user 'teminal' gebruiken.
Netwerkkabel naar client trekken, en natuurlijk powâh.
Als je het clientje aanzet (10Watt) start hij in een halve minuut op, logt in, en start je presentatie.
's Avonds gewoon de stroom eraf gooien, niks 'nette shutdown'

(Niet bij server natuurlijk, alleen TV + Client

)
Werkt alsn gek.
Als je nu nog iemand op de server makkelijk dingen kan laten wijzigen in het bestand, ben je klaar.
Kosten (nieuwe client) : Ongeveer 100-120€.
Kosten (oude, bv tweedehands) : Tientje
Oude clients kunnen bv geen streaming video weergeven, maar voor wat infopagina's met plaatjes is het meer dan genoeg.
Zoekvoorbeelden:
Compaq T1010 / Compaq T20
Wyse 3360SE (zelfde als T1010)
Nieuw:
HP 5000 serie (
www.compaq.com > ThinClients)
+10 Behulpzaam
edit: Ik raad je, en sowieso iedereen die dit wel grappig ziet klinken, aan om eens online te zoeken naar zo'n oude client. Kosten niets, en het is geweldig klooispul.
Ooit al eens gedacht aan mediacenter-functie? Of draadloos internetten op je LCD-TV?
Ook vergeten: De software op de client zelf is zéér beperkt, dus je zou denken dat een client uit 2000 'al' 5 jaar oud is, maar dit maakt juist niet uit.
Om in te stellen moet je dan wel een oude interface gebruiken, maar als hij eenmaal ingesteld is start hij vanzelf door naar de server, en zie je dus de W2003-desktop

XP-Pro gebruikers kunnen dit ook, voor max 1 user. Dan zie je op een 5 jaar oud apparaat je eigen XP-desktop, razendsnel, wat vind je daarvan
En wireless kunnen die dingen ook trouwens. De oudere alleen met een 11mbit kaartje (Prism chipset dacht ik), de nieuwere ook via USB, of 54Mbit.
[
Voor 40% gewijzigd door
DarthPlastic op 07-03-2006 17:16
]