Toon posts:

Watercooling Aanschaffen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik wil dus waterkoeling in me comp gaan bouwen voor alles(CPU GPU HDD's en mobo) ik heb al wat zitten zoeken, maar aangezien ik helemaal groen ben op dit gebied heb ik geen idee welke merken goed zijn, of ik een set of beter beter alles los kan kopen.

Wil ook een nieuwe case en ram, maar aangezien waterkoeling de hoofdzaak is heb ik het bij Tweaking & Cooling gezet.

Laat ik maar beginnen bij mn case.
Ik heb nu deze casing.
Maar die begint een beetje klein te worden.
Dus daar wil ik in ieder geval een ruimere voor in de plaats hebben, ik heb al een beetje rond gekeken maar ook niet echt wat bijzonders gevonden. Het moet denk ik zoiezo een bigtower worden, deze leek mij wel wat. Als iemand een betere weet hou je dan niet in en vertel het. :D

Ok dan wil ik ook nog wat ram hebben, heb nu 2x 512MB PC3200 DDR400 geheugen, allebij verschillend merk en ook niet echt goed denk ik(aangezien er geen merk opstaat).
En ik wil 2048Mb hebben, heb een K8N Neo2 Platinum mobo. Dus als iemand iets goeds weet hoor ik het graag. Had al rond gekeken bij mijn favoriete shop, maar heb hier paar keer gelezen over goeie overclock merken die ze daar dus niet verkopen.

Dan nu het hoofd onderdeel de waterkoeling, hier heb ik dus helemaal geen kaas van gegeten.
Ik wil dus alles koelen: CPU, GPU, mobo en HDD's. Had al wat sets gezien maar was alleen CPU koeling. Nu wil ik dus weten of iemand een goeie set weet of dat ik misschien beter alles los ken kopen. Voor de waterkoeling heb ik zo'n beetje 400 euro te besteden, en het gaat mij het meest om het koelen, stilte is ook fijn maar koelen is de hoofdzaak.

Ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven.

Verwijderd

wat betreft je waterkoeling, surf naar www.freezinghardware.nl en stel daar zelf en set samen (dus alles los kopen) dit koelt vaak beter dan een complete set.

en als je alles wil gaan koelen kom je zeker rond de 400 euro uit.

Maar als je er geen kaas van heb gegeten zou je dan niet eerst ff wat "tutorials" opzoeken over waterkoeling??? want het is natuurlijk wel water en electriciteit :)

succes!

.edit

owja... je ram... je kan het beste 2x1GB kopen en die in dual channel draaien :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx en ja heb er al heel wat over gelezen maar daar stond niks bij over merken ofzo :) ik zal is ff naar die site surfen.

En van ram: ja dat was ik ook al van plan maar ik weet niet welk merk het beste is.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 19:08 ]

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:48
Misschien is het voor jou handig om een set te kopen en dat uit te breiden met losse blokjes. Dan heb je vaak gewoon dezelfde aansluitingen en loop je daar niet mee te mieren.

Innovatek is wel gebruiksvriendelijk te installeren

Verwijderd

1 nadeel aan de hele sets en losse onderdelen erbij kopen... het is 100 tot 150 euro duurder dan alles in losse onderdelen kopen.

en idd innovatek is een goed merk

voor ram denk aan corsair, ocz, geil<--- is een merk ja, etc

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 18:36 ]

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:52:
owja... je ram... je kan het beste 2x1GB kopen en die in dual channel draaien :)[/quote]
Het bord wat de TS heeft is een 754 bord en kan dus geen gebruik maken van dual channel helaas. Er kunnen maximaal 3 reepjes in. Dus je tip klopt wat dat betreft wel; 2 reepjes van 1GB is het beste.

Oeps een neo2 over het hoofd gezien.
Qua merken van geheugen kan ik geen advies geven. Ik heb zelf de neo platinum versie (754 dus) moederbord, maar wil niet overclocken oid. Dus ik ben gewoon voor de goedkoopste gegaan. Ben op M-tec uitgekomen, niets mis mee; destijds 64 euro voor 1GB.
Als je snel geheugen wilt, moet je naar de soort kijken; het snelste wat op dat bord kan is PC3200, geheugen op 400Mhz. Ook belangrijk is de Latency, bij goedkope en meestal ook een fractie langzamer geheugen, is dat bijvoorbeeld CL 3. Hoe lager de waarde van de CL, hoe beter.

Voor meer info over geheugen kan je ook gewoon hier kijken; daar wordt het wat beter uitgeled dan ik nu in het kort probeer.

[ Voor 6% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-03-2006 19:24 ]

Verwijderd

Als je een ruime kast wilt moet je deze nemen:

http://chieftec.de/?page=...m=3502&k_id=1&language=de

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:17
Bah wat een lelijk ding :-S
Ik heb hier een Coolermaster Stacker. ben er zeer tevreden mee. ruim en toch mooit (itt veel andere bigtowers die nogal potsierlijk zijn)

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Verwijderd

Als je er een naast je hebt staan zul je wel anders praten. Vooral als je er vier hebt staan ;) Je kunt ook andere kleuren kiezen en hoeft ook niet deze te zijn kan eventueel ook andere serie zijn, maar chieftec kasten zijn gewoon goed. En ruim opgezet ook. Je kunt er zoveel in kwijt :) En zo lelijk zijn ze echt niet hoor, op de foto zien ze er niet mooi uit dat weet ik maar als je dat ding in het echt ziet straalt het power uit ;)

Verwijderd

Topicstarter
DopdeDouwer schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:49:
[...]
Het bord wat de TS heeft is een 754 bord en kan dus geen grbuik maken van dual channel helaas.
Dat kan wel zoals je hier kan zien.
Die is te hoog voor mij, ik zat met dat dillema de meeste bigtowers zijn 62,5cm dat zou mischien net passen. Heb nu een Cooler master stacker besteld deze is 53,6cm, en dat komt mooier uit :)

En dit heb ik bijelkaar gezocht via de site van n00bz0r
Afbeeldingslocatie: http://www.swas.nl/pics/wc.jpg
Ik weet niet of het was is zo.
Weet ook niet wat ik nodig heb, kwa T-verbindingen ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 19:09 ]

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:08:
[...]

Dat kan wel zoals je hier kan zien.
Oeps kan niet goed gelezen B)
zie edit

[ Voor 14% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-03-2006 19:17 ]

Verwijderd

je lijstje ziet er goed uit... op een paar kleine dingetjes na

radiateur hoeft niet van innovatek te zijn... er staat een veel goedkopere (~50euro) ook voor 2 12 cm fans.

fans moet je er ook los bij kopen.
net als de schroefverbindingen, ook los kopen...

maar even een schets over hoe je het wil inbouwen met alle waterkoelcomponenten en tel uit hoeveel schroefverbindingen je nog hebt.

je moet ook het goedje niet vergeten wat alg tegen gaat. *edit* zie net dat je dat al had :)

T verbindingen heb je meestal niet nodig.

je moet zorgen dat je 1 kring krijgt dus alles na elkaar

voorbeeld: pomp---radiateur---cpu---gpu---north/southridge---reservoir---en weer naar de pomp

en dan kom je uit op zo'n 12 tot 14 verbindingen :)

succes!

*edit 2* voor een kast... tja kijk naar een coolermaster stacker oid :) die zijn wel mooi :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tekheads.co.uk/images/coolermaster/stacker_fs.jpg

*edit3* moet echt beter gaan lezen want die had je al besteld

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe thnx man :)

maar wat ik nou nog steeds niet begrijp is die northbrige, is dat nou de chipset op de mobo of wat anders?

en ja die T verbinding had ik erbij gedaan omdat ik die ergens anders ook had gezien ik wist niet echt wat ik nodig had. Dus dacht gooi hem erbij voor de show. :P

En voor die radiateur moet ik nog ff kijken dan.

Morgen maar is schetsje gaan maken dan.

Heb je mss msn ofzo? mijne staat in ieder geval in me profile.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 22:19 ]

• BarrY A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45

BarrY A.

Two strokes never die...

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:16:
hehe thnx man :)

maar wat ik nou nog steeds niet begrijp is die northbrige, is dat nou de chipset op de mobo of wat anders?
hmmm...jij hebt een AMD mamaplank, dat betekent dat je chipset(naast je agp en pci-slotjes) de southbrigde is!!! De northbridge zit, zeg maar, ingebouwd in je processor. In een AMD zit een geheugencontroller ingebakken.

Bij een Intel processor zit geen ingebouwde geheugencontroller, maar heb je een (extra) chipset: De northbridge(daar istie dan)!! Die zit meestal onder de processor.

Tis een beetje verwarrend, want de één zegt chipset, de ander northbridge en de ander southbridge tegen de chipset op een AMD-bordje!!

Verwijderd

Swas... je bent toegevoegd op mijn msn

voor de radiateur: klik

*edit* zit ook in je irc kanaal onder de naam Xe|Mute

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 19:52 ]

Pagina: 1