HD Led brand geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 12:36
Hoi,

Mijn computer geeft geen beeld bij booten. Ook geeft hij geen foutmeldingen, zoals biepjes etc.
Wat er gebeurd als ik hem opstart:
- Powerled gaat branden
- HD led brand continu
- Geen biep
- Geen beeld
- CPU fan draait
- Als ik mijn IDE kabel van de DVD-speler losmaak kan ik hem open en dicht doen met de knop, zodra ik hem vastmaak niet meer.
- De blauwe ledjes op de kast gaan branden.
- Ik hoor geen HD opspinnen.

Ik heb al geprobeerd de configuratie zonder HD's e.d. op te starten maar dit hielp me niet, daarnaast heb ik opstart en hangproblemen FAQ gelezen.

Dit is mijn configuratie:
- Antec Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W,
- GigaByte GA-K8N51PVMT-9
- TwinMos 2GB DDR400-3200 Dual Channel 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5
- Hitachi Deskstar T7K250 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300 * 2
- AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
- Lite-On DVD-ROM 16P9S 16 X, 48 X, IDE, OEM, Zwart

Zou iemand weten waar dit aan ligt?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:25
Misschien dat de kabel op je moederbord niet helemaal goed vast zit?. Of dat de kabel verkeerd om zit?

• Eskimootje
Kabel verkeerd om lijkt me lastig zit zo'n pinnetje op, ook zonder IDE-kabel boot hij niet.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Zit je VGA onboard?
Zit die 4pins stekker (ben naam ff kwijt) linksboven nog aangesloten

Als het antwoord hierop 2x ja is dan mag ik je feliciteren met een defect moederbord

• Eskimootje
VGA is onboard, en de 4pins stekker was idd aangesloten.
Maar had al zo het vermoeden dat hij kapot was RMA is aangevraagd.

• Eskimootje
Bij het bedrijf waar ik het gekocht hebt zeggen ze dat het moederbord en de CPU in orde is.
Het geheugen heb ik nu zelf getest en werkt gewoon prima, ik heb nu echt geen idee meer waar het aan zou kunnen liggen? Enige wat nog zou kunnen zijn is de voeding, maar dan zouden de fans niet draaien, en de cd-rom la niet open en dicht moeten gaan.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 15:35

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heeft het ooit gewerkt? Of is het allemaal nieuw? Zit het goed gemonteerd, dus met de afstandsbusjes tussen het moederbord en de kast? Speaker aagesloten?

[ Voor 7% gewijzigd door ajhaverkamp op 13-03-2006 14:46 ]

This footer is intentionally left blank

• Eskimootje
Het heeft nooit gewerkt en is allemaal nieuw, en het zat goed gemonteerd (heb al vrij veel systemen zelf gebouwd maar dit was me nog nooit gebeurd). Krijg het idee dat ze mij voor de kosten van het RMA'en willen laten opdraaien. Volgens hun is het namelijk normaal dat een mobo niet piept tijdens het opstarten en er fouten zijn. Terwijl het moederbord gewoon aangaat.

Geen speaker aangesloten gehad, maar volgens het moederbord zelf zou deze ook moeten gaan piepen ipv praten, en de rest van de onderdelen is dus gewoon goed.

[ Voor 23% gewijzigd door Eskimootje op 13-03-2006 16:09 ]

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je zou kunnen proberen om de hardeschijf en dvdrom niet aante sluiten dus ook geen voedings kabel. En dan kijken of je wel beeld hebt en in de bios kan komen.

Probeer zo min mogenlijk aan te sluiten je kan bijvoorbeeld alleen de aan\uit knop vast maken op het moederbord en verder niks en dan kijken of je beeld krijgt.

• Eskimootje
Had ik al geprobeerd en helaas ook geen resultaat, moederbord geeft wel enig signaal omdat de dvd niet meer open kan als ik hem met de ide kabel aansluit als ik dit niet doe lukt dat wel.

Verwijderd

Eskimootje schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:12:
- HD led brand continu
- Als ik mijn IDE kabel van de DVD-speler losmaak kan ik hem open en dicht doen met de knop, zodra ik hem vastmaak niet meer.
- Ik hoor geen HD opspinnen.
Simpel, waneer het reset singaal hoog is van de moederbord, dan wileen de hardeschijven inderdaad niet opsinnen, cdrom drive open/dicht gaan en de hd led brandt dan contineu.

verschijnlijk is de resethoog doordat de reset knop ergens sluiting heeft, of een ander stuk hardware wat op de moederbord is aangesloten wat een hoog resetsingaal oplvererd. Mocht het niet helpen waneer je alles los heb gehaald dan moet je gewoon even gebruik gaan maken van de gerantie op de moederbord.

• Eskimootje
Ja maar bij de winkel zeggen ze dat het moederbord goed is, ga nu de rest ook maar terug sturen en dan zoeken ze het maar uit. Er zal vast wel iets kapot zijn, maar de vraag is wat.

Verwijderd

heb je al gekeken of het stekkertje van de reset knop niet verkeerd omzit of dat de resetknop de hele tijd in is gedrukt?

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
In mijn ervaring is 95% van de keer dat dit gebeurd onder deze symptomen dat de CPU niet goed op de socket is gemonteerd. Kijk daar eerst eens naar, dit is bij mij nog wel eens (vaak) het geval geweest. Haal daarbij eerst je koeler er af, tenzij je denkt dat de CPU ECHT goed gemonteerd zit, maar vaak kan je dat niet eens echt zien.

Als je het zo doet, kan je de koelpasta gewoon weer verspreiden, das niet zo'n probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Marf0rz op 14-03-2006 14:44 ]

If you can't beat them, buy them !

Verwijderd

Heeft het voorheen wel gewerkt?

test een 1 geheugenstrip...
idd cpu es checken....
reset bios es en probeer es opnieuw...
haal videoreep er eens uit en zet die dr dan eens opnieuw in....

alle ata kabels enz van mobo af voor je em aan probeerd te zetten.. .ook zinloze randapp niet aansluiten enz.....

Vaak helpt bios reset... of je bent een of andere duffe jumper vergeten.... kijk eens of je em op lagere snelheid wel aan het draaien krijgt.....

combinatie cpu/mobo wel goed? bios update?... toevallig geen 512 reepje in de buurt? probeer daar eens mee te boote.. enz enz. enz enz enz....
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:51:
heb je al gekeken of het stekkertje van de reset knop niet verkeerd omzit of dat de resetknop de hele tijd in is gedrukt?
normaal is dit gewoon een kort maak-contact.. geen idee wat voor reset jij hebt maar dit maakt dus gewoon geen hol uit....

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 14:15 ]

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb iets dergelijks gehad, opstarten, maar geen beeld, de oorzaak was toen dat de fan van de VGA-kaart niet draaide (door stof...). Doordat gedetecteerd werd dat de fan niet draaide startte er niks op. Misschien is het dat, of is je VGA-kaart defect...?

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Eskimootje
Had alle dingen al geprobeerd en de VGA-kaart zit onboard. Alles is nu bij de winkel dus kan het ook niet verder testen, ik zal de uitkomst van hun onderzoek laten horen, wanneer ik dit terugkrijg.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 14:04
voeding gecontroleerd? (andere voeding proberen)

kan namelijk zijn dat de voeding niet goed is.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:10
Ik denk dat je het beste even contact kunt opnemen met de leverancier van je PC dit riekt namelijk naar een moederbord probleem.

Verwijderd

Jumpers niet goed?

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ga er echt maar vanuit dat je moederbord kapot is.

Ik werk zelf in een reparatie winkel voor hard- en software problemen en dit heb ik echt al zovaak eerder gezien. Ik vind het ook nogal slechte service van de winkel waar je je PC hebt gekocht trouwens dat ze zoiets zeggen.

• Eskimootje
Ze zijn er uit; de voeding is kapot. Zal wel op een bepaalde lijn alleen geweest zijn, want er kwam wel power vandaan.
Pagina: 1