[FreeBSD} Courier-Imap probleem

Pagina: 1
Acties:

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 22:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Situatie is als volgt.

Aplicaties :Fetchmail, Procmail, Courier-Imap
Setup Type: Maildir-setup

Hoe verloopt het process :

Op mijn BSD machine haal ik mijn Mail op via fetchmail van mijn POP accounts, hierin laat ik alle accounts " pipen " in procmail. Procmail filtered puur op Spamassassin en dropped het daarna in ~/Maildir .

Probleem :

Het fetchen met fetchmail en het pipen door procmail/spamd gaat prima, de mail word ook succesvol afgeleverd in ~/Maildir. Als ik mijn Client ( kmail ) open op mijn machine zie ik ook netjes alle berichten staan in de verschillende sub folders. Nu heb ik Courier-Imap uit de port gecompiled en ook deze draait succesvol en hierop kan ik ook vanaf buiten/localhost inloggen met mijn user account.

Echter al ik via mijn laptop een email account opzet ( MS Outlook 2k3 ) met de imap server krijgt ik zonder problemen connectie, dit is ook zonder errors terug te zien in /var/log/maillog. De enige map die ik te zien krijg is mijn Inbox ( Hierin staat GEEN mail via de imap server maar via mijn client op de machine zelf dus wel ) ook krijg ik onder mijn mailbox niet de subfolders te zien met de daarbij behorende mails.

Hoe krijg ik het voor mekaar dat ik dus via courier-imap de zelfde folder structuur te zien krijg ( inclusief mails ) als met mijn client op de server ?

Mocht er meer informatie nodig zijn laat het even weten dan zal ik dit toevoegen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
niemand ?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

al eens een andere client geprobeerd?
Probeer thunderbird ofzo eens puur om te testen of het probleem niet in outlook zit.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Ook met Thunderbird werkt het niet, ik krijg het gevoel dat bevoorbeeld imap in een hele andere folder zit te kijken dan ~/Maildir

Verwijderd

Sorry ik had iets over het hoofd gezien :) . Je moet je inderdaad aboneren op de mappen. Ik had niet gelezen dat het systeem wel werkt in kmail :P

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 01:43 ]

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Op moment zit ik niet achter Windows, dus ik kan even voor je kijken. Maar volgens mij moet er een optie zijn om je te "abonneren" op alle mappen. Althans die is er onder Outlook Express wel, zie hier. Zonder deze optie door te lopen krijg ik hetzelfde als jij. Outlook leest meestal alleen INBOX en niet de onderliggende mappen. De mail staat vaak in INBOX.inbox, dus een submap van INBOX.
Ik denk dat je nog even goed in outlook moet duiken en anders kan je altijd /var/log/message doorspitten naar fouten. Maar gezien het feit dat Kmail alle mail vindt en outlook niet, denk ik dat het aan outlook ligt.

Koffie werkt echt!

Pagina: 1