[XP] Sneltoets My computer is My documents geworden*

Pagina: 1
Acties:

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 15:29
Die geweldige snelkoppeling naar My computer (windowstoets+e) opent sinds gister niet meer My computer maar My documents.
Opzich geen wereldramp, maar echt zinvol wordt de sneltoets er niet van.

Ik heb al de in de eigenschappen van windows verkenner het doel van %SystemRoot%\explorer.exe naar %SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, veranderd (zodat hij standaard alle schijfen laat zien), maar dit geldt alleen als ik die snelkoppeling open, niet als ik de sneltoets gebruik.

Weet iemand hoe ik dit terug kan veranderen? En hoe dit sowieso veranderd kan zijn?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:45
Heb je geen (toetsenbord)software geinstalleerd waar je dat zelf in kan veranderen? Misschien dat een toetsencombinatie hiervoor heeft gezorgd.

The devil is in the details.

• Erik070
heb wel logitech toetsenbord en software, maar dat staat er al sinds installetie van windows op.
Ik kan daar bijvoorbeeld aan de webcam knop explorer (my computer) toewijzen, maar ik maak liever gebruik van de sneltoets (is er na al die jaren routine geworden).

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
probeer eens met een system restore terug te gaan naar gisteren. Of is dit niet mogelijk om een of andere reden.

• Erik070
ik heb geen system restore aanstaan, is helaas dus niet mogelijk.

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Erik070 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:37:
ik heb geen system restore aanstaan, is helaas dus niet mogelijk.
spijtig,
Alhoewel ik betwijfel of het een oplossing is kan je het eens proberen met tweakUI (te dl van de microsoft website): bij explorer -> command keys en bij my computer zou 'perform the default action' moeten staan.
Verder zou ik voor alle zekerheid een spyware scan doen. Je weet maar nooit

• Erik070
in TweakUI gechecked, en de sneltoets voor My computer stond nog op default.
Hitman pro kon ook geen sporen van spyware of wat dan ook vinden.

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
*kick*

Iemand? Ik heb hetzelfde probleem, ooit met een vorige installatie ook dit probleem gehad. Bij windowstoets+E gaat hij dus naar Mijn Documenten en dat wil ik niet. (De snelkoppelingen met explorer-switches en parameters zijn me bekend, maar daar gaat het dus niet om...)
Pagina: 1