Ubuntu op Scsi Hdd.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer Ubuntu op een oude Proliant Ml 330 te installeren.
Maar wanneer ik het probeer te installeren krijg ik een paar errors dat hij mijn scsi hdd niet kan vinden.
( heb dit ook met Windows 2003 ondervonden ). bij de windows moest ik drivers installeren
( die ik niet kan vinden ) moet ik dit ook doen met ubuntu?

En weet iemand ze misschien te vinden ( de drivers )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Kan je wat meer info geven? Zoals welke SCSI controller heb je?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

als je ubuntu opstart kan je ook een kernel selecteren met extra scsi support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of bij het installeren voordat de kernel geladen wordt, even f3 drukken.. (ik weet niet of het bij ubuntu ook f3 is), maar laat dan een lijstje zien met meerdere kernel opties. kies daar een kernel met scsi support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het is alleen wel handig als we weten welke controller hij heeft.
Het is al een oude server en de kans is groot dat de goede module daarvoor niet meer beschikbaar is...

(ik had dat met een oude IBM PC server)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet wat voor scsi controller erin zit. ( zal het navragen )

op Hp.com:
drive controller
Integrated, single-channel Ultra2 SCSI.

Integrated , hihi, zit een enorme pci ( geloof ik ) kaart in met video en scsi ( en misschien nog wel meer ) in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Die kaart bevat waarschijnlijk ook een eigen cpu en is daardoor een volledige computerunit.
Het zou me niks verbazen als je moederbord geen geheugen/cpu heeft en dat de add-on kaart bepaald wat de server kan.

Kijk eens op die kaart of er een chip van adaptec (heel waarschijnlijk) op zit en post hier de gevens op die chip. Single-channel Ultra2 SCSI klinkt als een oude controller en waarschijnlijk werkt hij daarom op het moment niet. Maar als hij als native adaptec aangesproken kan worden, dan moet er nog wel een driver voor beschikbaar zijn in de meeste Distro's (ik had het "luxe" probleem dat mijn kaart 4 (!!!) controllers had met een PPC cpu die alles aanstuurde, daardoor zat ik vast aan de officiele IBM driver, die heel wat zeldzamer was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Dan zou je met het commando lspci moeten kunnen zien wat voor kaart het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op die scsi kaart zit geen cpu.

die zit gewoon op het moederbord. wel zit er een videokaart en een NIC in.
Pagina: 1