Hallo 
Ik ben voor een klant een dingetje aan het maken dat door middel van javascript meerdere plaatjes laat zien. Die plaatjes laadt php in een array die ik vervolgens in de javascript array plaats.
een linkje : klik (het kan even een paar seconden duren, voordat je het voorbij ziet komen hoor)
Nu werkt het opzich redelijk prima, alleen af en toe laat hij een kruisje zien. Ik zie maar niet waar het probleem licht.
Ik heb uiteraard mijn array bekeken, en telkens laadt hij gewoon de goede afbeeldingen in. Dus ik heb het vermoeden dat het in JavaScript zit.
mijn code:
de functie die hij aanroepts is een random 1e plaatje. Dit heb ik ook al weg gehaalt, maar had geen effect op de werking van dat ding.
ohja, de laatste waarde van de originele array was 'image', (note the comma). Deze heb ik weggehaald dus door middel van substr/strlength.
Wat zie ik over het hoofd?
Ik ben voor een klant een dingetje aan het maken dat door middel van javascript meerdere plaatjes laat zien. Die plaatjes laadt php in een array die ik vervolgens in de javascript array plaats.
een linkje : klik (het kan even een paar seconden duren, voordat je het voorbij ziet komen hoor)
Nu werkt het opzich redelijk prima, alleen af en toe laat hij een kruisje zien. Ik zie maar niet waar het probleem licht.
Ik heb uiteraard mijn array bekeken, en telkens laadt hij gewoon de goede afbeeldingen in. Dus ik heb het vermoeden dat het in JavaScript zit.
mijn code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <script language="Javascript"> var images1 = new Array(<?=$images1 ?>); //hierin alle plaatjes var images2 = new Array(<?=$images2 ?>); //hierin alle plaatjes var images3 = new Array(<?=$images3 ?>); //hierin alle plaatjes var i=0; var j=0; var k=0; function slide1() { document.theImage1.src = images1[i]; if(i<images1.length)i++; else i=0; setTimeout("slide1()",5000); } function slide2() { document.theImage2.src = images2[j]; if(j<images2.length)j++; else j=0; setTimeout("slide2()",5000); } function slide3() { document.theImage3.src = images3[k]; if(k<images3.length)k++; else k=0; setTimeout("slide3()",5000); } </script> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Untitled Document</title> <link href="stylesheet/stylesheet.css" rel="stylesheet" type="text/css"> </head> <body onLoad="slide1(); slide3(); slide2();"> <?php echo '[img]"'.$PHOTO->ShowRandomPicture($map1,[/img]';echo '[img]"'.$PHOTO->ShowRandomPicture($map2,[/img]';echo '[img]"'.$PHOTO->ShowRandomPicture($map3,[/img]'; ?> |
de functie die hij aanroepts is een random 1e plaatje. Dit heb ik ook al weg gehaalt, maar had geen effect op de werking van dat ding.
ohja, de laatste waarde van de originele array was 'image', (note the comma). Deze heb ik weggehaald dus door middel van substr/strlength.
Wat zie ik over het hoofd?
[ Voor 61% gewijzigd door gitaarwerk op 07-03-2006 14:44 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy