7800gt wachten op asus of leadtek pakken

Pagina: 1
Acties:

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb vorige week bij 4launch een pctje bij elkaar gezocht en besteld.

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz HT 1MB S939 Box
Antec Midi Tower PlusView II Perform. Plus ATX No PSU (zwart)
Asus A8N-SLI Deluxe nForce4 SLI, RAID, 2xGLAN
Corsair 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL2.5 Value
Creative Geluidskaart X-FI Xtreme Music 7.1 Retail
Hauppauge WinTV-PVR-350 Stereo
Maxtor 300GB SATA300 16MB FDB, 7V300F0
NEC DVD-/+RW ND-3550A 16x/16x/8x DL Bulk (zwart)
Zalman Chipset Koeler ZM-NB47J Northbridge
Zalman Powersupply ZM460B-APS 460W
Zalman Processor Koeler CNPS9500-LED AMD & Intel

en als video kaart

Asus Videokaart PCI-e GeForce 7800GT 256MB DDR3 2xDVI/HDTV

Helaas is die niet op vooraad :|
En een week later nog steeds niet.
Ook in andere webwinkels zag ik dat ze in preorder waren.
Nu wil ik natuurlijk het systeem zo snel mogelijk hebben.
Wat ik nu kan doen is gaan voor leadtek. en wel de:

winfast px7800gt tdh myvivo

Specs zijn zo ver ik kan zien het zelfde.
Maar ik zie hier maar weinig leadtek voorbij komen.

Is het nu verstandig om inplaats van de asus kaart over te stappen naar de leadtek of toch nog ff wachten.?

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Verwijderd

Heb je zelf al gezocht? naar de specs etc?

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:45:
Heb je zelf al gezocht? naar de specs etc?
Jja dat zij ik al.
Deze zijn gelijk aan elkaar.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Verwijderd

hmmm maar je moet alleen niet op dit forum erop aangaan, zoek anders even naar de leadtek kaart via google naar reviews ect. dat moet denk ik wel een hoop kunnen verhelderen lijkt mij :)

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 19:28
Ik heb zowel ervaring met Asus als Leadtek kaarten, en Leadtek is een zeer degelijk A-merk. Gewoon voor die Leadtek gaan zou ik zeggen.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
Payne schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:18:
Ik heb zowel ervaring met Asus als Leadtek kaarten, en Leadtek is een zeer degelijk A-merk. Gewoon voor die Leadtek gaan zou ik zeggen.
Hier kan ik 100% achter staan. Ik heb zowel Asus als Leadtek videokaarten gehad, en de een doet niet onder voor de ander.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb zelf de EN7800GT (Asus dus) en vind dit niet echt een aanrader. Tot deze conclusie kom ik op basis van de volgende zaken:
- Erg slechte support van Asus
- Brakke meegeleverde software
- Incompetente fan die niet werkt zoals Asus support meld dat ie moet werken.

Er loopt een topic (kan even zo snel het linkje niet vinden) waarin meerdere mensen soortgelijke problemen ondervinden. Asus levert bij deze kaart de Asus smartdoctor om de fan snelheid te regelen (hard nodig want zonder deze regeling draait de fan hier in 2 pc's continu op ongeveer 28% en zal ie nooit harder gaan draaien). Asus smartdoctor is ontzettend instabiel en onbetrouwbaar. Navraag bij Asus Duitsland (want Asus Nederland ondersteund de kaart niet) leerde mij dat Asus Smartdoctor wel is meegeleverd maar ook niet gesupport is voor deze kaart. Krijg je problemen met de kaart dan kan dit echt een probleem zijn gezien de support van Asus op dit vlak om te huilen is.

Ik heb inmiddels al de 2e EN7800GT kaart en ook deze gaat retour wegens problemen met de fan op de kaart.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

ik heb nergens last avn met mn videokaartje, en ik heb precies dezelfde

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:58:
ik heb nergens last avn met mn videokaartje, en ik heb precies dezelfde
Paar vraagjes:

- Gebruik je smartdoctor of welke andere vorm van fan control?
- Past de grafische kaart automatisch de fanspeed aan bij het laden van de driver (volgens Asus is dit niet de correcte manier van functioneren)
- Past de grafische kaart automatisch de fanspeed aan bij belasting (dus zware 3d toepassingen etc)?
- Welk moederbord gebruik je in combinatie met de grafische kaart?

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Topicstarter
En leadtek heet hier dus geen probleem mee ?

• Bor

Bor

Mr-Beamer schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:41:
En leadtek heet hier dus geen probleem mee ?
Geen idee, ik heb niet gehoord van dit soort problemen met de Leadtek 7900GT maar wel van meerdere mensen met dezelfde problemen met de EN7800GT.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:21:
Ik heb zelf de EN7800GT (Asus dus) en vind dit niet echt een aanrader. Tot deze conclusie kom ik op basis van de volgende zaken:
- Erg slechte support van Asus
- Brakke meegeleverde software
- Incompetente fan die niet werkt zoals Asus support meld dat ie moet werken.

Er loopt een topic (kan even zo snel het linkje niet vinden) waarin meerdere mensen soortgelijke problemen ondervinden. Asus levert bij deze kaart de Asus smartdoctor om de fan snelheid te regelen (hard nodig want zonder deze regeling draait de fan hier in 2 pc's continu op ongeveer 28% en zal ie nooit harder gaan draaien). Asus smartdoctor is ontzettend instabiel en onbetrouwbaar. Navraag bij Asus Duitsland (want Asus Nederland ondersteund de kaart niet) leerde mij dat Asus Smartdoctor wel is meegeleverd maar ook niet gesupport is voor deze kaart. Krijg je problemen met de kaart dan kan dit echt een probleem zijn gezien de support van Asus op dit vlak om te huilen is.

Ik heb inmiddels al de 2e EN7800GT kaart en ook deze gaat retour wegens problemen met de fan op de kaart.
Ik heb zelf een EN7800GT, deze draait op 28% bij 2D en 43% in 3D op goede temperaturen. De fan speed kan ik zelf veranderen in RivaTuner, dit levert hier absoluut geen problemen op.

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:52
Ondanks de naam anders doet denken is Leadtek een goed A-Merk hoor.

(de naam ..tek doet me gelijk aan b-merken denken namelijk)..

• Bor

Bor

rippance schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:43:
[...]

Ik heb zelf een EN7800GT, deze draait op 28% bij 2D en 43% in 3D op goede temperaturen. De fan speed kan ik zelf veranderen in RivaTuner, dit levert hier absoluut geen problemen op.
Dan heb jij hetzelfde "probleem als ik". De fan draait bij mij ook op 28% bij 2d en 43% in 3D. Dit is niet zoals het zou moeten werken volgens Asus. Ik merk dat ook goed want bij 43% fan speed word de GPU gewoon te warm onder zware belasting. Hierdoor loopt de applicatie, maar ook vaak de complete PC vast. Ook ik gebruik Rivatuner (wat overigens ook niet supported is natuurlijk) om de fanspeed omhoog te gooien. Ik wil echter niet afhankelijk zijn van een 3rd party tool voor het correct functioneren van de grafische kaart. Volgens Asus zou de fanspeed niet omlaag moeten gaan. Dat is mij meerdere malen bevestigd door Asus Duitsland.

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-08 19:03
Bor de Wollef schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:47:
[...]

Dan heb jij hetzelfde "probleem als ik". De fan draait bij mij ook op 28% bij 2d en 43% in 3D. Dit is niet zoals het zou moeten werken volgens Asus. Ik merk dat ook goed want bij 43% fan speed word de GPU gewoon te warm onder zware belasting. Hierdoor loopt de applicatie, maar ook vaak de complete PC vast. Ook ik gebruik Rivatuner (wat overigens ook niet supported is natuurlijk) om de fanspeed omhoog te gooien. Ik wil echter niet afhankelijk zijn van een 3rd party tool voor het correct functioneren van de grafische kaart. Volgens Asus zou de fanspeed niet omlaag moeten gaan. Dat is mij meerdere malen bevestigd door Asus Duitsland.
Dan lijkt het me toch echt een probleem met de kaart...
Ik heb deze problemen niet en mijn kaart werkt probleemloos.
Ik gebruik geen speciale 3rd party tools alleen de driver.

Het enigste wat overeenkomt met jou problemen is dat de fan pas zachter gaat draaien zodra de driver geladen wordt (als ik in windows kom).

[ Voor 9% gewijzigd door GeniusJennis op 07-03-2006 18:52 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-08 10:26

Piggen

Lekker bakkie

blup schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:46:
Ondanks de naam anders doet denken is Leadtek een goed A-Merk hoor.

(de naam ..tek doet me gelijk aan b-merken denken namelijk)..
Wat dacht je van AsusTek? ;)

Enfin, zoals iedereen al zei doet Leadtek niets onder voor Asus.

Verwijderd

Als je heel slim bent wacht je nog een weekje op een 7900 GT... Als je nog een week kan wachten uiteraard :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die moeilijk doen over bepaalde merken bij videokaarten.
bijna alle kaarten die tegenwoordig uitkomen zijn zo'n beetje hetzelfde.
zitten meestal alleen wat andere stickertjes op, of een andere koeler terwijl de rest van de kaart gewoon hetzelfde is.
heb hier trouwens een leadtek 6800ultra, en heb al eerder leadtek gehad en asus en msi enz..

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
chucky666 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:51:
ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die moeilijk doen over bepaalde merken bij videokaarten.
bijna alle kaarten die tegenwoordig uitkomen zijn zo'n beetje hetzelfde.
zitten meestal alleen wat andere stickertjes op, of een andere koeler terwijl de rest van de kaart gewoon hetzelfde is.
heb hier trouwens een leadtek 6800ultra, en heb al eerder leadtek gehad en asus en msi enz..
't is een feit dat 98% van de grafische kaarten tegenwoordig opgebouwd wordt volgens het referentie-ontwerp van de chipfabrikant. In theorie zijn dus alle kaartjes gelijkwaardig: even snel en even betrouwbaar.
Maar er zijn wel degelijk verschillen. Allereerst in de geïmplementeerde features (TV-OUT, 2x DVI om een paar voorbeeldjes te noemen). Maar ook, en eigenlijk vooral, in de kwaliteit van de componenten. De componenten is die electronica-zooi, de koeler en de aansluitingen. Alledrie zijn dus onderhevig aan kosten/baten beslissingen van de producent. Als gevolg kan je dus wel degelijk stellen dat B-merken "slechtere" kaarten maken (lees maar eens een test van C'T (niet het bencmarkgedeelte, maar de signaalkwaliteit ;) ) Ook is de duurzaamheid van de componenten bij B-merken doorgaans lager. Dit hoeft geen aankoopbeslissing te funderen aangezien de meeste kaarten toch vervangen worden nog lang voor ze "versleten" zijn.
De kwaliteit van de koeler wordt dan dus een belangrijk element. Praktijk wijst immers uit dat veel van de standaard ventilatortjes het na een paar jaar al opgeven. Daarnaast is er al een groot verschil in kwaliteit bij aanschaf: regelbaar, groot, klein, geruisloos, fanless,...

@TS: leadtek is een prima (A-)merk hoor ;)
Pagina: 1