Apple Airport Express: Verbinding van PC valt weg

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-04 14:04
Ik heb een probleem met mijn draadloze netwerk:

Ik heb achter mijn router een Airport Express gehangen (http://www.apple.com/airportexpress/)
Opzich werkt deze Airport prima, maar om het kwartier valt de verbinding naar mijn desktop pc in de computerkamer weg... Dit is tamelijk irritant omdat al mijn downloads worden afgebroken en ik telkens opnieuw moet inloggen op MSN...

Ik heb ook een laptop met een draadloze netwerkkaart en deze werkt probleemloos!

Meestal is het signaal goed (4 van de 5 streepjes) en de snelheid blijft stabiel op 54 Mbps.

Het lijkt dus niet aan de signaal sterkte te liggen...

Hoe kan het dan dat ik toch om de haverklap mijn verbinding tijdelijk verlies? :'(

• Vlassie1980
#SCHOP#

Edit:Oeps iets te vroeg :X

[ Voor 82% gewijzigd door Vlassie1980 op 08-03-2006 12:27 ]

Verwijderd

Zet ruisonderdrukking eens aan, dat wil wel eens helpen met die airport dingen ik heb er zelf ook een paar hier hangen.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:55
Mijn vrouw heeft een vergelijkbaar probleem ook met haar HP laptop. M'n iBook en Powermac hebben nergens last van, maar haar laptop kan op willekeurige tijdstippen nogal eens problemen hebben met het surfen. Een vlugge herstart van haar Wifi kaart (zit een handig knopje voorop) verhelpt dat gelukkig snel. Windows zelf geeft tijdens die problemen _wel_ aan dat de verbinding gewoon nog op is en MSN en mail doen het ook nog gewoon.

Ik heb helaas nog geen tijd genomen/gehad om het probleem echt te trouble shooten. Dus ik weet ook nog niet of het aan de AE ligt, haar laptop, de browser of aan Windows.

Wierde poep, jo!

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Hallo,

welke wireless kaart (of USB dongle) heb je in de PC zitten ? Je netwerk is beveiligd neem ik aan ? Het probleem hoeft niet de Airport Express te zijn, maar kan ook te maken hebben met de Windows Wireless Zero Configuration service, probeer deze eens uit te zetten en de meegeleverde drivers van de wireless kaart te gebruiken...

• Vlassie1980
Ik heb er een sitecom draadloze netwerkkaart inzitten.

Mijn netwerk is uiteraard beveiligd, ik zal vnv wel eens kijken naar de ruisonderdrukking.

• Vlassie1980
Update: Ik heb een beetje zitten spelen met de instellingen van de airport:

- Diverse kanalen geprobeerd
- Ingesteld op 802.11G (Stond ok 802.11B en 802.11G)
- Multicast Rate aangepast
- Transmitter Power aangepast

* De ruisonderdrukking waar Qorne het over had heb ik in de instellingen van de Airport niet kunnen vinden.

Ik ben nu constant mijn verbinding aan het pingen, wat me opvalt is dat mijn laptop in verhouding iets hogere pings heeft meer veel lagere uitschieters :? De hoogste uitschieter was een ping van 250 ms.

Bij mijn desktop zijn de pings meestal nog iets lager maar de uitschieters zijn soms wel 1800 ms :(
Een enkele keer komt er een time out voor...

Heeft iemand nog andere suggesties?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Het zou evt. te maken kunnen hebben met het feit dat het antennetje niet lang genoeg is om achter de pc kast vandaan te komen.
Nu heb ik niet al te veel goede ervaringen met sitecom wireless, maar dat terzijde.

Probeer eens te kijken of je van iemand een antennetje kunt lenen dat aan een los kabeltje zit, en op een pootje staat, zodat je de antenne ergens anders neer kunt zetten.

Kijk ook eens of er instellingen mogelijk om evt. stabiliteit boven snelheid te kiezen, want windows prefereert 'snelheid' boven stabiliteit (zal dus in 54 MBit modus blijven draaien, terwijl die misschien beter terug kan schakelen naar 30 ofzo)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Vlassie1980
Anti-XP schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:53:
Het zou evt. te maken kunnen hebben met het feit dat het antennetje niet lang genoeg is om achter de pc kast vandaan te komen.
Nu heb ik niet al te veel goede ervaringen met sitecom wireless, maar dat terzijde.

Probeer eens te kijken of je van iemand een antennetje kunt lenen dat aan een los kabeltje zit, en op een pootje staat, zodat je de antenne ergens anders neer kunt zetten.

Kijk ook eens of er instellingen mogelijk om evt. stabiliteit boven snelheid te kiezen, want windows prefereert 'snelheid' boven stabiliteit (zal dus in 54 MBit modus blijven draaien, terwijl die misschien beter terug kan schakelen naar 30 ofzo)
Even een update van de situatie:

Ik heb van een collega een Dell Truemobile 1180 wireless USB adapter kunnen lenen.
Aangezien dit een 802.11b adapter is heb ik de snelheid teruggeschroefd.

Drivers staan goed geinstalleerd maar ik krijg geen verbinding, heb in het Base Station ook al een nieuwe ID aangemaakt. (Waarschijnlijk MAC-adressen in Apple-taal)

Dit alles wil allemaal dus niet helpen, heb ook de Airport al meerdere malen gereset...

• Vlassie1980
#SCHOP#

• Vlassie1980
Update van de situatie:

Ik heb van een collega een Linksys WRT54GS Router te leen gekregen om te kijken of de problemen veroorzaakt worden door de Airport Express.

Ik heb echter nog steeds het probleem met het wegvallen van de verbinding, als ik in de DOS command prompt ga pingen krijg ik veel time-outs en soms zelfs hardwarefouten.

Ik maak gebruik van deze wireless netwerk kaart: http://www.sitecom.nl/dri...ductid=313&version=V2;001

Ik heb ook al geprobeerd om de Wireless Zero Configuration uit te schakelen want die zou misschien ook voor het probleem kunnen zorgen, dit maakt vrijwel niets uit.

Heeft er iemand nog andere suggesties?
Pagina: 1