Twee WRT54GC Linksys routers draadloos met elkaar verbinden

Pagina: 1
Acties:

• oprins
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-02-2025
Ik heb 2 Linksys WRT54GC routers met daaraan externe antennes.
Die wil ik eigenlijk als volgt aan elkaar koppelen, zodat er 1 lokaal
netwerk ontstaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.uitslagen.nl/config.gif

Hoe dien ik dit te configureren in de routers. Ik heb al verschillende
opties geprobeerd, maar kan draadloos geen contact krijgen. Plaats
ik een kabel tussen de routers, dan werkt het wel correct.

Elke hulp is welkom.

Verwijderd

Gebruik WDS. :)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Of die tweede router als client bij de eerste laten inloggen (zal even schetsje maken wat ik bedoel :))
Overigens een echt goede vraagstelling, heel mooi met het plaatje.
Meestal met zulke vragen is het maar gokwerk, maar dit is echt mooi! 8)

edit: Laatmaar, waarschijnlijk is het wel duidelijk, ik weet niet meer hoe ik het wou tekenen...

Gaat erom dat je normaal een pc draadloos aan een AP laat verbinden, nu laat je dat tweede AP net zo werken, dus als 'client mode' op het eerste AP.
Weet niet of het werkt, en WDS is waarschijnlijk beter. Maar bovenstaande manier werkt iig :)

[ Voor 43% gewijzigd door DarthPlastic op 07-03-2006 15:48 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• oprins
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-02-2025
WDS is op een Linksys WRT54GC standaard niet aanwezig.

Als ik via Google zoek, blijkt dat ik geen andere firmware dan van Linksys kan installeren op deze router.
Is dit correct of heeft iemand anders een oplossing?

Verwijderd

Dat ligt er maar net aan, als je een versie 5 hebt gaat het sowieso nu niet lukken omdat versie 5 draait op vxWorks. Eerdere versies draaien op Linux, daar kan het wel mee.

Fun fact, vxWorks werd gebruikt in een Mars-robot die spontaan het bijltje erbij neergooide door een bug in vxWorks. Dus kijk maar uit met je v5. ;)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:34:
Dat ligt er maar net aan, als je een versie 5 hebt gaat het sowieso nu niet lukken omdat versie 5 draait op vxWorks. Eerdere versies draaien op Linux, daar kan het wel mee.

Fun fact, vxWorks werd gebruikt in een Mars-robot die spontaan het bijltje erbij neergooide door een bug in vxWorks. Dus kijk maar uit met je v5. ;)
OT:
en zo voelt die WRT54G ook aan.
tis maar goed dat de accu's van die marsrover leeg zijn geraakt anders uhm een duur projectje naar de maan zogezegd.
success met je marsrover! :)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1