[netwerk via stroomnet]Algemene vragen

Pagina: 1
Acties:

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-04 16:11
Ik heb geen ervaring met een netwerk via het stopcontact, daarom deze vragen hieronder.

Ik kwam onlangs de producten van Devolo tegen. De bedoeling moest ik dit hier gaan gebruiken, is om een extra access point verder weg te kunnen plaatsen van het bekabelde netwerk.
Tot nu toe werd de access point gekoppeld met een switch, op het bedrade netwerk waar ook oa al een wireless router in zit verwerkt.

Nu zou het de bedoeling zijn deze access point verder weg op te stellen, zonder dat er netwerkkabel nodig is naar het vaste netwerk. Repeater vertraagd alleen maar, dus vind ik geen goede optie.

Ik las nu al dat dat de producten van Devolo nu een adapter bevatten die tot 85 Mbit doorvoer voorzien.

Nu heb ik hier toch enkele vragen over:

a) werken deze producten op een 3 fasennet (3x 380 V + nulleider). Of moeten de adapters dan op dezelfde fase verbonden worden?
b) In hoeverre is 85 mbit een betrouwbare waarde? Of mag dit ook met een korrel zout genomen worden? Zolang de ap (een wap54g van Linksys) voldoende doorvoer heeft naar het vaste netwerk via het stroomnet lijkt er mij geen probleem.

alvast bedankt ;)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Volgensmij is een vereiste dat de 2 aparaten op de zelfde fase zitten ja.

Aangezien een 3fase niet met elkaar in contact staan, is er dan nooit spraken van een communicatie.
Leg je L1 en L2 maar eens tegen elkaar, dan knalt de handel er uit.

Edit: Heeft die linksys niet de mogelijkheid om de antenne's te vervagen? Nu weet ik niet wat die netspanning-adapters kosten, maar als je nu gewoon 2 20dB antenne's erop zet, kan je ook een flink bereik krijgen.

PS: 3fase = 3x 240, en niet 3x 380 :P

Edit2: Als ik die producten staat er bij: household power supply. Denk dat je dit in een bedrijf over meerdere fases gewoon kan shaken.