Toon posts:

wireless network problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb een belkin draadloze router en een linksys draadloze pci-kaart.
als ik verbinding heb tussen deze twee staat de signaalsterkte op goed. het probleem is dat de verbinding tussen deze twee regelmatig uitvalt en moet ik mijn verbinding weer herstellen (aan-uit schakelen van de netwerk kaart.) Is er iemand die mij kan vertellen waar ik het probleem moet zoeken.
bezoeken aan verschillende winkels heeft niets op geleverd.

alvast bedankt,

mvg jpauwels

Verwijderd

Hallo,

er zijn verschillende mogelijke oorzaken voor jouw probleem. Is jouw netwerk beveiligd ? Zo niet, kijk dan even in de lijst van beschikbare draadloze netwerken, als er andere netwerken zichtbaar zijn, dan zou het kunnen dat er iemand gebruik maakt van jouw bandbreedte. Het is sowieso aan te bevelen om een draadloss netwerk altijd te beveiligen.
Je kunt ook een ander kanaal uitproberen (bijv. 1,11, of 13).
Mogelijk is ook, dat er zogenaamde interferentie is van bijv. mobiele telefoons of een elektrische leiding.
Verder zou je ook kunnen proberen om de Windows Wireless Zero Configuration service uit te zetten, en de Linksys PCI kaart handmatig met de bijgeleverde drivers te installeren. Om de service uit te zetten ga je naar ´Start --> Uitvoeren´ --> services.msc --> OK, de Wireless Zero Configuration service staat bijna onderaan de lijst.
Uiteraard zou je ook nog kunnen kijken of er op de Linksys en Belkin websites nieuwe drivers of firmware beschikbaar zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd wat je net geschreven hebt maar het is niets veranderd. heb je nog mere iedeen?