Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanvullende beveiliging PC met encrypted container

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 20:17
Het idee: Ik wil bezig gaan met een artikel waarbij medische en dus vertrouwelijke gegevens nodig zijn. Foto’s van mensen die nog niet onherkenbaar zijn gemaakt moeten bewerkt worden.

Beveiliging nu: Ik maak gebruik van Bestcrypt van Jetico en heb alle data in een beveiligde container gegooid. Jetico adviseert om alle programma’s die je nodig hebt in deze container te installeren. Dit is met programma’s zoals word en PS niet echt handig en dus ook niet gedaan.

Vraag: Als ik een word-document open, of een afbeelding met Irfanview of PS, waar wordt deze data of de referenties hiernaar nog meer opgeslagen in Windows XP Pro. Behalve de cache welke nu encrypted is, moet ik nog meer plaatsen wissen na een werkdag?

Een verwijzing naar een tutorial is ook voldoende.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mogelijk worden er ook delen van de data opgeslagen in het windows swap bestand. Je zou dus een policy setting kunnen maken dat de swapfile gecleaned moet worden bij het afsluiten. Hoe dat moet is wel met de search of google te vinden. Afhankelijk van hoe paranoia je bent zou je dit met een military grade - wipe util moeten doen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• honey
Dit is standaard al zo met Bestcrypt. Met de cache hierboven bedoelde ik de swapfile van Windows. Bedankt voor de opmerking.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
In PhotoShop kan je je scratchdrives aanpassen. Stel je hebt nu een virtuele gecodeerde drive gemaakt, laat dan de PhotoShop scratchdisk daarnaar verwijzen.

Edit -> Preferences -> Plug-ins & Scratch Disks

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Let op dat je overigens backups maakt van de container. Bestcrypt is helaas niet de meest betrouwbare software is mijn ervaring. De container wil nog wel eens beschadigd raken waardoor hij onbruikbaar word. Waarom kies je overigens voor Bestcrypt en niet voor een gratis open source toepassing als Truecrypt?

Om van het hele "probleem" af te zijn kun je ook kijken naar toepassingen die de gehele schijf kunnen encrypten.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 07-03-2006 16:25 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• honey
@Bor: Bestcrypt was een van de eerste die ik tegenkwam. Het leek me een degelijk programma en de prijs viel wel mee. Containers leken me handig omdat die gemakkelijk te backuppen zijn (wat ik ook doe). Een gehele hardeschijf lijkt mij nog wat 'eng'. Als dat fout gaat ben je meteen veel meer kwijt. Ook heb ik niet zoveel ruimte nodig.

Bedankt.

• honey
Een kleine bump.

Als ik het goed begrijp hoef ik verder niks te doen dan enkel te cache te wissen van Windows en eventueel van de programma's waarmee ik werk.

Ik hoorde dat Win XP zo onveilig was met privacy gevoelige gegevens, maar dat lijkt dus wel mee te vallen. :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

honey schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:42:
Een kleine bump.

Als ik het goed begrijp hoef ik verder niks te doen dan enkel te cache te wissen van Windows en eventueel van de programma's waarmee ik werk.

Ik hoorde dat Win XP zo onveilig was met privacy gevoelige gegevens, maar dat lijkt dus wel mee te vallen. :?
*SGOP*

Wees alleen wel voorbereid op een lekker lange afsluittijd terwijl je pagefile overschreven wordt.
Je kan je natuurlijk ook afvragen of het uberhaupt nut heeft om "clear pagefile @ shutdown" te gebruiken.

1) je moet allereerst de pagefile zelf te pakken krijgen.

Wat heb je daarvoor nodig? Of een dikke upload met een RAT om de file over te trekken, of fysieke toegang tot de HDD.
En als je fysieke toegang hebt dan is je probleem gewoon niet software technisch op te lossen.

2) Ok, ik heb je pagefile. En dan?

Tussen alle gobbledigook mag ik dus op bytelevel uit gaan lopen vissen welke data wel en welke data niet interessant is. Op een pagefile van gemiddeld 1GB.
Ik kan nuttiger technieken bedenken om aan je data te komen (die eerder genoemde remote access trojan met keylogger + datasniffer).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

^^ Goed punt.

Als je veilig wilt zijn, zou ik het anders doen en simpelweg geen internet- of LAN toegang hebben op de PC waarop je werkt. Als je wel wilt kunnen printen en bestanden wilt kunnen ophalen vanaf net of lan, zou je bijv. kunnen werken vanuit een VMWare (of VirtualPC oid) image. Da's hoe dan ook een stuk veiliger dan de gemiddelde huisarts met een PC waar ook illegaal geleechte spelletjes op staan :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• honey
Mijn pagefile is standaard encrypted (met BestCrypt) en ik merk niet veel van een ‘performance drop’. Veel spelletjes doe ik niet, enkel WoW. Heb goede firewall etc. Dus dat zit wel goed (genoeg).

Het is meer wanneer mijn PC wordt gestolen. Zou het lullig vinden als er dan veel patiënten gegevens op straat liggen.

Bedankt voor alle opmerkingen tot nu toe. :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even voor de goede orde: ik doelde niet op jou met die illegale games, dat is persooniljke ervaring bij anderen.

Goede firewall: dat werkt m.n. goed voor binnenkomend verkeer terwijl een trojan naar buiten gaat en indien besmet gewoon de decrypted files kan uploaden.

Maar goed, het is zo al bovengemiddeld beveiligd, geloof ik :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1