samba 3 en winxp pro x64

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hola,

momenteel draai ik slackware 10.2 met samba 3.0.20. heel mooi smb.conf ingericht en alles fantastisch! shares opgesteld en ook benaderbaar vanuit mijn 32 bit clients in mijn netwerk. super!

ook ben ik in het bezit van een xp pro x64, en daar houdt het al op.

net als op andere clients doe ik: net use x: \\192.168.0.1\pava. op mijn windows xp pro x64 machine ben ik ingelogd met een account die bevoegd is om de share te benaderen. in principe doe ik het zelfde als op mijn 32 bit windows clients, maar de x64 wil niet. kijk:

System error 53 has occurred.

The network path was not found.

dat is nou wat ik bedoel! op beide pc's is geen firewall geinstalleerd, ook de standaard windows firewall is uit. pingen levert geen problemen op.

uit frustratie heb ik een nieuwe gestripte smb.conf opgesteld:

[global]
workgroup = WORKGROUP
security = user
printable = no
read only = no
encrypt passwords = yes

[homes]
browseable = no
writable = yes

[pava]
path = /pava
wide links = yes
follow symlinks = yes
max connections = 2
hosts allow = 192.168.0.1 192.168.0.2
hosts deny = All
browseable = yes
writeable = yes
valid users = pava
force group = pava
invalid users = All
read list = pava
write list = pava
create mask = 0640
directory mask = 0750

op andere fora is deze vraag ook gesteld, maar ik heb er nog geen concreet antwoord op gevonden.. ook hier niet.

wie kan mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Kun je wel pingen vanaf de client naar de server? en geeft hij dezelfde foutmelding wanneer je via netwerkomgeving erheen browsed?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja en nee.. pingen lukt wel zoals beschreven, maar browsen lukt momenteel niet. is met deze config denk ik ook niet mogelijk.

heeft iemand anders misschien nog een oplossing? kan het zijn dat winxp pro x64 niet compatibel is met samba 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zitten de xp machines in de zelfde workgroup ? heb zoiets een keer gehad dat hij daardoor niet benader was... Kon alleen verbinding krijgen door \\ip.van.server welke ip adressen hebben de xp machines ??

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja beide pc's zitten in de zelfde workgroup.. (WORKGROUP) ip adres van de slackware pc is 192.168.0.1 en van de xp x64 pc is 192.168.0.2. zit naar mijn idee ook geen fout in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

met winxp pro x64 heb ik nog geen problemen gehad en gebruik het toch ook al een tijdje met samba op een debian stable (zo goed als alles virgin).

Hier heb je m'n samba config:
http://bbox.homelinux.net:4000/~blacky/smb.conf

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kijk! dat is natuurlijk al goed nieuws dat het bij jou werkt. ik heb meteen je smb.conf overgezet, een beetje aangepast.. nog steeds geen werkende shares! het zelfde probleem treedt nog op. de shares zijn vanuit xp 32 bit te bereiken, maar niet vanuit xp64.. RAAR

overigens met smbclient zie ik de x64 pc wel staan.. ik probeer wel verder... misschien een windows instelling?

oh ja en welke sambe versie gebruik je?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 08:51
Ik draai hier ook XP 64-bit en mijn shares op mijn debain server kan ik ook gewoon bereiken.

Debian stable bevat momenteel versie 3.0.14a van samba. Heb je niet met bijv nLite een install cd gemaakt en teveel weggehaald, of gewoon een benodigde service niet draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20
netbios over tcp heb je natuurlijk draaien ;)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1