Toon posts:

probleempje met videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nog een oude geforce 4 mmx 440 64 mb

Deze heeft altijd goed gewerkt op 64 mb geheugen

Nu heb ik een tijdje geleden mijn pc opnieuw geinstalleerd.Nu geeft mijn videokaart
aan dat die maar op 32 mb werkt..Dit terwijl die altijd op 64 heeft gewerkt..

Dit geeft die al aan als ik mijn pc opstart ,dus voordat ik de bios in kan

In de bios staat de agp size op 64 mb en ik heb de nieuwste driver gedownload wat ook niet helpt.

Iemand een idee waarom dit ineenkeer is veranderd.staat er iets verkeerd ofzo

Greetz Melvin

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 08:43
Weet je heel zeker dat hij eerst 64 MB had?

Enige wat ik me voor kan stellen is dat je er een 32 MB bios in hebt geflasht.

Edit:
Overigens klinkt de combinatie Geforce 4 MX 440 en 32 MB mij een beetje vreemd, naar mijn weten hebben die minimaal 64 MB.

[ Voor 35% gewijzigd door GH45T op 07-03-2006 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
en daar heeft hij ook altijd gewoon op gewerkt (64 mb) en dat weet ik 100% zker..dat zijn voorzover ik weet ook de laagste mmx 440 kaarten

ik heb verder nix gedaan met me bios. vind het zelf ook een vreemd verhaal maar het is echt waar. ik heb toevallig eergister een diagnose gedraaid van een spel en daar gaf die dus ook 32 mb aan :S

Melvin

• GH45T
Ik weet wel dat er low profile Geforce 4 MX 440 kaarten zijn met een gehalveerde geheugenbus.

Het lijkt me stug maar het zou kunnen zijn dat de helft van je geheugenchipjes niet meer werken en de kaart dus de halve geheugenbus ziet en ook maar de helft van het geheugen gebruikt.

Nogmaals, ik zou het vreemd vinden als dit het geval is.

Het is dat ik het jammer vind om hardware te slopen maar anders zou ik thuis wel 2 modules van mijn werkloze Geforce 4 MX afslopen :P

Verwijderd

Topicstarter
haha ja dat snap ik.. 8)7

ja ik zat daar zelf ook al aan te denken dat het geheugen het heeft laten afweten. Vond het alleen beetje raar dat ik het dan pas opmerkte na een herinstall van mijn pc.

Iedergeval bedankt voor je hulp

Melvin

• GH45T
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:39:
haha ja dat snap ik.. 8)7

ja ik zat daar zelf ook al aan te denken dat het geheugen het heeft laten afweten. Vond het alleen beetje raar dat ik het dan pas opmerkte na een herinstall van mijn pc.

Iedergeval bedankt voor je hulp

Melvin
Het maakt denk ik ook vrij weinig uit zolang je geen gekke dingen in je beeld krijgt. Snel zijn die beestjes sowieso niet en ook 32 MB moet voor een dergelijk kaartje genoeg zijn :)
Pagina: 1