Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vodafone eist jaar abo-kosten...

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het volgende is er aan de hand:

Een vriend van me heeft iets meer dan 'n jaar geleden een Vodafone-abbo afgesloten bij een PhoneHouse-vestiging. Allemaal leuk en aardig. Abbo afgesloten van (hij dacht) 2 jaar, mooie mobiel erbij uitgezocht, kreeg nog 'n bonus terug als hij z'n oude mobiel inleverde. Naja alles koek en ei.

Werd hij vorige week opgebelt door de Vodafone Klantenservice van: 'Meneer uw abbo is afgelopen, u mag een nieuw toestel uitzoeken bij 'n abbo-verlenging' Hij vragen: 'Klopt dat wel ik heb namelijk een 2 jarig abbo afgesloten, dacht ik' 'nee hoor meneer het staat hier voor me: 1 jarig abbo en deze is nu afgelopen dus..'

Naja okee hij naar dezelfde PhoneHouse vestiging verhaal uitgelegd dat hij was opgebelt, maar dat hij wel dacht dat hij er 2 jaar aan vast zat. De PhoneHouse-medewerker belde nogmaals met Vodafone om dit te verifieren en weer kreeg hij te horen dat hij gewoon een nieuwe mobiel uit mocht kiezen als hij z'n abbo verlengde. Naja dubbel gechecked dus het zal wel.

Hij een nieuwe mobiel uitgezocht en gekozen voor KPN (dus overstap van Vodafone naar KPN) Nu wel een 2 jarig abbo afgesloten. Naja alles koek en ei, oude mobiel verkocht voor 'n leuke prijs (was tenslotte pas 'n jaartje oud), nieuwe mobiel om overal te showen en te doen.

Krijgt hij gisteren een brief in de bus van Vodafone, waarin staat dat hij contractbreuk heeft gepleegd door z'n abbo voortijdig af te sluiten. Dat hier kosten aan zitten verbonden van 12 x het abbo-geld/ maand + een afkoopsom en dat hij dit in 1x dient over te maken anders dreigen er maatregelen...

Dit is toch TE absurd voor woorden?
Hij wordt opgebelt door Vodafone zelf, die zeggen dat z'n abbo is afgelopen.
Hij gaat naar de PhoneHouse, waar 'n medewerker nogmaals contact opneemt met Vodafone.
In dit gesprek wordt er weer gezegd dat alles goed is en dat hij mag verlengen...

Verlengt die dus, krijgt die na een week 'n brief in de bus die half te lezen is door 't
moeilijke taalgebruik waarin hij wordt gemaant om alles (rond de 500 euro) in 1x over te maken...

Mijn vraag aan jullie is: Wat zouden jullie hieraan doen?

Ik heb 'm zelf geadviseerd om alle documenten die hij heeft bij elkaar te gaan verzamelen (dus contracten, correspondenties enzovoort) tot 1 map om met deze map voor zich contact op te nemen met Vodafone om zo te regelen dat hij dat jaar niet hoeft te betalen.

Hij is zelf door Vodafone gebelt, maar is er 'n manier om ergens je inkomende gesprekken te kunnen zien bij Vodafone? Uitgaande gesprekken is geen probleem evenals smsjes en mmsjes maar inkomende gesprekken, staan die ergens vermeld. Hiermee kan hij aantonen dat hij dan en dan door de Vodafone is gebelt...

Hebben jullie nog andere (briljante) ideeen en/ of opmerkingen om 'deze zaak te winnen'

Hij zit namelijk met z'n handen in 't haar en misschien
vindt hij dmv jullie reacties wel de gouden oplossing!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:17

Barrycade

Through the...

Je gaat niet winnen: je vriend heeft niet voortijdig zijn abbonement opgezegd bij Vodafone.

Als je dat niet op tijd doet ga je dus akkoord met stilzwijgende verlenging BIJ VODAFONE 8)7 .

Ik zou die %^&* van de Phonehouse eens goed de waarheid gaan vertellen. Maar ik denk dat je vriend aan 2 abbotjes vast zit.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58
Nog een keer langs de PhoneHouse met een verslagje van wat er toen allemaal is gebeurd en (in drievoud) door desbetreffende medewerker laten ondertekenen? Daar heb je immers een getuige dat Vodafone zelf heeft gezegd dat zijn abo verlopen was.

Dit hele verhaal, inclusief een van de ondertekende verslagjes aan Vodafone (aangetekend met ontvangstbevestiging + per fax) vertellen, met zoveel mogelijk bewijs erbij?

Uiteraad houd je kopieen en ontvangstbevestigingen van alles wat je stuurt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ook als je abonnement afloopt heb je te maken met een opzegtermijn. Normaal loopt het gekozen abonnement namelijk gewoon door.
Als Vodafone je informeert dat je abo afgelopen is en je een nieuw kunt nemen (met cashback/telefoon) is dat waarschijnlijk nadat de opzegtermijn is afgelopen en zit je dus weer een jaar aan Vodafone vast. Als je dan naar een andere mobiele aanbieder gaat heb je inderdaad contractbreuk gepleegd en willen ze gewoon dat jaar aan abonnementskosten innen.

Signatures zijn voor boomers.

• CLB
  • Niet online
@ LitteleJohannes: Ze hebben zelf contact met 'm opgenomen dat z'n abbo voorbij is!
Dat hij naar KPN gaat en niet bij Vodafone blijft, wordt allemaal geregeld door de PhoneHouse!
Als er nu blijkt dat Vodafone dat jaar geld eist, omdat hij z'n abbo niet heeft opgezegd gaat hij idd naar de PhoneHouse, omdat dan blijkt dat hun 't niet goed hebben geregeld!

@ Paul: Hij was idd van plan om naar de PhoneHouse te gaan en te hopen dat die medewerker alles nog weet. Die bellen natuurlijk zo veel en 't is inmiddels alweer 'n week geleden. Dat hij alles moet kopieren voordat hij wat opstuurt is idd 'n goede tip

@ Maasluip: Dat is idd 'n hele goede opmerking. Zo had ik 't zelf uiteraard niet geinterpreteerd, omdat ik 't natuurlijk met die vriend van me eens ben. Dus jij zegt dat als hij bij Vodafone had gebleven heel dit euvel waarschijnlijk niet had plaatsgevonden!

Ik houd jullie hier op de hoogte!

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 07-03-2006 13:45 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

littlejoannes schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:19:
Als je dat niet op tijd doet ga je dus akkoord met stilzwijgende verlenging BIJ VODAFONE 8)7 .
Bullshit. Als hij echt een contract van 1 jaar had afgesloten en dat in de papieren die heeft getekend kan terug vinden, en het abo loopt af na 1 jaar, dan loopt je contract door met dezelfde termijn als je opzeg termijn (bij Vodafone is dat 3 maanden). Je abo wordt dus elke keer met 3 maanden stilzwijgend verlengt.

Je kan dan dus ten alle tijde opzeggen na het eerste jaar, je zit er dan maximaal 3 maanden aan vast

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• CLB
  • Niet online
't Is waarschijnlijk (ik weet 't met 90% zeker omdat ik erbij was toen hij vorig jaar z'n abbo afsloot) dat dat 'n 2 jarig contract was. Hijzelf wist 't ook bijna zeker. Maarja als je dan 'n belletje krijgt van Vodafone zelf, waarin er 'n paar x wordt gezegd dat hij toch echt 'n 1 jarig abbo had afgesloten en dat hij mag verlengen, dan doe je dat toch!

Als hij ook nog 'n PhoneHouse-medewerker laat bellen naar de Vodafone omdat hij 't toch nog steeds niet kan geloven en er weer wordt gezegd dat hij idd mag verlengen, dan doe je dat toch...?

• Paul
Even mbv de letterlijke woorden uit de TS, ik weet niet of het ook zo door Vodafone en de Phonehouse is gezegd, maar: 'Meneer uw abbo is afgelopen, u mag een nieuw toestel uitzoeken [b]bij 'n abbo-verlenging[b]' impliceert dat die verlenging er (nog?) niet is, en ook "dat hij gewoon een nieuwe mobiel uit mocht kiezen als hij z'n abbo verlengde" impliceert dat dat niet automatisch gaat.
Mocht het er dus echt op aankomen, dan kun je het op misleidende informatieverstrekking gooien (als het dus inderdaad zo is gebracht).

Hoe het bij Vodafone gaat weet ik niet, in de Orange-shop wisten ze me te vertellen dat de abonnementen, als wij geen actie ondernemen, stilzwijgens steeds met een maand verlengd worden. Bij het stilzwijgende verlengen hoort overigens geen nieuwe telefoon ofzo.
Moet ik wel bij vermelden dat dat zakelijke abonnemeneten betreft, dus ik weet niet of dat bij particuliere abonnementen ook zo is.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Artikel 4 van de AV, geeft aan dat inderdaad de overeenkomst na verlopen van de minimum abb.termijn (12 maanden) automatisch verlengt voor opbepaalde duur. Opzegging gaat schriftelijk met inachtnemen van 3 maanden opzeg termijn.

Simpel, stuur direct een (aangetekende) brief dat je alles opzegt, waar je dus vanaf nu nog maximaal 3 maanden moet doorbetalen.

Wat ik zo raar vind, 'hij dacht' 2 jaar te hebben afgesloten.. heeft hij geen bon/ovk van de phonehouse? Die is immers rechtsgeldend.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• CLB
  • Niet online
@ Paul: Wat er precies door Vodafone is gezegd aan de telefoon weet ikzelf natuurlijk niet.
(die vriend van me zit nu op school, dus die kan ik hier ook niet 1 2 3 over contacten)
Maar er is iets gezegd in de trend van: Uw abbo is afgelopen, deze kan verlengt worden. En aangezien ik niets anders weet dan: verlenging houd nieuwe mobiel in.

Kun je misschien even uitleggen wat je bedoelt, want ik begrijp 't niet helemaal (dat eerste stuk!)

Bij Orange is 't idd zo dat je stilzwijgend verlengt met 1 maand (ook bij particulier)

Hierbij mag je idd geen nieuwe mobiel uitzoeken,
dan zou je na 1 maand kunnen zeggen: dankje ik ben weg

@ Sinergy: Hij heeft denk ik wel 'n bon. Het is wel 'n chaoot, maar zulke dingen bewaard hij wel. Ook dit zal ik vanmiddag aan 'm vragen. Maar als daarop staat '2 jarig contract' wat dan? Hij is namelijk zelf door Vodafone gebelt met de mededeling dat z'n abbo is afgelopen...

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 07-03-2006 13:45 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je mag er vanuit gaan dat er ergens een handtekening is gezet waarmee ook akkoord is gegaan met de voorwaarden. Zonder die te kennen durf ik te voorspellen dat Vodafone daarin een opzegtermijn én een minimum verlengstermijn heeft opgenomen.

Een niet schriftelijk bevestigde aanbieding van Vodafone had natuurlijk beter afgewacht moeten worden ipv. direct na het telefoongesprek elders een nieuw abonnement af te sluiten.

De enige mogelijkheid is, zoals eerder gezegd, terug naar The Phonehouse maar of dat positief resultaat geeft valt te betwijfelen. Het contract wordt/is ondertekend door de abonnementhouder die zelf verantwoordelijk is voor zijn daden.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 07-03-2006 13:54 ]

ARME AOW’er

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:46

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Lekker handig dat ie niet eerst z'n contract heeft bekeken, als daar 2 jaar in staat dan had ie niet overgestapt naar Kpn 8)7
Dat Vodafone een jaar betaald wil krijgen duidt m.i. op een 2-jarig contract en dat ie gebeld werd door Vodafone wijst erop dat Vodafone de zaakjes niet op orde heeft.
Het is trouwens goed mogelijk dat Vodafone het gesprek heeft opgenomen, met die opname kan je de fout van Vodafone aantonen :p

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 20:01
Denk inderdaad dat het abbo al stilzwijgend verlengd was op het moment dat hij gebeld werd.

Zo gaat dat bij Telfort ook, 3 maanden voordat je abbo afloopt krijg je ineens aanbiedingen op de site als je inlogd. Je opzegtermijn is dan al verstreken (namelijk 3 maanden) dus je zit sowieso aan Telfort vast dan (wederom voor minimaal een jaar):
De Overeenkomst duurt minimaal 12, 24 of 36 maanden voor Abonnement van Telfort en
minimaal 12 of 24 maanden voor Samenbellen van Telfort. Na afloop van deze periode wordt de Overeenkomst stilzwijgend voor onbepaalde tijd verlengd, tenzij de Contractant heeft opgezegd, waarbij hij de opzegtermijn in artikel 2.3 in acht heeft genomen.
2.3. De Contractant kan de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met een opzegtermijn van drie maanden. Opzegging tijdens de minimumduur is niet mogelijk tenzij in deze Overeenkomst of anderszins door Telfort uitdrukkelijk anders wordt bepaald.

• CLB
  • Niet online
@ Guardian-Angel: Uiteraard is er 'n handtekening gezet en waarschijnlijk onder een 2 jarig contract!

Maar als Vodafone dan belt dat het abbo is afgelopen met alle specifieke gegevens van der persoon in kwestie voor hun neus, vind ik het zeer maar dan ook zeer dubieus dat ze later 'n 'schadevergoeding' eisen. Hij werd echt gebelt om te laten weten dat z'n abbo was afgelopen en het was geen random-actie van Vodafone onder 2 miljoen Nederlanders die ook werden gebelt ofzo. Het was dus geen aanbieding!

Naja als Orange mij opeens belt, met je abbo is afgelopen ga ik ook gelijk naar 'n winkel om m'n abbo te verlengen, just about the reason dat ik altijd wel 'n nieuwe telefoon wil. Naja die vriend van me is ook zo. Dus de dag daarna naar dezelfde PhoneHouse als 'n jaar terug, legt alles uit, laat die medewerker 't nog 'n x nagaan. En als er dan tegen die medewerker van de PhoneHouse wordt gezegd door Vodafone dat 't abbo idd is afgelopen, verlengt die medewerker natuurlijk graag dat abbo!

@ Speedy-Andre:
Speedy-Andre schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:56:
Dat Vodafone een jaar betaald wil krijgen duidt m.i. op een 2-jarig contract en dat ie gebeld werd door Vodafone wijst erop dat Vodafone de zaakjes niet op orde heeft.
Het is trouwens goed mogelijk dat Vodafone het gesprek heeft opgenomen, met die opname kan je de fout van Vodafone aantonen :p
Dat is toch dubieus dan? Vodafone heeft de zaakjes niet op orde en daar moet hij de dupe van worden...? Zo kun je aan de gang blijven. Ik rijd rond zonder verzekering, veroorzaak 'n ongeluk en degene die wel verzekerd is moet mij betalen omdat m'n auto total loss is.. beetje scheef

Hmm waarom is dat goed mogelijk? Is er 'n protocol om al hun gesprekken op te nemen ofzo?
't Zou idd wel 'n mooie optie zijn, omdat ik uiteraard niet precies weet wat er gezegd is en die vriend 't natuurlijk ook niet meer helemaal 100% zeker weet...

@ Arnout: Dit zou idd 'n mogelijkheid kunnen zijn. Maar dan kunnen ze niet simpelweg opbellen met 't verhaal dat z'n abbo afgelopen is, want als deze 2 jaar zou zijn, zou hij dus nog minstens 1 jaar van dit abbo gebruik moeten maken en zou hij pas NA dat jaar (dus zeg maar 1 maart 2007) opgebelt kunnen worden met je abbo is afgelopen

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 07-03-2006 14:06 ]

• Paul
Arnout schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:00:
Denk inderdaad dat het abbo al stilzwijgend verlengd was op het moment dat hij gebeld werd.

Zo gaat dat bij Telfort ook, 3 maanden voordat je abbo afloopt krijg je ineens aanbiedingen op de site als je inlogd. Je opzegtermijn is dan al verstreken (namelijk 3 maanden) dus je zit sowieso aan Telfort vast dan (wederom voor minimaal een jaarvoor 3 maanden):

[...]
Lees het stukje dat je quote nog eens ;)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29
Het enige waar ik niets over hoor is dat ze gebeld hadden dat z'n abonnement verlengt kan worden en daarbij dat hij dan een nieuwe telefoon kan halen.
Ik weet niet of ze na een jaar een actie hebben dat je je abonnement kunt verlengen (dus nog 2 jaar te gaan ipv 1 jaar te gaan) en een nieuwe telefoon kunt krijgen.

Wat die vriend heeft gedaan is absoluut geen verlenging.
Hij heeft z'n abonnement opgezegd en is naar een andere provider gegaan.

Ik gok erop dat er een misverstand is met betrekking tot wat Vodafone bedoeld.

Dan nog vind ik niet dat die vriend van jou hier de dupe van moet worden.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even een geheugenduik gemaakt, weet je 100% zeker dat zij aangaven dat zijn abbo afgelopen was? Ik heb namelijk een 2-jarig abbo die pas in mei het 2de jaar in gaat. Echter ben ik 2 weken geleden gebeld of ik wilde overstappen naar een lagere abbo (had teveel belminuten genomen initieel) plus een nieuwe UMTS telefoon, hiermee werd dus mijn 2-jarig abbo omgezet per 'nu' naar een nieuw 1 jarig abbonement tot volgend jaar maart.

Mischien handig om de keiharde feiten eerst op een rijtje te zetten, er lijken nu aardig wat "speculaties" en "volgens mij" stukjes in te zitten.
Het is wel 'n chaoot
Daarom dus :)
(ik heb recent nog een geschillencommissie kwestie succelvol afgerond met T-mobile, je moet echt met harde feiten komen).

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 07-03-2006 14:20 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-11 08:04
Ga gewoon even naar de phonehouse medewerker en leg het verhaal uit.
Deze zal dan kunnen zeggen wat je moet doen.

Want hun zijn er ook enigzins bij betrokken zij hebben ook geinformeerd bij vodefone en vervolgens jou vriend.

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

Het enige juiste antwoord is om even naar Vodafone te bellen.. Vragen naar het adres van special services en daar vervolgens even een briefje heen te sturen waarin je het hele verhaal netjes uitlegt. Dit lijkt niet helemaal correct te gaan, er zijn fouten bij Vodafone gemaakt en daar zullen ze dan ook aan toe moeten geven.
Vraag ook bij de klantenservice naar of er notites zijn gemaakt van toen er naar jou is gebeld om die eerste keer de verlenging te doen. Op die manier kan de medewerker van special services zien dat jij of die vriend van je niet uit zijn nek loopt te kletsen.

Succes

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45

SeatRider

Hips don't lie

CLB schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:35:
Als hij ook nog 'n PhoneHouse-medewerker laat bellen naar de Vodafone omdat hij 't toch nog steeds niet kan geloven en er weer wordt gezegd dat hij idd mag verlengen, dan doe je dat toch...?
Verlenging mag ook vaak als het abo nog (lang) niet is afgelopen. Een kennis van mij zijn foon werd eens na 3 maanden gestolen, toen heeft ie gewoon het abo op dat moment met een jaar verlengd en kreeg een nieuwe. Ja, toen liep het abo dus nog 1 jaar en 9 maanden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:14:
Het volgende is er aan de hand:

<KNIP>

Hij een nieuwe mobiel uitgezocht en gekozen voor KPN .......
Heeft hij een nieuwe mobiel icm het KPN abbo gekozen of is dit het gratis toestel wat hij bij Vodafone zou kunnen krijgen, dat ontgaat mij hier even :?
Dit is toch TE absurd voor woorden?
Hij wordt opgebelt door Vodafone zelf, die zeggen dat z'n abbo is afgelopen.
Hij gaat naar de PhoneHouse, waar 'n medewerker nogmaals contact opneemt met Vodafone.
In dit gesprek wordt er weer gezegd dat alles goed is en dat hij mag verlengen...

Verlengt die dus, krijgt die na een week 'n brief in de bus die half te lezen is door 't
moeilijke taalgebruik waarin hij wordt gemaant om alles (rond de 500 euro) in 1x over te maken...
Hij verlengt dus zijn abbo bij Vodafone :?

Zoals ik het verhaal lees heeft hij dus zijn abbo bij Vodafone verlengt, een gratis toestel meegenomen dat bij dat Vodafone abbo hoort en vervolgens ook nog een abbo bij KPN afgesloten voor 2 jaar :?

Hoe zit het nou?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29
Hij schrijft het een beetje vreemd op, maar hij bedoeld dat die vriend het abonnement stop heeft gezet bij Vodafone en daarna een KPN abo met telefoon heeft genomen.

Overigens had ik dit al uitgelegd in mijn post verder naar boven.

In iedergeval is dat wat ik zo lees.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 07:50
Veel providers bellen je op net na het eerste jaar van een 2 jarig abo dat je kunt verlengen. Vooral als je een hoop belminuten overhoudt iedere maand. De simpele reden daarvoor is:

Als je te weinig belt en een beetje om je zuurverdiende centjes denkt stop of verlaag je het abo na je contract. Als je dan een jaar daarvoor weer een verlenging hebt genomen wil dat dus niet. Zelfde spelletjes speelt KPN ook vaak:

"meneer wij zien dat u nog geen gebruik maakt van Imode. Wij mogen u een aanbieding doen dat u gratis x maanden Imode kunt proberen en een nieuwe telefoon krijgt die hiervoor geschikt is, uw GSM abonnement wordt dan met een jaar verlengd maar als de Imode na de proefperiode niet bevalt mag u het Imode abo kostenloos beëindigen"
Mijn 2 jarige abo was nog maar op 9 of 10 maand van het eerste jaar.. 8)7 8)7 8)7

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11 11:30
Arnout schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:00:

Zo gaat dat bij Telfort ook, 3 maanden voordat je abbo afloopt krijg je ineens aanbiedingen op de site als je inlogd. Je opzegtermijn is dan al verstreken (namelijk 3 maanden) dus je zit sowieso aan Telfort vast dan (wederom voor minimaal een jaar):

[...]
Fout!
3 maanden voor je einddatum kan je opzeggen of verlengen. Zeg je pas 1 maand op voor het einde zal je abo nog 2 maanden door lopen vanaf je einddatum (dus 3 maanden vanaf de opzegging).
Zeg je je abo pas op wanneer hij al is verlopen dan zit je er nog 3 maanden aan vast, en geen jaar.

Verwijderd

Heeft die vriend nummerbehoud gedaan?
Zo ja dan snap ik niet dat het contract goedgekeurd is, want dan had Vodafone nooit dat nummer vrijgegeven en was de deal bij KPN nooit doorgegaan. Bij ons is in de winkel is de situatie zo, als een nummer niet weg kan, gewoon niet weggaat, en dat het contract bij de wederpartij komt te vervallen.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ervanuitgaande dat er nummerbehoud gebruikt is het volgende.

Ik meen dat als KPN het nummer van Vodafone heeft overgenomen, Vodafone eerst een block dient te geven vanwege contractuele verplichtingen. Vervolgens zou KPN contact met de klant op moeten nemen dat nummerportering niet direct mogelijk is omdat de klant nog aan een contract vast zit bij Vodafone. Ik vind het uitermate vreemd wanneer dit niet gebeurd zou zijn.

Strict genomen kan de klant altijd het nummer laten porteren, maar dient hij in dat geval, net zoals in dit topic het geval is, de abonnementskosten in een keer op te hoesten.

• CLB
  • Niet online
Er was idd sprake van nummerbehoud!

Ik heb inmiddels alles doorgesproken met die vriend en er is over (volgens mij) alles duidelijkheid!

Eventuele vragen die er zijn, kunnen dus weer gesteld worden en dan kan ik ze beantwoorden!

Inmiddels heeft die vriend contact opgenomen met Vodafone aan de hand van de brief waarin werd gezegd dat hij dus 1 jaar contract moest betalen. Vodafone gaf toe dat ze fout zaten en dat hij z'n abbo nooit had mogen verlengen. Alles is kwijtgescholden en hij hoeft dus geen 1 jaar contract terug te betalen. Echt heel veel geluk gehad dus, want hij profiteert nu dus van:

-1 jaar 'n mobiel gebruikt, bijna niet beschadigt en deze doorverkocht voor 'n leuke prijs
-na 1 jaar 'n ultramoderne nieuwe mobiel uitgekozen, terwijl hij daar eigenlijk geen recht op had
-na 1 jaar overgestapt van Vodafone naar KPN (wat hij beter vind qua dekking / kosten)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
Ik hoop dat ik er ook zo vanaf kom, want ik zit ook in een soortgelijke procedure.

In december heb ik een contractverlenging gedaan, maar door een enorme zooi bij vodafone raakte ik elke keer belminuten/-tegoed kwijt. Ze hadden het abonnement namelijk 2x verkeerd omgezet.

Op een gegeven moment had ik m'n oude abonnement weer terug, waarna ik meteen een opzegbrief stuurde, hier heb ik dan ook een schriftelijke bevestiging op gekregen, en 2 telefoontjes in februari en maart om mij als klant te houden..

Inmiddels overgestapt op T-Mobile, maar vodafone geeft nu aan dat ik toch verlengd had voor een jaar..?

Zij hebben een contract van mij, ik een ondertekende (weliswaar automatisch) brief waarin mijn opzegging wordt bevestigd (en daarbij gaat het niet om een voortijdige opzegging).. Ben benieuwd wat het oplevert.

[ Voor 3% gewijzigd door StanTheMan op 09-05-2006 09:17 ]

Pagina: 1