Toon posts:

[Photoshop] custom grijswaardenprofiel aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie hoe je een custom grijswaardenprofiel kan aanmaken of definiëren in Photoshop?

Ik moet afbeeldingen produceren in 16 grijswaarden (van 000000 tot FFFFFF), maar ik vind geen manier om mijn image mode daar aan aan te passen. De afbeeldingen als gif op te slaan in 16 grijswaarden is geen probleem, maar ik zou ze dus ook graag in die 16 waarden bewerken.

Ik heb zitten zoeken binnen GoT en op Google, maar ben niet veel wijzer geworden. Zou het kunnen werken als ik zelf een ICC-profiel aanmaak en dat gebruik? Met welk programma kan je zo'n profiel aanmaken? Of kent iemand een andere manier?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wanneer je het als gif opslaat, sluit, en weer opent zit je vast aan de 16 waarden van de gif :)

Verder is dé manier hiervoor natuurlijk gewoon met indexed colours werken.

Verwijderd

Topicstarter
Gif en Indexed Color had ik al geprobeerd, maar het probleem daarmee is dat je natuurlijk niet meer met layers enzo kan werken.

Daarom vroeg ik me af of je ergens kan definiëren met welk (beperkt) kleurenpalet je wil werken en toch nog alle mogelijkheden van Photoshop kan benutten.

Misschien is dat helemaal niet mogelijk, maar dat lijkt me onlogisch. Het lijkt me te moeten kunnen, alleen vind ik niet hoe :-)

Verwijderd

als je met imageready werkt kan je gewoon in rgb modus gaan werken en een view ernaast houden met een aagepast palet