Toon posts:

Packard Bell laptop specificaties

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Een vriendin van mij heeft een Packard Bell Easynote QUA-K1 laptop van ongeveer twee jaar oud.
Zover ik weet is de laptop gewoon stock, zij heeft er iig niets aan veranderd.
Op de packard bell site kon ik jammer genoeg geen informatie vinden....

Ze is ontevreden over windows en wil daarom wel wat anders proberen.
Zelf heb ik voornamelijk een Apple achtergrond maar draai ook Gentoo (eigenlijk alleen op Apple hardware).

Omdat ik graag OSx86 wil proberen leek me dit hier een mooi moment voor (en anders een linux distributie).
Eerst wilde ik wel wat meer informatie over de laptop hebben.
Onder Configuratiescherm:Systeem staat dat de machine een AMD Athlon Mobile XP 2000+ heeft en 224MB RAM. Verder staat er dat de processor op 528Mhz draait.
Dit vind erg apart; de enige manier hoe ik aan 224 MB kan komen is door 128, 64 en 32 MB te combineren (heeft een pc laptop meer dan 2 geheugen banks?) en 528Mhz lijkt mij erg laag.

Is deze informatie te vertrouwen? Of kan ik beter een ander systeemprofiel programma gebruiken?
Alvast bedankt!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon Google gebruiken.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

256 mb min 32 mb videomemory shared is het geheugen probleem. de processor draait langzamer vanwege de zogenaamde speedstep. als je zwaardere progs gaat draaien gaat de proc ook sneller werken

Verwijderd

Topicstarter
@Raz, dat had ik natuurlijk al gedaan. als je je eigen link volgt zal je zelf ook weinig nuttige informatie vinden.

@degged Ahh dat verklaart veel bedankt! Bij apparaat beheer staat dat het een SiS 740 is. Dat klinkt niet echt als een krachtpatser. Of zit er meer in het beestje dan ik denk?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

SiS740 Features. Het hangt wel van het moederbord af hoe de features benut worden.
Het feit dat er 528MHz (533MHz met afwijking) staat, is omdat powernow geactiveerd is. De processor kan 1666MHz tijdens volledige belasting. Het is gewoon een redelijk goed pc'tje voor office, internet. :)

[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 07-03-2006 12:59 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

die videokaart is geen krachtpatser. het is geschikt voor office en besturing, maar zodra er een 3d applicatie aan te pas komt zal je zien dat deze vrij weinig kracht heeft. daarentegen is het model prima voor allen computerdingen behalve echte 3d of hele zware apps. als je er linux op zet zal dat het meeste wel automatisch herkennen, maar os X x86 wordt moeilijker denk

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:47:
@Raz, dat had ik natuurlijk al gedaan. als je je eigen link volgt zal je zelf ook weinig nuttige informatie vinden.
offtopic:
Sorry, maar in je startpost stond niet dat je dat al had gedaan, vandaar.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp! Zal nog even verder zoeken of OS X die SiS ondersteund, maar ik vrees het ergste.
Raz, ik snap dat je me wilde helpen. Maar het is volgens mij normaal dat je eerst googled voor dat je een draad opent, daarom had ik het niet vermeld.

Nogmaals bedankt! :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OS X voor x86 is nog niet legaal uitgebracht, zie ook APL FAQ daarover. Verder ondersteunt het qua video chips alleen de Intel GMA900 controller (i865G en consorten). Ook dat had je kunnen vinden.

Vermoedelijk heb je weinig over de Easynote gevonden doordat je niet abstract genoeg gekeken hebt. Waarschijnlijk heet dit voor Packard Bell anders dan die productcode die je hier noemt. Er zit vast op de behuizing een of andere marketingnaam. Zoek daar dan op :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.