Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...
Kun je niet met cURL een request sturen en de headers bekijken? (en hopen dat het OS wordt prijsgegeven?)
Bekijk phpinfo() eens of er iets tussen zit wat je kan gebruiken, bijvoorbeeld adhv de webserver, vaak krijg je daar al leuke informatie 
$_SERVER["SERVER_SOFTWARE"]
$_SERVER["SERVER_SOFTWARE"]
Hmm collega vertelt me dat Windows dat meestal niet prijsgeeft, maar dat je wel aan de IIS versie kan zien of het om 2K of 2K3 gaat (IIS5 = 2K, IIS6 = 2K3).
overigens, zodra je weet dat je windows draait, kan je natuurlijk ook de uitvoer van "cmd /c ver" opvangen en parsen
Tja dat is me toch niet helemaal bugproof genoeg, aangezien je natuurlijk IIS6 ook op 2K kan installeren. Het idee van de cURL ga ik nog even proberen...Bosmonster schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:16:
Hmm collega vertelt me dat Windows dat meestal niet prijsgeeft, maar dat je wel aan de IIS versie kan zien of het om 2K of 2K3 gaat (IIS5 = 2K, IIS6 = 2K3).
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...
Hij zegt dat IIS versies OS gebonden zijn en IIS6 dus niet op 2K kan en andersomProvision schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:22:
[...]
Tja dat is me toch niet helemaal bugproof genoeg, aangezien je natuurlijk IIS6 ook op 2K kan installeren. Het idee van de cURL ga ik nog even proberen...
Het is overigens in combinatie met cURL, want het cURL requestje misbruik je slechts voor het ophalen van de headers. Uit die headers kun je de IIS versie halen en daarmee het OS.
cURL gebruiken is natuurlijk bullshit, die info (als je die al krijgt) zijn ook gewoon binnen PHP beschikbaar.Provision schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:22:
[...]
Tja dat is me toch niet helemaal bugproof genoeg, aangezien je natuurlijk IIS6 ook op 2K kan installeren. Het idee van de cURL ga ik nog even proberen...
Maar het is toch veel makkelijker om die "cmd /c ver" te executen? heb je de exacte versie van windows.
Das natuurlijk alleen lokaal, ik neem aan dat ik niet zomaar cmd remote kan uitvoeren. Of ik moet daar weer een username en password meesturen. Dat wil ik dus eigenlijk voorkomen.Erkens schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:18:
overigens, zodra je weet dat je windows draait, kan je natuurlijk ook de uitvoer van "cmd /c ver" opvangen en parsen
Misschien moet je de vraag nog eens lezen voor je iets 'bullshit' noemtErkens schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:23:
[...]
cURL gebruiken is natuurlijk bullshit, die info (als je die al krijgt) zijn ook gewoon binnen PHP beschikbaar.
Maar het is toch veel makkelijker om die "cmd /c ver" te executen? heb je de exacte versie van windows.
Ik weet niet waar z'n systeem op draait, alleen dat ie van een extern systeem wil weten of het 2K of 2k3 is.
Als je geen toegang hebt tot die servers kun je alleen achterhalen via de headers, hence het cURL.
Hij was dan ook niet erg duidelijk in zijn vraagstelling, nergens haal ik vandaan dat zijn PHP niet draait op het systeem waarvan hij het OS wilt wetenBosmonster schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:31:
[...]
Misschien moet je de vraag nog eens lezen voor je iets 'bullshit' noemt
Ik weet niet waar z'n systeem op draait, alleen dat ie van een extern systeem wil weten of het 2K of 2k3 is.
Als je geen toegang hebt tot die servers kun je alleen achterhalen via de headers, hence het cURL.
Daarnaast is het nog maar de vraag of er wel een service is waar je eenvoudig het OS uit kan halen. Vaak heb je dus op dergelijke servers geen IIS ofzo draaien
Nog een nadeeltje: Er moet dan een webserver draaien op de DCBosmonster schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:31:
[...]
Misschien moet je de vraag nog eens lezen voor je iets 'bullshit' noemt
Yeah.. er zal iets moeten zijn dat kenbaar maakt wat ie is.Provision schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:40:
[...]
Nog een nadeeltje: Er moet dan een webserver draaien op de DC
Als je het wilt weten omdat een bepaalde actie op de ene versie wel werkt maar op de andere niet, kun je natuurlijk ook gewoon die actie proberen uit te voeren en kijken of ie failed.
tenzij die bepaalde actie iets anders doet bij de ene versie dan bij de andere, en dat is niet onmogelijk met MicrosoftGenoil schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:05:
Als je het wilt weten omdat een bepaalde actie op de ene versie wel werkt maar op de andere niet, kun je natuurlijk ook gewoon die actie proberen uit te voeren en kijken of ie failed.
nouja, zolang je het resultaat maar kunt voorspellen maakt dat natuurlijk niets uit.Erkens schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:22:
[...]
tenzij die bepaalde actie iets anders doet bij de ene versie dan bij de andere, en dat is niet onmogelijk met Microsoft
Waarom wil je de versie eigenlijk weten? Blijkbaar is het zo dat je een W2K server anders wilt benaderen dan een W2K3. Is dit omdat de ene methode niet werkt op de andere versie? Als dat zo is, dan kan je toch gewoon methode één proberen, werkt deze niet, dan probeer je methode twee.
I'm not a complete idiot - several parts are missing.
Pagina: 1