Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies Aankoop nieuwe Kast

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 22:24
Goedendag,

Ik ben van plan om een nieuwe case te kopen en daarbij vooral aandacht
te besteden aan de stilte en de airflow van de kast.

Nu kwam ik via via terecht op:
http://www.guru3d.com/article/cases/275/2/

En ik moet zeggen dat deze kast er erg gelikt uitziet.
Tevens wordt er goed verhaal neer gezet en is de review erg
uitgebreid.

Alleen ik ben even benieuwd of hier iemand is die ervaring met
die kast heeft of er informatie over heeft die daar weggelaten wordt.

Tevens was ik nog van plan om de volgende onderdelen aan te schaffen waar ik ook graag jullie mening over wil:
- Aerocool Gatewatch Silver
- Creative Creative SB X-FI Music

De hoofdeisen van het systeem zijn dus dat hij:
- Erg stil moet zijn
- Goede airflow moet hebben
- Voldoende uitbreidingsmogelijkheden moet hebben
- Mee kan met de huidige systemen

8)

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-10 14:11
je hebt op dit gebied zo ontzetten veel dat je beter zelf op zoek kan.

Tis net of je vraagt aan iemand of hij schoenen voor je kan uitzoeken ( of je hem mooi vind, en of hij lekker zit zul je zelf moeten beslissen)

Ook moet je weten wat je zou willen uitgeven. Zeg je van nou sky is the limit of wil je onder de 150 euro blijven. Tegenwoordig voldoen veel cases aan jouw eisen. Mits je niet de budget merken als qtec en sweex,spire etc. neemt want daar zijn vaak wat mindere ervaringen mee.

Wat aardige optie's zouden kunnen zijn:

http://www.arctic-cooling.com/pc_case1.php ( maar of deze qua koeling ook goed uit de test komen?)

http://reviews.pimprig.co...6070_plus_silent_case.php

Antec LifeStyle Sonata II

Coolermaster stacker

( kijk op tweakers en hardware.info voor de pc adviezen. Daar krijg je een aardig overzicht van hoe en wat.)

[ Voor 11% gewijzigd door Mielmania op 07-03-2006 13:14 ]

hoi

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 14:42
Een tip: bezuinig asjeblieft niet op een nieuwe systeemkast. Een systeemkast kan namelijk hele hardware generaties meegaan. Als je nu een goede kwaliteitskast koopt, kan je daar zo 3 jaar mee vooruit. Als je nu een k*tkast koopt, zal je daar na een half jaar al helemaal een rolberoerte van krijgen.

Ik heb ooit de grote fout gemaakt om een asus kast te kopen, de TA-250. Zag er ook gelikt uit, maar resoneerde als een turboprop, werd snel stoffig en was niet stevig te noemen.

Ga iig voor een kast met stalen/alu bezeltjes. Als je een kast neemt met gepolijst plastic bezels, ga je merken dat het één grote stofmagneet word. Bij alu bezels heb je daar geen last van.

Echte aanrader: De Temjin TJ-03

Kortom: voor een kwaliteitskast ben je wat meer geld kwijt, maar dan heb je wel een kast die jaren meegaat.

* Speedswitch heeft nu een Lian-Li PC-70, topding.

En over die X-FI, dat is best aan te raden. Geeft zeer helder geluid. Als je voor de Extreme music kiest, prima. Als je voor de Fatal1ty kiest... denk nog eens na...

De fatality bied behalve meer geheugen niets extra. Dat geheugen heb je geen flikker aan tenzij je zelf wilt samplen met midi o.i.d. En hij is wel een stuk duurder. Een gamer kan het prima af met de X-FI platinum edition.

Als je zelf muziek wil gaan maken kiest de serieuze audiofiel sowizo voor de platinum pro edition. Of nog beter: een echt professioneel merk, de duurdere kaarten van terratec bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedswitch op 07-03-2006 13:30 ]

• UniPer
Adviezen klinken erg goed.
Uiteraard weet ik dat ik uiteindelijk zelf zal moeten kiezen.

Alleen ja...ik vind het erg moeilijk om een keuze te maken met een kast omdat
je aan veel dingen moet denken waar ik me nooit zo in verdiept heb.

Zoals:
- Screwless
- Stil
- Airflow
- Gewicht
- Uiterlijk
- Gebruiksgemak
- Prijs/Kwaliteit
- Uitbreidingsmogelijkheden / Tweakable ;)
- enz..enz..

Dusja...van de één hoor je dat Antec heel erg stil is en een goede Airflow heeft,
maarja..om eerlijk te zijn vind ik die niet zo bijzonder ogen (standaard dan).
Andere kasten zoals de Nemesis zijn heel erg mooi maar die schijnen
weer minder gebruiksvriendelijk te zijn.

Qua...geluidskaart ben ik blij om te horen dat ik de goede keus heb gemaakt
want daar zat ik nog wel even mee.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
Thermaltake Tsunami, topding

Het enigste wat hij niet is, is erg moddable, maar eenvoudig te installeren, goede airflow en gelikt uiterlijk

voor iets van 100 euro is ie de jouwe

Edit: heeft ook een lief gewicht, hij is nam van aluminium

[ Voor 15% gewijzigd door Yofresh op 07-03-2006 21:01 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Kijk een kast van 40€ krijg je ook wel stil, je zal er enkel meer moeite voor moeten doen.
Een kast like de Temjin van Silverstone of een Lian Li zijn uit zichtzelf niet stil, als jij er een aantal hoogtoerige fans in zet komt er nog een hoop herrie uit.

Een kast als een Lian Li is echter wel degelijk en juist afgewerkt, voordeel wat je hier uit haalt is dat alles netjes past en er niks trilt aan zo een kast.

Als je er dan een aantal stille fans (of eventueel waterkoeling in zet) en je harddisks in drive coolers/silencers duwt heb je precies wat jij wilt.

Koop daarom (zoals eerder gezegd) een degelijke kast die misschien 30€ meer kost.
Kost wat, maar heb je ook wat ;)

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-11 17:18
of je koopt een van de arctic cilentium collectie is stil, en ik vind ze persoonlijk wel mooi. Ik heb zelf voor de arctic silentium T5 gekozen, die vond ik er het mooiste uit zien alleen zijn de kabeltjes voor de frontpanel geluid en usb wel aan de korte kant.

Verwijderd

Je zegt dat je een goede airflow in je kast wilt hebben.. hiermee suggereer ik dan meteen even dat je een Air Cooled systeem wilt. Dit geeft zowiezo altijd wel wat herrie maar dit is zoals al gezegd goed te beperken. Echter moet je daar wel op investeren.
Als je een goede airflow wilt heb je zowiezo een fan voor en achter nodig.. in grotere behuizingen zitten er zelfs fans op de bovenkant.
Al die fans makken herrie.. Het is dus belangrijk dat je al je fans van het zelfde type en merk koopt zodat ze vrijwel gelijk lopen..
Het vervelende is als er een verschil in toeren zit en dat je dat gaat horen zoals het snelle en langzame gezoem door elkaar.
Zorg er dan ook meteen voor dat je stoffilters hebt bij je lucht inlaat(en) Dit bespaart je een hoop gestofzuig in je kast.
Zelf heb ik een chieftec BX kast. en ben er zeer tevreden mee..

• UniPer
Kijk...deze adviezen kan ik wat mee.
De fans van hetzelfde type ivm het toerental had ik noooit aan gedacht, goeie tip! :)
Uiteraard maakt dat uit, nu je het zegt...daar was ik niet opgekomen.

Naast de airflow vind ik ruimte ook zeer belangrijk. Nu kwam ik net al bladerend door de Survey's
heen de Cooler Master Stacker STC-T01 tegen die zo te zien wel de nodige ruimte beschikt voor evt uitbreidingsmogelijkheden.
Voor de rest is denk ik ook wel dat hij degelijk is..maarja...*zucht* er is ook zoveel keus pfff :S

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-10 18:39
Coolermaster Stacker 830 :9

Maarja je moet hem wel mooi vinden :) En natuurlijk het geld er voor over hebben.

zoals mij :+

• UniPer
Whoooo, die ziet er idd goed uit die Coolermaster Stacker 830 :P

Maarja...prijzig is hij wel...moet er echt even over nadenken.
Welke Coolermaster zou je me aanraden voor het budget
tussen de €100,- en €180,-?

Verwijderd

Antec Sonata II FOR LIVE!! ;)

120€:
*goede voeding
*stille 120mm fan
*gedraaide hdd bays !!!!!!!
*stevige constructie
*sobere stijlvolle finish en kwaliteitsvol afgewerkt
*deurtje vooraan (voor de liefhebbers, en niet die dingen die opengaan tot beneden :? )
*4 HDD bays, 4 5.25" bays
*de gewoonlijke front aansluitingen
*plaats voor nog een 120mm fan bij de hard drives.
*plaats genoeg, breed, thumbscrews, slotjes
*en een airduct (die ik er zelf heb uitgelaten) die wel nuttig kan zijn als je het goed gebruikt
*washable air filter

Het is de eerste case die ik bewust kocht met het ook op kwaliteit en zo, en ik ben er heel tevreden van. (Alhoewel ik ze straks misschien al weer de deur uit doe, omdat ik eventueel een mac mini overweeg :p )

• UniPer
Ziet er inderdaad erg goed uit moet ik zeggen.
Mooie kast, strak zwart, veel ruimte...hij is echt mooi maar.....
..(ja ik weet het, ben lastig)...hij mist nog iets...iets...weet niet :P

Verwijderd

UniPer schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:06:
Ziet er inderdaad erg goed uit moet ik zeggen.
Mooie kast, strak zwart, veel ruimte...hij is echt mooi maar.....
..(ja ik weet het, ben lastig)...hij mist nog iets...iets...weet niet :P
Ik begrijp misschien wel wat je bedoelt, maar ik raad je aan om ze gewoon eens in de winkel irl te bekijken.

Akkoord, het is geen premodded, super L337, ub3rc00le pc kast, maar ik ga voor subtiliteit, stilte, en degelijkheid.

Denk er ook aan dat je er een goede 450watt A-kwaliteit voeding van antec bijgeleverd hebt. Voor 118€, toch netjes hoor. Als je dan 200€ zou willen uitgeven voor kast en voeding, hou je mooi 80€ over om in een andere component te steken.

En face it: hoe vaak kijk je nu naar je case, die staat onder je bureau. En dan nog, ik vind ze wel mooi. :)

Ik kon in die prijsklasse (<150€) echt helemaal niets anders vinden wat we ook maar een klein beetje beviel. Ofwel waren ze allemaal 'overdone' met alle soorten decoratie en dingen, ofwel gewoon cheap. Enige wat ik nog op het oog had was iets wat de naam tsunami droeg (thermaltake dacht ik) Tot ik merkte dat die voorkant één stuk was dat helemaal tot beneden opendraaide, om dan zo een lelijk front te laten zien, daar achter. Exit tsunami.

Wat ik nog vergeten te zeggen ben ;)
*drive bay's in rails (zowel voor 3.5" als 5.25". Gewoon schuiven dus. En de Hard disks zijn vastgemaakt op enkele rubberen pads.

De gedraaide bays zijn ook ideaal voor het kabelmanagement. Langs boven komen (dus als je op de open case kijkt) naar rechts, tot boven de bays, en dan naar beneden. Ideaal. Loskoppelen is super easy, kabeltjes eruit (naar voor trekken dus), disk naar achter, done.

• UniPer
Oké Alvi,

Je hebt mij bijna overtuigd hehehe, nog even en ik loop naar de winkel :)

Ik ga ook net zoals jij voor stilte, stijl, degelijkheid en natuurlijk subtiliteit, maarja...zoals
jij ook wel door hebt gehad is het heel lastig om daar een goed mix in te vinden.
Geld vind ik niet zo belangrijk (klinkt heel wijs ik weet het :P) maar ik moet
wel waar voor mijn geld hebben.

Als er bij een kast 'Silent' wordt gezegd dan moet hij dus wel echt stil zijn en niet half.
Tevens moeten er ook niet al teveel sh*t opzitten wat ik nooit gebruik.

Dus kortom, de kasten waar ik nog heel erg tussen twijfel zijn:

Cooler Master Stacker STC-T01
Cooler Master CM Stacker 810
Antec Sonata II

Dus wie kan mij helpen de laatste 2 weg te strepen zodat ik mijn keuze kan maken :)
Ik wordt echt gek van al die kasten zo onderhand ;)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Cooler Master CAC Centurion 5, mooie kast, stil, goedkoop en erg mooi design _/-\o_

(om je keus niet nog moeilijker te maken O-) )

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 09-03-2006 15:59 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• UniPer
Ja maar veel minder ruimte dan in de Cooler Master Stacker...dusja..en ruimte heb ik zeker nodig ;)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

UniPer schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:02:
Ja maar veel minder ruimte dan in de Cooler Master Stacker...dusja..en ruimte heb ik zeker nodig ;)
Ahaa ok, das waar, dan houdt 't op :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• UniPer
Is er nog iemand anders die een goede suggestie kan doen of mij
tussen de laatste 3 kan helpen kiezen? Ik wordt er echt gek van namelijk hehehe :)

Verwijderd

en een lian-li pc 60?
of
een aopen a600a( heb ik zelf ook, is echt een fantastische kast. met super voeding, voor meer info: ask me!)

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik vind die nzxt een naar ding om te bouwen.. Heb er nu 3 ofzo gebouwd op stage maar 'k vind het niet wat.

Ik zou eerder voor een CM Centurion of een Artic Cooling (maffe kast) gaan...

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• UniPer
Het is de Coolermaster Stacker ST-101 geworden :)
Allemaal bedankt voor jullie advies!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm, dit topic is toendertijd mij blijkbaar niet opgevallen; maar hij moet eigenlijk in OH vanwege het feit dat er geen casemodden bij komt kijken. Anyway, het is nu al opgelost, dus ik denk dat een slotje het handigst is.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.